Korte verhalen van Pozor pes

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Hij staat met een Tsjechische vlag op de foto , en zijn broer Dirk met een flesje.

Volgens mij is dat het enige verschil.



avatar3595_10.gif
 
mijn vrouw

:kiekeboe:
Mijn vrouw.
Mijn vrouw is anders dan ik.
Mijn vrouw schrijft geen verhalen, ik wel, vind ik leuk en ik verdien er aardig mee, want ik ben behoorlijk veel aangeklikt, dus ga ik door..
Soms grijnst ze, en soms vraag ik haar te helpen met fotoos te plaatsen en dat doet ze snel. en met plezier...
En mocht mijn schrijverij uit de hand lopen en zou dit leiden tot echtscheiding, dan heb ik toch nog mijn vrienden hier opgebouwd....
Voor mij dus een win/win situatie.
Zo als u ziet, schrijf ik vroeg, want dan ben ik op mijn best:top: .Voordat ik begon te schrijven ben ik eerst even naar een psycholoog gegaan, om te vragen of dit kwaad kon bij de mensen die dit zouden gaan lezen, want je wil natuurlijk niemand tot last zijn.
en ik van mijn kant wilde voorkomen dat ik als fantast, of erger, gek , zou worden versleten..:gek:
Het kon geen kwaad zei die.
Zo nou weet u in ieder geval hoe het is begonnen:koffie:.
 
vervolg van verhaal 54

rectificatie.
We, althans mijn vrouw en de kinderen, waren na aankomst, al vrij gauw onder zeil, pes niet. ( Het was rond elven dat we daar waren)
Ik ging, nadat ik mijn vrouw welteruste had gewenst, nog even naar beneden, want ze hadden daar een bar. Oh ja ? Ja.
Ik had boven nog wel even mijn voeten gewassen, want de LHM-olie was dwars door mijn moomboets heen gegaan, de sokken kon ik wel weggooien...
Mijn voeten stak ik in een paar slippers en ik liep naar de bar en ging zitten.
Al gauw had ik gemerkt dat het voeten wassen niet het resultaat had opgeleverd wat ik er van had verwacht...
De lucht van de hydraulische olie bleef als een hardnekkige wolk om me heen hangen, maar de barman, een wat nors kijkende pool (zo bleek later) had niets in de gaten..
Ik wel, en als ik naar de wc ging, ging de wolk mee.
Ik deed gewoon alsof mijn neus bloedde, daar ben ik een kei in....
Terwijl ik dit schrijf, moet ik gelijk denken aan die keer dat ik in een overvolle lift van het RAMADA-hotel een wind liet die ook als een wolk bleef hangen en die er misschien nu nog wel hangt.
Dus lieve forumvrienden, mocht u onderweg willen overnachten in dit hotel en u moet met de lift, neem dan vanaf de ingang gezien de linker lift, als ik me het goed herinner....:denk: word vervolgd
 
vervolg

beste lezers, aangezien we straks afreizen naar tjechiee moet ik het even hierbij laten, ik zal proberen het vervolg van onze escapades in tj te schrijven, vriendelijke groet, pes:proost::koud: brrrr
 
weer terug

:groet:Hallo lieve vrienden!
We zijn weer terug en bij deze wil ik een ieder bedanken die ons een goede reis heeft gewenst!
Zoals gebruikelijk heb ik ook deze keer wat te melden ergo heb dit gisteren al geprobeerd , maar om de een of andere reden is mijn hele verhaal incl fotoos foetsie:kwaad:...
Moet ik het maar weer eens overdoen...
Voor wat betreft de aanklikgelden kan ik u mededelen dat wij van de opbrengst hiervan de rest van ons project "RED POZOR PES " zonder moeite hebben kunnen realiseren...
DANK !!! pes
 
sneeuwschuiver

:shock:

Lieve vrienden, bij het zien van deze fotoos zal menigeen denken, was pes te zwaar beladen? wist hij een kortere weg naar huis? was tie misschien aan het oefenen voor onbezoldigd sneeuwschuiver? nee niets van dit alles, gewoon van de weg gedrukt...
Door een tank of zo? Nee hoor gewoon een oud skodaatje die mij geen millimeter ruimte gaf bij het passeren..
De bestuurder, voorzien van een vooroorlogs kingsize montuur met brilleglazen van 3x jampotdikte, gaf mij geen ruimte bij het passeren op dit toch al smalle weggetje, zodat, ( om een botsing te voorkomen )ik wel naar rechts MOEST uitwijken...en daar hield de weg op en begon de greppel waar ik dus geheel onvrijwillig in belande..
Loco, die naast mij zat, deed het bijna in zijn broek van het lachen, ik kon hem dat niet kwalijk nemen, want hij kent me nu wel zo,n beetje...
Geschrokken was ik niet, na controle van de rechterzijde en de inhoud van de bagageruimte waarin 3 kratten PRIMATOR, ;) bleek dat er geen schade was ontstaan..
Zelf hadden we ook niks, maar ik moest er nog wel even uit natuurlijk...
Optillen, zie foto, was natuurlijk godsonmogelijk, maar de broer van loco, Pavel, werd gebeld en die kwam met een tractor en heeft ons er weer uit getrokken....:top:
Moraal van dit verhaal: MIJD MENSEN MET DIKKE BRILLEGLAZEN en als dat niet kan, zorg dan steeds dat je een tractor bij je hebt:deuk::deuk::deuk: vr groet uw aller pes...............................
 
Dat is prima hoor pes! :) Geen idee waar jullie zitten, maar een bezoekje is altijd leuk! Van huis uit ben ik een zoete inval gewend, dus andersom ook van harte welkom. ;)
 
frituurpan

op een avond zo rond etenstijd besloot ik de frituurpan aan te zetten en deelde dit mij vrouw mede..
We hadden de dag ervoor wat vissticks, frites e.d ingeslagen want je wilt ook wel eens makkelijk doen.
Nou is mij bekend dat frituren walmt, maar goed, ik ga toch niet bij min 11 buiten zitten frituren, want tegen de tijd dat dan je snacks klaar zijn ben je zelf bevroren, dus binnen frituren maar.
Zo gezegd zo gedaan, pan aan en daar het vet eerst heet moet zijn besloot ik nog even wat hout te halen voor de kachel in de woonkamer...
Mijn vrouw had me nog gewaarschuwd erbij te blijven, maar zo eigenwijs als ik was meende ik voldoende tijd te hebben.
Ik liep door 40cm sneeuw naar de overkant waar zich de schuur bevond en pakte daar een mand vol hout.
Het zal alles bij elkaar genomen nog geen 5 minuten hebben geduurd en ik opende de voordeur waarbij ik op een aanzienlijke wolk frituurdamp werd getrakteerd.
In de keuken was de situatie nog erger er was bijna niks meer te zien en gauw opende ik het raam waardoor ik de situatie weer meester was.
De rookwolk was grotendeels opgelost en ik riep mijn vrouw dat het vet heet genoeg was..
Ik zal U maar onthouden van wat ze zei toen ze de keuken binnen kwam, maar het loog er niet om...:kwaad::fool::kwaad::fool::kwaad::kwaad:
Ik probeerde het nog op het recent ververste tjechiese vet te gooien, maar elke poging tot verontschuldiging was gedoemd te mislukken..
Heb voor straf een week moeten afwassen:kwaad::kwaad: de gebeten...pes
 
Bovenaan