Gemengd huwelijk: meestal NL man + CZ vrouw

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

zdenda: met die opmerking die je maakte in het tsjechisch: dacht je echt dat iedereen het zo zou laten,dan nog in het tsjechisch(woarom direct geen vertaling bijgezet)?

komaan waar zijn we mee bezig..... volwassen onder elkaar?
 
Hallo Zdenda,

Waarom slaat de opmerking van Liza nergens op? sorry hoor, maar dat vind ik eerder van jou opmerkingen, antwoord geven doe je niet, je mept alleen maar wat in het rond!!

Misschien kan je nu antwoord geven op mijn vorige vraag waarom je het alleen in het Tsjechisch hebt geschreven en niet in het Nederlands??

Groet
Corrie.
 
R

Reno

Guest
Mensen, mensen!

Geen ruzie om een of andere opmerking! Een discussie is leuk en ik vind dat dat ook best eens mag, maar om elkaar nu even lekker te gaan bestoken met persoonlijke mail op een algemeen forum... Ik ben het volledig eens met de opmerkingen van SE16, lees dat maar eens aandachtig door! Mensen in Nederland zijn erg brutaal maar ik hoor ook dat Tsjechen een beter gevoel voor empathie hebben? Nou... ik merk er in dit geval geen zak van.

Overigens... deze discussie kan inmiddels in een nieuwe rubriek geplaatst worden met een titel ongeveer als: wie zijn aardiger, CZ of NL of: welke mensen zijn onbeschofter, CZ of NL... aan welke discussie ik overigens niet mee wil doen.
De originele vraag was namelijk: waarom zijn er zoveel Nederlandse mannen met Tsjechische vrouwen en niet andersom. Overigens is niemand nog met concrete getallen gekomen, dus misschien is dat wel helemaal niet waar! Laten we het daar weer eens over hebben ipv elkaar voor rotte vis uit te maken.
smiley29.gif
 
Stef (en Corrie),

Neem AUB de moeite om alle (!) berichten vanaf het begin van deze rubriek te lezen voordat je reageert.

Mijn diskussie met Liza ging over het feit of je iemand zomaar persoonlijk kan aanvallen als hij een algemene opmerking plaats.

Trouwens hierbij dan een vrije vertaling van mijn opmerking:

nederlandse vrouwen = koude kikkers.

Is dit zo schandalig??

Lees de berichten van andere mensen aan het begin van deze rubriek die gaan zelfs verder...
 
Ik had de vraag alleen maar gesteld uit nieuwsgierigheid eigenlijk, niet om wie dan ook te bekritiseren of beledigen. Of om een discussie los te maken over wie (qua nationaliteit) er beleefder is of niet.

En nee, liefde laat zich niet binden aan nationaliteit, dat vind ik echt belachelijk, om Nl vrouwen maar ook Tsjechische op twee hoopjes te gooien.
 
zdenda: uw opmerking slaat op een totale veralgemening, totaal ongefundeerd(ik hoef daarvoor geen pm's te zenden).
en ik heb idd ook al heel reacties hier op gelezen,maar dat was wel meer dan enkele woordjes(met redelijk wat uitleg erbij,die hun mening staven).
 
Lisa F. schreef:
Of laat anders alle in Nederland wonende Tsjechen die het daar zo enorm vreselijk vinden gewoon terug komen naar Tsjechië.


Vreselijke opmerking. Laat me aan mijn NL ex denken.
mad.gif




Over gemengde huwelijken wil een ding zeggen, hoe gelukkig je met elkaar mag zijn, je mist toch iets. Ik zou het zeker niet nog een keer doen.
 
R

rob.goverde

Guest
Een opmerking in het algemeen:
Ik ben Nederlander en heb een Nederlandse vrouw, dus ik kan geen mening geven over het huwelijk (mixed) Alleen ik denk da we iedere vrouw moeten respecteren, netzo als iedere man. Er zal altijd een Nederlandse koude kikker bij zijn, daarom zijn we ook kikkerland!
Maar dat zal overal zo zijn, misschien dat een Tsjechische vrouw wat meer temperament heeft, misschien minder in een lange broek loopt, het zou zomaar kunnen. Maar overal heb je andere mensen, cultuurverschil misschien een beetje, maar niet zoals het verschil tussen Turken en Nederlanders of Nederlanders en Marokkanen. Qua uitstraling denk ik dat er ook geen verschil tussen is. Als ik het nog eens over moest doen, zou ik niet weten waarom ik niet voor een Tsjechiese vrouw zou kiezen. Ik ken momenteel maar een reden en dat is communicatie, ik spreek helaas geen Tsjechisch, maar ik neem aan dat de vrouwen er netzo vriendelijk en lief zijn als hier. Dus conclusie ieder oordeel is moeilijk voor mij, maar ook voor diegene die mixed zijn.
 
Rob,

Het heeft hier soms geen zin om nog te reageren, dat heb je zelf ook persoonlijk meegemaakt bij andere rubrieken.

Er zullen altijd mensen zijn die jouw worden verdraaien en uit de context rukken en direkt persoonlijk aanvallen en bijwijzevanspreken voor een rotte vis uitmaken en dan weer verdwijnen in de anonimiteit.

Zielig.
 
groot gelijk rob goverde, en hopelijk met deze profetische woorden kunnen we die topic afsluiten...het leidt tot nergens,iedereen is gelukkig op zijn manier...als men daarover al begin discussies te voeren met wie je beter gelukkig bent..... .
 
Vašek schreef:
</font><blockquote><font class="small">Citaat: Mus</font><hr />

Wat is ermis met Tsj. mannen/ NL vrouwen? Of is dat een verkeerd beeld?
Daar is niets mis mee.
smiley20.gif
Hier zit er een, meer dan 30 jaar met een Nederlandse getrouwd, en gelukkig ook nog.
laugh.gif


[/ QUOTE ]Toen wist ik het al. Al de rest was naast de kwestie.
koffie.gif
 
zou je misschien wel denken, maar lekla ryba is zo dood dat je hem niet meer wakker kan schudden! Het heeft absoluut niets te doen met het woord "lekat = schrikken"
Lekla ryba is een hartstikke dode vis!
 
Bovenaan