Korte verhalen van Pozor pes

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

char

† In Memoriam
HAahAAhaaHA....Uche!!...uche....Sorry!!..Ik verslikte me bijna door het lachen!!...
Geweldige reactie!!.... van een nietszeggend persoon...

Smiley,... je kunt niet reageren en tegelijkertijd niets zeggen!!..

Snap je?...

Char.
 
bijna fataal....

:groet:

Goedemorrege leden, het is alweer een tijdje geleden dat ik U verblijdde met een verhaal..
Welnu, het volgende is waar gebeurd en ik mag blij zijn dat ik er nog ben, en het U kan vertellen..
Het zit zo..
Zoals U misschien wel weet hebben wij een chalupa waar nogal wat aan moet gebeuren..
Verleden jaar zomer waren we volop aan het graven rondom en hadden we 2 mooie geulen langs het huis gerealiseerd ivm aanleg riolering, fundatie etc..
Helaas had het s,nachts enorm geregend en de volgende morgen stonden de 2 geulen vol dus hadden we een probleem..
Een van de gravers, een rasechte zigeuner met de naam Farkas, opperde het plan om een extra geul te graven met afschot naar de vijver..
Nou kan de beste man enorm graven, ( volgens zijn zoon heeft ie eigenhandig de mont-blanc tunnel uitgegraven..), maar ik vreesde dat dit te lang ging duren dus bezon ik mij op een andere oplossing..
Onder de koffie, ( die door Loco gezet was en zo sterk was dat er een dooie van overeind gaat zitten) schoot mij te binnen dat ik nog een dompelpomp had liggen in de bus..
Gauw de dompelpomp gepakt, slang eraan, stekker erin en pompen maar..
Niet dus..
Een zacht zoemen was het enige wat ie deed..
Dit noopte mij om aan het uiteinde van de slang even flink te zuigen
om de lucht er uit te krijgen zodat het water op gang kon komen..
Na twee of drie keer zuigen kreeg ik te horen dat ie op gang kwam maar dat er nog wat lucht in zat..
Ik zoog eraan alsof mijn leven er van af hing, want de geulen moesten leeg..
EN TOEN GEBEURDE HET..!!
Sneller dan ik hier kan typen spoot het water er uit en ik kreeg het binnen en niet zo zuinig ook..!!
Ik stak de dievenmoord en hoestend en proestend probeerde mijn longen het modderwater kwijt te raken..
ik ben maar even binnen gaan zitten en gebaarde iedereen mij even met rust te laten..
Gealarmeerd door het hoestgeluid kwam mijn buurman langs en zei..

zou je niet eens stoppen met roken..:lache:
nu ik dit schrijf moet ik er nog om grinniken, maar bijna was het me fataal geworden..
En de geulen..?? Die waren binnen 5 minuten leeg..

Moraal van het verhaal..?? Zuig nooit aan een slang..!!:lmfao:

Pes.. van de korte verhalen..
werk ze..
 
Onheilspellend..

:groet:

Moge mensen, bent U er klaar voor??

Dit is weer zo,n verhaal waarvan U denkt, dat is weer verzonnen, dat bestaat niet..
Toch is het zo en het is waar gebeurd..
In Tsjechië kunt U van alles verwachten, maar zelfs IK had hier niet op gerekend, en ik heb toch al het nodige meegemaakt....
Ik weet natuurlijk niet of U bekend bent in de regio BROUMOV maar tussen MEZIMESTI en STAROSTIN bevind zich een kroeg..
( 500 meter verder staat U in Polen..)
In deze kroeg, waarvan de eigenaar een goede vriend van Loco is, zaten wij na gedane arbeid achter een heerlijke gambrinus, vers van de tap..
Het is niet zomaar een kroeg, het hangt er barstensvol met allerlei militaria, varierend van geweren met bajonetten, tot foto,s van alle bekende figuren uit de Tsjechische geschiedenis waaronder bijv. Benes en Masaryk..
Ook communistische uniformen van het Rode leger, vlaggen, je kijkt je ogen uit, elke muur is behangen met militaria..
Kortom, een bonte verzameling en zie Loco glimlachen..
Dit lachje komt me bekend voor en ik voel dat hier iets staat te gebeuren..
We bestellen er nog een als Loco zich naar me toebuigt en zegt,
"wil je iets bijzonders meemaken "...?
Nou ben ik wel wat gewend, dus ik sta eigenlijk nergens meer van te kijken, maar mijn nieuwsgierigheid is gewekt dus ik antwoord met ja.
Even wachten.... zegt Loco...

wordt uiteindelijk vervolgd....:zwijg:
 
onheilspellend...slot tevens laatste deel....

we zitten dus in de overvolle hospoda aan ons derde biertje en het valt me op dat er steeds meer mensen binnen komen..
als ik even naar buiten kijk zie ik dat het daar ook zwart van de mensen ziet..
wat gaat hier in hemelsnaam gebeuren..??
dit moet wel iets spectaculairs worden, dat kan niet anders..
dan wordt Loco op de schouder getikt en loopt met de eigenaar mee..
ik snap hier geen bal van en trek de stoute schoenen aan en wring me door het volk naar de bar..
achter de bar staan nu twee meiden volop te tappen..
ik wenk een van hen, de knapste uiteraard, hoewel de andere dame er ook mag zijn, en bestel nog een halve liter..
ze kijkt me onderzoekend aan en dan glimlacht ze fijntjes..
ik glimlach terug zo dat het ijs gebroken is en ik stel me voor..
Zuzana.. aangenaam, zegt ze en ik zie pretlichtjes in haar donkere ogen...
ik probeer een gesprek met haar aan te knopen, maar dat valt nog niet mee in een overvolle hospoda waar het uitpuilt van de mensen..
het is een kakofonie van jewelste en de hele bar staat vol met kleine glaasjes..
nou ken ik die kleine glaasjes wel, het zijn panaka,s en als je er iets te veel van neemt weet je van voren niet meer dat je van achteren leeft, dus ik hou het bij mijn bier..
tussen de bedrijven door wissel ik wat woorden uit en probeer haar in rap tsjechisch te vragen wat er aan de hand is..
met een mysterieuze blik antwoord ze..za pet minut..
dan komt Loco er bij staan en ik vertel hem dat ik een paar woorden met Zuzana gewisseld heb en dat ze het had over..za pet minut..
Ze is mooi he..? en zijn handen maken boetserende bewegingen..
en.. ze is nog vrij, snap je..:verlekkerd:
de schavuit..
Maar toegegeven, ze mag er zijn en dat is een understatement..
Alleen haar glimlach al doet volgens mij de ijskappen smelten...
Hoe dan ook de 5 minuten zijn voorbij..er gebeurt niets..
DAN..EEN ENORME KNAL..!! en ik schrik me het lazarus..
iedereen, ook Zuzana, wiens aanwezigheid ik duidelijk in de rug voel, baant zich een weg naar buiten..
buiten gekomen zie ik dat iedereen de ogen gericht heeft op een schuurtje aan het einde van het pad welke langs de hospoda loopt..
DAN NOG EEN KNAL..!! en twee bejaarde Tsjechen doen de schuurdeur open en er rolt een heuse T-34 tank van russische makelij naar buiten!!!
WAT EEN SPEKTAKEL!!!!!!!
De dieselmotor brult en de tank stuift het pad af, komt op de openbare weg, draait 2 rondjes om zijn as, zwaait een paar keer vervaarlijk met de kanonsloop en rijdt weer terug het pad af richting de schuur, iedereen in een stofwolk achterlatend..
Alle aanwezigen applaudisseren en de eigenaar die inmiddels uit het mangat van de tank is geklauterd neemt de dankbetuigingen in ontvangst..
We gaan nog even naar binnen en versuft sta ik aan de bar als Zuzana zich naar me voorover buigt en zegt..VITAME VAS DO CECHA....
 
Stradivarius..!! deel 1

:groet:

Goedemorgen, het volgende verhaal speelde zich af in Broumov verleden jaar..

Ik zet Martin, een van mijn Tsjechische vrienden met de bus af in Broumov.
Hij woont in een oud gebouw, gelegen aan een soort splitsing..
Er tegenover staat nog zo een kolossaal gebouw waar overwegend zigeuners wonen.
Onder dit gebouw bevind zich een klein winkeltje met antiek..
Ik had wel eens in de etalage gekeken en mijn interesse was gewekt..
Helaas was het winkeltje altijd dicht..
Afijn, Martin stapt uit en doet de achterdeuren van de bus open om zijn fiets er uit te halen..
Vanuit mijn buitenspiegel zie ik dat...
 
Bovenaan