Een "Blob"?

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

ik weet anders nog wel ergens in Javornik een gekkenhuis te vinden Mayca ...
Ik zat vannacht "De Blob" nogeens door te lezen, visite weg en even ontspannen en ineens drong het tot me door dat met Javornik het pension van Esther bedoeld werd. Ja, ik weet het , erg laat, maar als ik dat had geweten had ik me vrijwillig laten afvoeren:D
 
blob

hoi mayca,:lmfao:
een van de eerste berichten die ik echt tot de laatste letter heb uit gelezen,en erg heb moeten lachen ,maar goed ik ga dit jaar naar stribrec dit ligt naast chlum u trebone ,en ik ga dus zeker op zoek naar de blob ,en kijken of ik iets kan uitzoeken daar .
alleen hoop ik hem niet onverwachts tegen :deuk: te komen tijdens een zwempartij.
groeten anniwil:snik:
 
blobs

Deze vonden we vandaag aan de rand van onze tuin, aan de oever van de rivier!

rivierdieren_002.jpg



Het lukt me dus niet om de foto te laten zien, die staat in de fotogalerij!
 
Het water in de rivier hadden ze laten zakken, zeker wel 1 meter, dus vandaar dat er van alles te zien was wat je normaal niet ziet!
Onze tuin lag vol met zoetwatermosselen die hard hun best deden het water weer op te zoeken en 2 van deze blobs!
Inmiddels staat het water weer hoog dus zijn ze weer weg!
 
Hoera,
Ik heb al eerder gevraagd of iemand wist wat het was. Ik ben blij dat ik er nu achter ben. Gelukkig kan ik eindelijk rustig slapen :D.
We vertrekken a.s. vrijdagnacht weer naar Tsjechië, maar niet in de buurt van deze blobs. Hoop ik tenminste: Jan en Akkelien, we komen naar jullie, hebben jullie last van blobs? :(
 

Freddy2005

† In Memoriam
De "blobs" of Bochnatka americká halen vandaag opnieuw de pers. De eerste exemplaren zijn vorige week reeds bovengehaald. De oorspronkelijk uit Noord-Amerika afkomstige dieren komen steeds meer voor en dit komt waarschijnlijk door het verhogen van de gemiddelde temperatuur van het water.

idnes.cz

BMA2d4aff_bochnatka2.jpg
 
Bovenaan