Het allerlekkerste Tsjechische gerecht

Topic in 'Eten & Drinken' gestart door Erikita, 18-02-2005.

1. We hebben het al vaker gehad over wat we nou lekker Tsjechisch eten vinden, maar wat zijn nu jullie all time favorite Tsjechische gerechten ? Kan voor/hoofd/nagerecht zijn, een tussendoortje, locale specialiteit etc.

En wat vind je het minst lekker?

2. Pelhřimov

Pelhřimov Donateur

Knoflooksoep, gebak, salades, bijna alles is lekker, zoals behalve knedliky....

Jeanne

3. Bramboraky, kynute knedliky s ovocem, Vepro-knedlo-zelo, bramboracka (s houbama), buchty, svickova, bublanina s boruvkama... er is te veel... ik zal niet weten wat het lekkerst is.

4. pataten salade met kippensnitsels en letso een eieren gerecht met tomaten en tsjechische worsten zijn enkele van mijn favoriete gerechte . [​IMG] smaakelijk grtjs kolja

5. Vepro knedlo zelo, svickova, rajska a hribova omacka,zelnacka,buchty s tvarohem a kolacky s makovou nadivkou [​IMG]

6. Ovocne knedliky, Svickova, Ptacky, Rajska, Livance s jahodama, Knedlo zelo vepro, houbova smazenice, buchticky se sodou.

7. Ja, zelnacka ben ik vergeten... to je dobrota

8. Taky rizek s bramborovym salatem, uzeny s cockou, flicky, boruvkove nebo svestkove kolace, makovec, pernik atd......

9. Kip in roomsaus met kneudels gemaakt door mijn Tsjechische "tante" Gina!!

Corrie

10. smazeny hermelin met patattenpuree!!!

11. Bier is toch een bijgerecht ?? of telt dat niet ?

LDB vindt dit leuk/interessant.
  12. Welnee. Mits genoeg gedronken, telt bier als hoofdgerecht, hoor... [​IMG]

Ik vind het moeilijk om een keus te maken. Bijna alle Tsjechische gerechten gaan er bij mij in als koek. Maar ik weet wel dat ik in dit restaurant, U sedmi Švábů in Praag, meermaals heerlijk en (gezien de locatie) niet te duur gegeten en gedronken heb. Echt een aanrader, ook vanwege de ligging (tussen de Karelsbrug en de Burcht) en het interieur!

13. Het meest lekkere is al genoemd door jullie, valt trouwens op dat er een paar favorieten meerdere keren voorkomen.
    Ik sluit me er helemaal bij aan, de meesten zijn ook mijn favorieten, ik heb verder nog kuře na paprice s bramborovou kaší, čočková polévka, bublaňina en smažený květák s tatarkou....... mmmmmm [​IMG]

14. De pstruh-tjes (forelletjes) worden daar trouwens ook niet onverdienstelijk bereid. En smažený květák s tatarkou, inderdaad zeg!!!

15. alles wat ik hier boven heb kunnen lezen is heeeerlijk...

ik kan me alleen niet bedenken wat ik niet lekker vind [​IMG]

16. Pasqual

Pasqual Beheer Administrator

Mij kun je midden in de nacht wakker maken voor een goede "Vepřo knedlo zélo" met bramborovy knedliky!! [​IMG]

Waar je me voor mag laten slapen is "tlačenka" [​IMG]

17. Het water loopt me in mijn muiltje als ik dit alles lees.
    Mijn toppers: cockova polevka, Spanelsky ptacky, svickova, trubicky, klobasy, tatarak a topinky, a tak dale

18. S bramborovou kasi? Dat heb ik nog nooit gegeten of gehoord. S houskovym knedlikem... OK.

19. Anebo s kolinkama... of met macaroni...

20. S bramborovou kasi? Dat heb ik nog nooit gegeten of gehoord. S houskovym knedlikem... OK.

[/ QUOTE ]
    Nou je moet dat echt eens proberen, smaakt heerlijk. Mijn moeder maakt het altijd zo en alleen de gedachte eraan doet me het water in de mond lopen [​IMG]

Deel deze pagina