Huis gekocht

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Vooral ook leuk om deze hele topic terug te lezen. Is al bijna 4 jaar geleden gestart. Nooit gedacht dat ik dan nog niet klaar zou zijn hahaha. En in het begin dacht ik nog: Rotte balken vervangen en ander dak erop en we zijn al een heel eind. Maar dat loopt nu toch iets anders:lmfao:

Project is veel groter dan gedacht, maar hij moet en zal weer gereed komen! Daar zetten we ons voor in. En met deze vorderingen hebben we er ook alle vertrouwen in en is de zin weer helemaal terug!
Wordt straks een huis met de oude looks maar 80% nieuw. Wel fijn dat hij dan ook helemaal geïsoleerd is. Het is dan allemaal wel de moeite waard.

Iedereen een fijne jaarwisseling en in het nieuwe jaar zal ik wel weer wat posten als er nieuwe ontwikkelingen zijn.
 
image6.jpeg

Zo, we zijn weer een mooi stuk verder gekomen. Groot deel van de muren zijn inmiddels opgetrokken. Nu nog 1 kant en dan is het geraamte weer stevig en kunnen we binnen verder. Hopelijk met een maand de buitenzijde gereed.

Blij met de vorderingen! Langzaam maar zeker wordt het weer een echt huis. In gedachten zie ik al aan de voorzijde de mooie houten planken topgevel en aan de zijgevels de mooie houten planken langs de bovenzijde. En dan met mooie gestuukte wanden eronder. Maar zo ver is het nog even niet.

Ook zijn we op zoek naar mooie (gebruikte) pannen voor het voorste gedeelte. De pannen aan de achterzijde blijven erop. Waar nodig gerepareerd.

image1.jpg image2.jpeg image3.jpeg image4.jpeg image5.jpeg
 
Wat een giga klus!
Een opmerking: aan de hemelwaterafvoerpunt bij de goot plastic slangen hangen.
Dan wordt het onderliggende nieuw werk niet drijfnat.
In Nederland zie je die nood afvoeren wel, in Tsjechië niet.
Het scheelt een hoop ellende.

Succes met het pannenbier!
 
Ja Antonin, het is een flink karwei, en ook groter dan gehoopt. Maar gelukkig hoef ik het niet zelf te doen:D
En het is toch ook weer fijn dat het dan toch weer een huis wordt! Je moet wat, opgeven heb ik wel eens aan gedacht (boel verkopen en verlies nemen), maar daar zit toch niet de uitdaging. Dus met lange adem komt het dan toch goed.
Daar doe ik het een beetje voor. Straks als het huis klaar is ben ik deze tijd vast snel weer vergeten en trots als een pauw:ja:
 
Hoi Sylvia, neem gerust een kijkje. Het gaat vlot de laatste weken en ik denk dat het huis er in de zomer heel anders bij staat:yess:
Aannemer gaat gestaag door. 95% van de muren staan nu en de vloeren worden (als het goed is) eind volgende week gestort. Al het rotte hout is inmiddels weg!

We krijgen hier zeer goede moed van dat we het huis eind dit jaar gereed kunnen hebben. Dat zou geweldig zijn.

Nog een paar foto's voor de sfeer:

IMG_1422_2.JPG IMG_1448.JPG IMG_1451_2.JPG IMG_1454_2.JPG IMG_1468_2.JPG
 
Weer een kleine update.

Oh oh wat gaan we lekker!! Het schiet nu toch wel echt lekker op.
Alle binnenmuren staan nu en de buitenzijde is geheel gestuukt met de 1ste laag!
Kunststof kozijnen (sorry) zitten er in.
Op dit moment worden de planken aangebracht in de topgevel en bovenlangs langs de zijgevels.
Dan is het hoofdzakelijk alleen nog de binnenzijde wat moet gebeuren.
Maar als daar de stukadoor een week aan het werk is dan kennen we het niet weer.

De houten wand die jullie zien wordt geheel opgeschuurd en mooi gebeitst en ertussen weer opgevuld met leem en wit gemaakt. Zoals eerder gezegd willen wij zo veel mogelijk oude kenmerken behouden in dit bijna "nieuwe" huis!
Nog genoeg te doen maar het einde komt in zicht!! Ik zeg: Volgend jaar verhuur is heel goed mogelijk:top:

image1.jpeg image2.jpeg image3.jpeg image4.jpeg image5.jpeg image6.jpeg image7.jpeg image8.jpeg
 
Bovenaan