Het allerlekkerste Tsjechische gerecht

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Macek

Geroyeerd Lid
Kijk, dat bedoel ik, niks met gelikte restaurants gewoon tussen het volk.
Mac Donalds moesten ze daar verbieden, het is een aanslag op de cultuur en niet te vreten, jammer genoeg verdwijnen er steeds meer hostinecs maar in de dorpen zijn ze nog te vinden, uiteraard met een kaart alleen in het Tsjechisch. Of ze hebben er alleen de daghap, lekker makkelijk hoef je niet te kiezen. Na zdravi!!!
 
Oudere topic nieuw leven inblazen?

Vanmorgen las ik een stukje over tatarák. Nog steeds een delicatesse in Tsjechië.

Ik moet toegeven, dat ikzelf het eigenlijk nooit bestel. Waarschijnlijk ben ik bang geworden van "rauw vlees eten" verhalen in Nederland.

De vraag is, eet het nog iemand van jullie? En waar, zelf gemaakt of in een restaurant?

jidlo_tatarak.jpg
 
Wij hebben het vorig jaar gegeten in Bechyne, smaakte heerlijk!
Ook bij de U Reineru in Pisek is het een aanrader.
Maar ik let wel op waar ik het bestel en zeker niet in de zomer als het warm is!
 
Een paar jaar geleden in een restaurant gegeten.
Met vrienden in Praag.
Ik geloofde mijn ogen niet, rauw vlees en ei.
Maar met alle kruiden erbij smaakte het opperbest.
Maar op de een of andere manier blijf ik het linke soep vinden.
Rauw, maar ja, we doen het nog.
Groet.
 
Hier in Nederland in snackbar kan je toch ook broodje met rauw vlees eten, filet americain is ook rauw vlees, zoute haring is ook rauw, dus zo bijzonder is het niet.
Ik vind het allemaal lekker.
 
Zo is dat, barbie. Ik sla een broodje tartaar met ei, ui en mayonaise egnie over, hoor!:)
Alleen bejaarden en mensen met een zwakke gezondheid zou ik rauw ei afraden, want dat kan nog wel eens verkeerd uitpakken.
 
..... Vanmorgen las ik een stukje over tatarák. Nog steeds een delicatesse in Tsjechië.

Ik moet toegeven, dat ikzelf het eigenlijk nooit bestel. Waarschijnlijk ben ik bang geworden van "rauw vlees eten" verhalen in Nederland.

De vraag is, eet het nog iemand van jullie? .....
Ik heb het in Tsjechie een paar keer gegeten en ben er dol op! Is tot nu toe goed gegaan, geen vreemde ziektes aan overgehouden!
 
Bovenaan