Mountainbiken in Tsjechië

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

He mensen,

Wij zijn vorig jaar verliefd geworden op tsjechië en gaan dit jaar weer!! (p.s. wat hebben hebben die Tsjechen gedaan met al die onvriendelijke, criminele communistische mensen gedaan waar we een miljoen keer voor zijn gewaarschuwd???:deuk:)

In ieder geval rete kick mountbiken, klimmen (okee okee we hebben ons een beetje misdragen)

Dit jaar starten we in Spindleruv mlyn (schijnt een zeer kicke rodelbaan te liggen)
Nu heb ik dankzij dit forum (ontdekking van de maand) deze site gevonden All about Krkonose Mountains - Guide - Maps - Holidays - Accommodation - Krkonose Mts * www.ergis.cz
Wat me opvalt is dat veel routes 1 richting zijn, is de bedoeling dat je aan het einde de bus pakt?

Ben bezig met een Garmin Kaart voor op me PDA, misschien mensen die nog tips, mooie routes kunnen aan bevelen?
 

Freddy2005

† In Memoriam
mountainbike verhuur

Dobry den, Wie weet een adres in de buurt van Vranov of evt.Telc om fietsen (mountain bikes) te huren. En wie weet hoe dat in het Tsjechisch heet. Onze ervaring in Tsjechie is dat lang niet iedereen duits spreekt, en je moeilijk kunt communiceren. Bovendien was het ook moeilijk te herkennen waar ze fietsen verhuren. Misschien stond het wel aangegeven, maar wij kunnen geen tsjechies.
 
Erg interessant topic.

Over een maand verhuis ik naar Praag, mét m'n Cube. Ik sta nu al te trappelen van ongeduld om ginder op de fiets te springen... (en waarschijnlijk te verdwalen).

Zijn er nog fietsers uit deze regio die het zien zitten om eens af te spreken voor een tocht?
 
Beste mensen, vrijdag ga ik weer naar het mooie CZ. Ik ga dan proberen de routes van Ergis te fietsen, Krakonošova en Harrach. Ik doe hier natuurlijk weer verslag van. Ik ga het proberen zonder GPS. Dat vind ik nu nog het mooiste.
Heeft er iemand ervaring met het fietsen op GPS in het reuzengebergte?
 
Beste medebikers, inmiddels heb ik er al weer 220 km in het reuzengebergte op zitten.

Een hele mooi route is de Krakonos route. Deze gaat bij Strazne omhoog(begint vanaf de weg naar Spindl) dan volg je de 1A naar boudi vyronos en vanuit hier met de 1A naar Pec Pod. Vanuit het centrum van Pec pod ga je dan de parkeerplaats van de skipistes op. Op het einde van de parkeerplaats ga je linksaf. Hier volg je de 1B naar Cerny dull.
Dit is een hele mooie route van 70 km. Lekkker wat klim en afdaal werk. Het pad is de gehele weg verhard.

Een ander mooie route is naar Keznice, vanuit het centrum van Vrchlabi, over Benecko, naar Medvedin in Spindl. Hier naar beneden. Dan links de berg weer op, volg route 16. Hierna weer afdalen naar het centrum. Hierna vanuit de skipiste svaty petr de 1A volgen naar boven, dan over de berg naar Strazne.

Ik heb deze keer een fietskaart van het reuzengebergte gekocht bij de lokale VVV in vrchlabi.(op de hoek van het grote plein en winkelcentrum). Dit is een zeer goede kaart met alle routes en boudi's zodat je altijd weet waar je bent. De kaart was zeer gedetailleerd. 1 op 25000.

Mocht u hier meer van willen weten dan kunt u me altijd een Prive bericht sturen. Ik mag zeggen dat ik inmiddels vele routes heb gerenden in het reuzengebergte. Het is zeer goed te fietsen en vaak krijg je fantastische uitzichten en soms wat verrassingen.

Veel plezier
 

kuurgast

Donateur
Tilly, probeer de ČD/Tsjechische spoorwegen waar dichtstbijzijnde station Nové Město na Moravě fietsen verhuurd.

kola2.jpg
 
Hallo,

Komende zomer zitten we in een huis in Rokytnice. Ik neem mijn MTB mee. Vorig jaar in Sonov geweest. Leuke tochten met mijn racefiets gemaakt, maar ik heb wel gezien dat er ook hele mooie MTB routes waren. Met mijn racefiets kon ik soms niet verder.
Ik verwacht een veel ruiger landschap in het Reuzengebergte. Weet iemand hoe ik aan MTB routes in de buurt van Rokytnice kan komen?

Groeten, Henk
 
Bovenaan