Gemengd huwelijk: meestal NL man + CZ vrouw

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Reactie op een ander topic: het valt me op dat 'gemengde' huwelijken/ relaties altijd Nederlandse man + Tsjechische vrouw zijn. Waar komt dat door? Wat is ermis met Tsj. mannen/ NL vrouwen? Of is dat een verkeerd beeld?
 
Mus schreef:
Wat is ermis met Tsj. mannen/ NL vrouwen? Of is dat een verkeerd beeld?
Daar is niets mis mee.
smiley20.gif
Hier zit er een, meer dan 30 jaar met een Nederlandse getrouwd, en gelukkig ook nog.
laugh.gif
 
Helemaal geen verkeerd beeld hoor. Ik ken ook Tsjechische mannen die getrouwd zijn met een Nederlandse vrouw, en anderen weer met een Amerikaanse, een Indische...
smile.gif
 
Daar kun je gelijk in hebben Zdenda, ik kan zo niet opkomen of ik nog wel iemand ken die ook met een Hollandse getrouwd is. Vrij zeldzaam, dat is zeker.
 
Hoi Mus,
wat er mis mee is kan ik je niet vertellen. Ik ben zelf (Nederlandse vrouw) gelukkig met mijn Jelen (=Tsjechische man). Ik kan mij een forummeeting herinneren waarbij daar nogal lacherig over werd gedaan! Waarom kon niemand van de lachende (Tsjechische) dames mij overigens duidelijk maken. Waarschijnlijk een inside joke?
groetjes
Judith
 
ik ben ook al geruime tijd dolgelukkig met mijn Tsjechische vriend.maar je hebt wel gelijk,NL vrouw met CZ man ben ik nog weinig tgengekomen.Waar ligt dat toch aan?
Groetjes Nelleke
 
vooroordelen genoeg gehad hoor,nog steeds.Maar ik heb besloten me daar niet meer over op te winden.Welke vooroordelen doel jij dan op?
 
Nelleke, ik zie dat in Apeldoorn juist de combinatie CZ man + NL vrouw populair is! Ik kom ook uit Apeldoorn en al 7 jaar getrouwd met Michal. Maar verder ken ik eigenlijk ook alleen stellen waarvan de vrouw Tsjechisch is.
 
Weten jullie dat echt niet? Vaak word gedacht, dat Oost-Europese vrouwen met Nederlanders niet uit liefde maar uit andere overwegingen trouwen. Mijn ex heeft er vaak opmerkingen over gehad.
 
aha,ja daar heb ik als NL vrouw ook vaak genoeg commentaar op gehad.heel flauw: "let maar op dat hij je niet de prostitutie in gooit", "zometeen gaat hij er vandoor met al je spullen", "Tsjechische mafia". En zo kan ik nog wel even door gaan.Laten we het maar gewoon houden op de toch wel een beetje Nederlandse onwetendheid...
 
judith schreef:
Ik kan mij een forummeeting herinneren waarbij daar nogal lacherig over werd gedaan! Waarom kon niemand van de lachende (Tsjechische) dames mij overigens duidelijk maken. Waarschijnlijk een inside joke?

Judith dit begrijp ik niet
crazy.gif
, kan je mij dat uitleggen
 
Ik heb wel veel gehoord maar dit slaat alles.
Ik weet dat ik een patent heb voor vervelende vragen, vandaar alvast een verontschuldiging, maar:
uit welke milieu komen dat soort vragen??
 
90% van mijn vriendinnen komen uit voormalig Sovjet-Unie, Midden- en Oost-Europa en ik word ook kotsmisselijk van vooroordelen door andere Nederlanders (en dan niet alleen autochtone Nederlanders). Als je er geen ervaring mee hebt, hou je (ongebaseerde) mening dan lekker voor jezelf. Niets mis met Tsjechische vrouwen. Ik ben maar 1/2 Nederlands, maar ik geef toe dat ik qua uiterlijk, karakter en culturele achtergrond meer op vrouwen uit ČR en verder val, dan op Nederlandse vrouwen. Maar goed, ik ben een internationalist en kan niet spreken voor de rest van de mannelijke bevolking in NL.
 
Ik vind Nederlandse mannen in het algemeen volwassener dan Tsjechen, maar dat heb ik pas ontdekt toen ik met mijn man naar Nedreland kwam...

Marketa
 
Bovenaan