Huis gekocht

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Na een tijdje op de achtergrond te zijn geweest op het forum (maar altijd wel even kijken) hebben we weer wat nieuws te melden.
We hebben nog een huis erbij gekocht. Een rasechte opknapper! Moet erg veel aan gebeuren dus een ware uitdaging. Hebben zigeuners in gewoond, dus dan is de staat vaak wat minder.
Dit huis staat dicht bij Jicin! Dus vlakbij Cesky Raj. Supermooie omgeving zoals veel van jullie weten.
De foto's zeggen eigenlijk al genoeg, verder moet er nog een riolering (septic) en watervoorziening aangebracht worden. De vorige bewoners hadden gewoon een wc pot in de ruimte staan met een gat door de muur en de riolering gewoon naar buiten in de tuin:lmfao:
Wij hopen dat het toch wat comfortabeler kan.
Ook nog geen keuken, badkamer en een fatsoenlijk toilet dus.
Dit zal ons voorlopig nog wel bezig houden, maar het vorige huis was erg goed bevallen dus hopelijk zal dat met deze ook het geval zijn.
Begin januari gaan we er naar toe om de sleutels op te halen. We hebben er zin in!
Voor iedereen nog de beste wensen voor 2011:top:

IMG_0264.jpg IMG_0242.jpg IMG_0258.jpg IMG_0237.jpg IMG_0236.jpg
 
Bedankt allemaal.

Jeukende handen zijn bij dit huis zeker nodig. Maar er is vast wel weer een leuk huis van te maken. Op zich is hij nu al leuk (de bouwstijl), alleen vervallen.
Maar komt vast goed. Plek is gewoon super (vind ik) 6 km van Jicin en Prachov!
 
Gefeliciteerd met je nieuwe uitdaging.

Dan zit je niet ver bij mijn huis vandaan, het is altijd een hele onderneming om alles te regelen, maar dat is ook een uitdaging.
Hoop dat je ons mee laat genieten van de vooruitgang.

Arie CZ :top:
 
Nova Paka is inderdaad niet erg ver weg!
Het zal een hele uitdaging worden. In het voorjaar maar eens gaan kijken om nieuwe kozijnen te laten maken en de gevel te laten stucen. Dan oogt het huis al weer heel anders.
Grote uitdaging wordt het aanleggen van een riolering en een waterinstallatie. Er staat vlak naast het huis een waterput (hoorde bij het huis maar is verkocht aan de gemeente), hieruit mogen we het water halen. Daar zal een pomp of iets dergelijks in moeten. Ben benieuwd hoe dat gaat en hoeveel dat gaat kosten.:confused:
Binnen is het ook best wat werk, maar aangezien er niets is, kun je het zelf nog indelen. Dat is wel fijn.
En eerst het huis maar helemaal leeg maken!! Zal wel een paar containers vol zijn. Aan het huis zit ook nog een oude schuur, waar erg veel rommel ligt. En nog een oude varkensschuur (o.i.d.) wat in de toekomst een bruin cafeetje wordt. Lijkt me leuk. Biljart erin en gezellig Pivo drinken. Maar dat is verre toekomstpraat.
Heb al iemand die vlakbij woont en heel goed Engels kan, die mij wil helpen om e.e.a. te begeleiden en dingen uit te zoeken. Dat scheelt wel. Dan kan ik me in ieder geval verstaanbaar maken.
En er zijn vast veel forumleden die wel adresjes weten voor een goede kozijnenmaker of stucadoor etc. ;)
Uiteraard komen er foto's als er wat ontwikkelingen zijn. Maar dat zal pas later zijn. Met dit weer kan er voorlopig weinig gedaan worden.
Ook eerst weer even sparen.....
Iemand enig idee wat nieuwe kozijnen kosten? per m2 zeg maar, of per kozijn ook prima. Gewoon hout met dubbel glas. Geen dubbele ramen meer (buiten en binnen). Incl plaatsen. Misschien heeft hier iemand ervaring mee......

foto 11.jpg foto 12.jpg foto 13.jpg foto 27.jpg
 
Iemand enig idee wat nieuwe kozijnen kosten? per m2 zeg maar, of per kozijn ook prima. Gewoon hout met dubbel glas. Geen dubbele ramen meer (buiten en binnen). Incl plaatsen. Misschien heeft hier iemand ervaring mee......

Als eerste gefeliciteerd met jullie huis.
Een goed adres voor kozijnen is B&B okna in Trutnov. Deze firma heeft al veel kozijnen bij Nederlanders geplaatst. Het gaat dan om kunststof en ik weet niet of dat bij jullie wensen past.
 
zo'n aanbod zou ik niet negeren:stout:!
Ik zal ook al vast een slaapkamer voor hem inrichten, hahaha

Als eerste gefeliciteerd met jullie huis.
Een goed adres voor kozijnen is B&B okna in Trutnov. Deze firma heeft al veel kozijnen bij Nederlanders geplaatst. Het gaat dan om kunststof en ik weet niet of dat bij jullie wensen past.

Kijk dat is een goede tip, ik geef zelf de voorkeur aan hout in dit soort huizen, maar heb geen idee wat dit kost in verhouding tot Kunststof. In mijn dagelijkse werk gebruiken we veel kunststof kozijnen, dus ben er niet afwijzend over. Alleen ivm de stijl. In bruin zal het inderdaad weer heel anders zijn.
Maar zijn de prijzen op de site van B&B reëel? Zie http://www.bbokna.cz/cenik/T6

Want vind het reuze meevallen. Kozijnen zijn naar schatting een 1x1.5 m1. Vraag me af of hout dan goedkoper is?:confused:

Gefeliciteerd en succes met het opknappen van jullie huis. Als jullie eind oktober daar zijn kom dan gezellig naar Lázně Bělohrad op de volgende mini-meeting. :cheers:

we zullen er nog wel vaak komen, dus wellicht ook nog wel in oktober. Welke datum? Of staat dat nog niet vast?

Proficiat
Getuigt van lef en ondernemerschap, geduld en lange termijn denken.
Kan CZ wel gebruiken in deze tijd.
Succes

Dank je. :dank2:
Lange termijn wordt het zeker. We denken aan 3 jaar. Ook dit huis verdient het om opgeknapt te worden. Dat vind ik zo mooi in CZ. Bijna niets wordt gesloopt maar veel panden worden opgeknapt. In Nederland zou het allemaal monumenten zijn qua leeftijd!!
 
Alleen ivm de stijl. In bruin zal het inderdaad weer heel anders zijn.
Maar zijn de prijzen op de site van B&B reëel? Zie http://www.bbokna.cz/cenik/T6

Want vind het reuze meevallen. Kozijnen zijn naar schatting een 1x1.5 m1. Vraag me af of hout dan goedkoper is?:confused:

Wij hebben ze zelf ook. De buitenkant bruin en aan de binnenkant wit. De prijzen vielen ons ook ontzettend mee. Wij waren eerst wat huiverig want toen we het hele bedrag vooruitbetaald hadden (voor extra korting ), moesten we nog een aantal weken wachten voordat alles geleverd en geplaatst was. In de tussentijd was het bedrijf ook nog verhuisd. Maar gelukkig werd aan alle voorwaarden voldaan.
 
De buitenkant bruin is inderdaad een optie, maar misschien wel gewoon wit, aangezien de gevel de blauwe kleur zal houden.
Vooruit betalen vind ik toch wat minder ;)
Maar zo ver zijn we voorlopig nog niet.

Zou wel graag het prijsverschil willen weten tussen kunststof en houten kozijnen!
 

Vodnik

† In Memoriam
.......................Iemand enig idee wat nieuwe kozijnen kosten? per m2 zeg maar, of per kozijn ook prima. Gewoon hout met dubbel glas. Geen dubbele ramen meer (buiten en binnen). Incl plaatsen. Misschien heeft hier iemand ervaring mee......
Ik heb gemiddeld over 16 ramen (met kozijnen en plaatsen) ca 5000 czk betaald (2 jaar geleden).
Ramen zijn naar buitendraaiend, hout (grenen) en uiteraard dubbelglas.
afmetingen ca 90 x 110. Gemaakt volledig in stijl met ons 200 jaar oude huis.

Let op met kunststoframen! als die naar buiten moeten draaien krijg je brede kozijnen en dat is niet mooi bij kleine afmetingen.

Als je meer wilt weten laat je dat maar via pm weten, dan stuur ik je het adres van de maker (Dimitrov, spreekt prima duits. Hij komt bij je kijken/meten. Hij is fabrikant van alles als het maar van hout is!)
 
Ik neem aan dat 5000 kr per raam is;)?
Klinkt goed.
Het liefst heb ik de ramen naar binnen toe draaiend, sowieso in kunststof, want zoals je zegt, het profiel is niet echt mooi bij naar buitendraaiend.
Hout blijft de voorkeur houden, aangezien wij de voordeur en deur naar de tuin gehandhaafd willen houden (mooie oude stijl, 2 smalle deuren).
Dus neem nog effe contact met je op
 
Al onze ramen (en dat zijn er heel wat) zijn geleverd door PFT in Jicin. Kunststof is goedkoper dan hout. Bij ons scheelde dat bijna 50 procent per raam. Maar het is wat je wilt.
 
De plussen en minnen mbt de kozijnen maar eens op een rij zetten. Ik neig toch naar hout, ook door de kleine afmetingen en omdat we de deuren graag gehandhaafd willen houden!

14 januari eerst maar eens de sleutel in ontvangst nemen. Kan niet wachten.......
 
Bovenaan