Een mooie baby op komst...

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Esthertje

Geroyeerd Lid
Nou, helaas horen we nog steeds niks van de andere mothers-to-be. Het verhaal van Petra wel in de topic gemis. Zij heeft een prachtige gezonde jongen op de wereld gezet in december en samen met haar kleine wonder gaat ze er wat van maken in Tsjechië.
Nou, hier heb ik ook weer een nieuwtje. Gister heb ik het dan eindelijk aangedurfd :?: Ik ben gister naar zwangerschapsgymnastiek geweest. Om 13.00 s'middags in het soutterain van het ziekenhuis in Trutnov. Joggingpakje aan, sokjes aan, een brede smile en we zien wel! 2 juffen nog wel en 7 zwangere dames. Maar wat schetste mijn verbazing, ik was er al bang voor, ik had de dikste buik :D Ik was dan ook al wat verder dan de rest. Dus werd me verteld dat ik de volgende keer beter een uurtje later kan komen, dan komen ook de andere echte dikke buiken. Ok, maar ik liet me niet afschepen, gymen met die hap. Ik zie wel wat ik mee kan doen, ik ben er nou toch. Nou eerst maar eens plaatsgenomen op een skippybal. De juf begon met voorlezen uit een boekje (wel 20 min lang) Ik kreeg mee dat het over eten ging, over fruit en groentes en over alcohol, drugs en roken, nou ja dat verhaal kon ik voor mezelf wel een beetje invullen, dus lekker om me heen zitten kijken, naar alle posters aan de muur, de andere dames en dan maar proberen of ik iets uit het verhaal kon meenemen. Toen begonnen de oefeningen, eerst een beetje warm draaien, wat rek en strekoefeningen, toen werd het wat heavy-er. Buikspieroefeningen, alles wat ik iets te ver vond gaan heb ik me maar even rustig bij gehouden, ik deed netjes alles na en de juf hield me goed in de gaten. Toen aan het einde van de les nog wat ontspanningsoefeningen en ineens ging iedereen liggen met hun ogen dicht. Ja, als ik me ogen dicht doe zie ik niet wat ze doen, dus stiekem spieken dan maar, ze bleven liggen, de juf vertelde nog een rustig verhaaltje, waarover, kreeg ik niet meer helemaal mee. Maar lekker relaxed was het wel :deuk: En wat zo grappig is, als je daar dan ligt met je eigen gedachtes, besef je ineens dat je hartstikke zwanger bent! Heerlijk, volgende week weer dan een uurtje later. Ik kreeg nog 2 videobanden mee en een dvd. 2 gaan over borstvoeding en 1 over een stukje navelstreng bewaren/ of iets dergelijks voor later als de baby eventueel iets van zijn eigen dna nodig zou hebben voor gezondheidstoestanden. Nou van het weekend maar eens voor gaan zitten met Lukas. Al met al vond ik het allemaal erg interessant om mee te maken en was ook wel een beetje trots op mezelf. 22 januari komt er nog een avond waar we met zijn 2-en naartoe kunnen, dan wordt er in 2 uurtjes nog wat tips en feiten gegeven. Ben ik ook erg benieuwd naar. Maar voorlopig eerst op 17 jan maar weereens op controle bij de gyn. en dan s'middags weer naar gym. Hartstikke druk heb je het met dat zwanger zijn :D
 
Goed hoor Estjer dat je er toch naartoe bent gegaan.
Je hebt het allemaal weer gezellig opgeschreven :D Ik heb het dus met veel plezier gelezen, hou je taai en geniet!!!
 

spookycat

† In Memoriam
Essie,ik heb in deze late uurtjes heeeeeeel erg genoten van je verhaal
Lieve musketiers,jullie zijn geweldig,en dat babytje dat er aan komt gaat een geweldige toekomst tegemoed,in een supper veilig geweldig gezin,zeker weten het gaat verwend worden,maaaaaaar dat mag,
Geniet ervan,laat het gewoon op je afkomen
kus
 
Heerlijk verhaal Esther, je bent dus gegaan! Goed hoor. Je neemt altijd wel iets mee waar je wat aan hebt.
 

Maria

Geroyeerd Lid
Het leuke van zo'n cursus doen is dat je écht even met je neus op de feiten geduwd wordt, en verplicht bezig bent met dat kindje daarbinnen. In je 'gewone' leven ren je over het algemeen van hot naar her en heb je minder tijd en gelegenheid stil te staan bij hetgeen je overkomt. Ook al doe je geen oefeningen, deze emotionele bewustwording een uurtje per week is echt noodzakelijk (en hartstikke leuk!)!
 
Weer een leuk geschreven verhaal Esther.
Dapper van je dat je gegaan bent.
Ga zo door, we zijn nog steeds trots op je.:D
 
hoi esther.
je schreef "hartstikke druk heb je het met dat zwanger zijn".
nou meis, wacht maar tot je niet meer zwanger ben:D ;)
 
Ik stel voor de mannen te weren in deze topic, daar zij van het onderwerp geen snars verstand hebben en derhalve geen volwaardige bijdrage kunnen leveren.

Lijkt me geen goed plan Krulletje,als we de mannen moeten weren in elk topic waar zij geen verstand van hebben blijft er voor hun nie veel meer over:deuk:
 
He Zus,

ik ben zooooo trots op je dat je toch bent gegaan. Heerlijk om je verhaal zo eens na te lezen. Je flikt het toch maar weer, in een vreemd land, in een taal die je nog maar een heeeeeel klein beetje kent, met allemaal vreemde zwangere om je heen, maar je gaat toch en pikt er toch wat van op EN JA, zo op je rug, concentrerend op je buikje met zo'n heeeeeel klein bijzonder mensje DAAR GAAT HET OM ! ff niks, alleen maar zwanger. GENIET !!!! de tijd gaat zo hard, je hebt nu evne de tijd om te genieten, totdat de laatste loodjes komen. Zo ver weg en toch heel dichtbij, nog effies dan komen we naar je toe hoor. Kus van Zus
 
Hoi Esther.
Hoe gaat het.
Wij wachten in spanning naar je update.Je bent toch vandaag weer naar de gyn geweest???
Zal allemaal wel goed zijn.
Ik hoef natuurlijk ook geen uitgebreid verslag hier van je bezoek aan de gyn,daar zit denk ik niemand op te wachten.
Maar ik en volgens mij vele met mij zijn wel benieuwd hoe het gaat.
 
Hoi Esther.
Hoe gaat het.
Wij wachten in spanning naar je update.Je bent toch vandaag weer naar de gyn geweest???
Zal allemaal wel goed zijn.
Ik hoef natuurlijk ook geen uitgebreid verslag hier van je bezoek aan de gyn,daar zit denk ik niemand op te wachten.
Maar ik en volgens mij vele met mij zijn wel benieuwd hoe het gaat.

Tuurlijk wel Jolanda we willen altijd een uitgebreidde update ontvangen over het wel en wee van ons aller Esther.

Dus Esther klim op de keukenstoel en ........................
 
Daar heeft Essie nu toch helemaal geen tijd voor. Broerlief zit eventjes in Nederland zodat Essie en mannetje ff nader tot elkaar kunnen komen :). Nog eventjes met zn 2tjes voordat de dag komt dat er een nieuwe wereldbewonertje bij is.

Laat ze ff lekker met rust ja :kwaad:. Zijn jullie helemaal ....... ;)
 

Maria

Geroyeerd Lid
Ja daaaahag! In good & bad times, fot better & worst, enz.
We willen de full monty dus óók nu!!! Quality time ook voor ons!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan