Migratie - open grenzen binnen de EU

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Eindelijk.
Eindelijk kan mijn schoondochter werk gaan zoeken waar ze voor opgeleid is.

daar drink ik vanavond een klein pivootje op.
 

Marcel

Moderator
bron : http://www.nu.nl/news/1061329/30/Steeds_meer_Polen_beginnen_eigen_bedrijf_in_Nederland.html

Steeds meer Polen beginnen eigen bedrijf in Nederland

Uitgegeven: 1 mei 2007 06:25
Laatst gewijzigd: 1 mei 2007 06:27

DEN HAAG - Steeds meer Polen starten een eigen bedrijf in Nederland. Vorig jaar waren er 3350 Poolse startende ondernemers. Ten opzichte van het jaar daarvoor was dat een stijging met 30 procent.

In 2003 waren er slechts 190 startende Polen. Dat blijkt uit het Startersprofiel 2006 van de Kamer van Koophandel dat dinsdag werd gepubliceerd.
De Polen vormen sinds 2005 de grootste groep allochtone startende ondernemers. Vorig jaar vormde deze groep 20 procent van alle starters met een buitenlandse achtergrond. De meeste Polen beginnen een bouwbedrijf.
Vrouw
In totaal begonnen vorig jaar 90.000 allochtone en autochtone personen een nieuw bedrijf. Dat is 12 procent meer dan in 2005. Bijna een op de drie starters is een vrouw. En de gemiddelde leeftijd van zo'n startende ondernemer was vorig jaar 37 jaar.
Niet alleen Polen begonnen in de bouw. In totaal werden er vorig jaar ongeveer 16.000 bouwbedrijven opgezet, een stijging met meer dan een derde ten opzichte van het voorgaande jaar. Veel mensen beginnen een klussenbedrijf.
Financiële hoek
In de financiële hoek nam het aantal starters met een kwart af. Vorig jaar begonnen zeshonderd mensen een eigen bedrijf in deze sector. In de horeca bleef het aantal gelijk op 3200.
 
Volgens mij moet dat zijn: "Hier in Polen" en volgens mij valt het daar helemaal niet mee, maar zijn daar juist hartstikke veel Polen!!! :deuk: :deuk: :deuk:
 

spookycat

† In Memoriam
Wij waren met paasweekend met de kleindochter in prinsenmeer ni zover van eindhoven,prachtig met kids hoor,maar er was een appart bungalow terein waar alleen polen in woonden,ze werkten er aan de wegen,riolering en de meiden poetsen de acomedaties,ik heb hier niks op tegen wil ik maar zegge maar de schalet die wij huurde was gewoon vies,voor de rest alles ok
spooky groetjes
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan