Fietsen in Tsjechië

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Hallo Jempi, welkom op dit forum.
Er is al meer over fietsroutes geschreven maar ik weet niet of dat ook voor de omgeving van Domazlice was.
Heb je de "zoek" functie rechtsbovenaan al geprobeerd?
Veel succes.
 
Voor veel te veel geld bij misschien Donner in Rotterdam of een vergelijkbare zeer grote boekhandel elders in het land.
Het beste is toch dit soort kaarten in Tsjechië te kopen.
 
he hallo ja idd het is hier ook helemaal een hype om te fietsen voor zowel de tjechen als toeristen ik woon werk zelf midden in nationaalpark secke svycarsko en er wordt hier echt onwijs veel gefietst ik werk zelf bij een outdoor bedrijf en we organiseren mtb tochten das ook ontzettend gaaf dus kortom het is hier echt de moeite waard groetjes leroy
 
Hoi,

Ik ga over 2 weken naar camping Papillon ten noorden van Praag aan de voet van het reuzengebergte. Ik neem ook mijn racefiets mee. Dat je daar goed kan mountainbiken weet ik wel, maar hoe zit dat voor de racefiets? Klimmen doe ik graag dus met name rustige fietsroutes zonder gaten in de weg of vrachtwagens die je rakelings passeren in het reuzengebergte. Ik ga even op zoek naar een goede fietskaart en zal de aanbevelingen in dit topic ook eens opzoeken.

groetjes,
Jan
 

Freddy2005

† In Memoriam
Je zal je hart kunnen ophalen daar in de buurt. Je kiest gewoon welke kant je opgaat. Ofwel rij je de "bergen" in ofwel blijf je langs de "vlakke" kant. En mooie fietswegen zijn het wel, zeker de klimstroken op de kleinere binnenwegen.
 
Racefietsen gaat.
Maar ik moet eerlijk bekennen: niet makkelijk.
Nu rijd ik op een mountainbike en dat gaat veel beter zo niet geweldig.

En niet vergeten: petje op.
Groet.
 
fietsen in tsjechie

Hallo Jan,

Je kunt prima fietsen met een wielrenfiets, maar gebruik dan niet de ingetekende tsjechische fietsroutes, dit zijn vaak de routes die voor een mountainbike bestemd zijn. Je kunt de fietskaarten van Shocart bijvoorbeeld prima gebruiken maar stel je eigen route samen aan de hand van geasfalteerde wegen. Je komt dan ook langs de mooiste plekjes.
 
Ik weet nu al wel een leuk ritje om je conditie te testen:

Ga van de camping (Papillon) links af richting Vrchlabi. Ga op de grote kruising in Lánov rechtdoor richting Horni Lánov/Dolni Dvůr. Volg bordje Strážně totdat je in dat dorpje komt. Dan terug via Vrchlabi naar camping. Een heel mooie rit, weinig verkeer in het begin, klimmend heen, dalend terug, 30 km ongeveer en je weet hoe je er voor staat.:D
Ik had er in mijn auto al moeite mee ;)
Succes.
 
Fietsen in het reuzengebergte

Hallo,

Over 2 weken ga ik fietsen in het Reuzengebergte (race). Heeft iemand aanbevolen route's? Ik zit dan in de buurt van Vrchalabi. Andere vraag, heeft iemand hoogteprofielen van de bergen die daar te beklimmen zijn?

Groetjes,
Frank
 
Hoi Jan,

Hartstikke bedankt voor de info. Heb ook al een paar kaarten besteld (nr. 104, 113, 122, 130). Ga nl. na een week Reuzengebergte ook nog een week in de buurt van Cheb fietsen.

Groetjes en alvast een fijne vakantie in Tsjechië!
Frank
 
Bovenaan