Dobronice / Bechyne

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

mulder

Geroyeerd Lid
ik ben op zoek naar leuke goedkope restaurants met website in engels of duits in de buurt van dobronice of bechyne

wie o wie kan me helpen alsjeblieft

verder had ik nog een vraagje over de tesco kan je hier ook gaulash in een blikje kopen zoja hoe heet dit in het tjechisch?

ook is de vraag van de jongens of ze ook patat hebben voor frituur?

groeten
 
Ik vind nergens restaurants met een Engelse of Duitse site.
Maar alle restaurants in de buurt zijn goedkoop!

Goulash in blik hebben ze ook, je schrijft het ongeveer hetzelfde, soms staat het bij de Tesco in het Engels.

Uiteraard hebben ze patat in de diepvries, voor frituur of oven!
 

mulder

Geroyeerd Lid
visticks dan hebben ze die wel?
makro waar kunnen we die vinden in de buurt van dobronice?

het scheelt namelijk nogal wat werk als je elke dag voor 5 mensen moet koken om een keer te frituren

groeten irene
 

Maria

Geroyeerd Lid
Hallo Irene,
Neem gewoon lekker die frietpan mee en kijk wat je ter plaatse kunt kopen. Patat kan je dan al zelf bakken en dan zoek je nog wat vlees of kaas dat je kunt frituren of gewoon in een pan kunt bakken. Bedenk wel dat uit eten echt heel goedkoop is, veel goedkoper dan hier in NL (je kunt natuurlijk alles zo gek maken als je zelf wilt, maar zoals jij wilt eten kan je net zo goed 'buiten de deur' doen denk ik, ipv zelf doen).
Veel succes! groetjes, Maria
 
Wat je hier ook overal kan kopen is gepaneerde kaas.
Even frituren en ee smakelijk!
Vissticks hebben ze volop inalle soorten en maten!
Ook gepaneerde bloemkool, broccoli en champignons, ook heerlijk!

De dichtsbijzijnde makro is in Ceske Budejovice.
 

mulder

Geroyeerd Lid
ok dankjewel
bitterballen en kipnuggets dan voor 's avonds bij de borrel en de rumikub natuurlijk niet te vergeten.

patat doen we niet maar sla met opgebakken aardappelen en vissticks is hier een favoriet

heel erg bedankt voor de goede hulp

ook een goed restaurant met lekkere biefstuk en snitzel

we gaan er echt een te gekke vakantie van maken mischien zien we elkaar wel in dobronice

huis valenta here we come

Neem gewoon lekker die frietpan mee en kijk wat je ter plaatse kunt kopen. Patat kan je dan al zelf bakken en dan zoek je nog wat vlees of kaas dat je kunt frituren of gewoon in een pan kunt bakken. Bedenk wel dat uit eten echt heel goedkoop is, veel goedkoper dan hier in NL (je kunt natuurlijk alles zo gek maken als je zelf wilt, maar zoals jij wilt eten kan je net zo goed 'buiten de deur' doen denk ik, ipv zelf doen).
ik vind koken enorm leuk vandaar dat ik alles zelf ga maken.
alleen niet elke dag natuurlijk.
we weten dat uieten erg goedkoop is,maar met 5 mensen valt dat toch wel tegen om dat 3 weken lang te gaan doen.

koken is gewoon leuk om te doen en vind het meestal lekkerder dan buiten de deur,omdat ik mijn eigen kruiden gebruik

maar bedankt voor de tip

is er ook ergens normale bami te koop in de buurt van dobronice?\
we bedoelen dan gewoon van die mie nestjes?

anders nemen we het van huis even mee natuurlijk

verder is de vraag van de jongens of er ook iets in de buurt zit waar j gezellig wat kan gaan drinken 's avonds
 
En nu voor de echte toerist...

Ik heb deze topic met heel veel interesse gelezen, want we gaan namelijk ook deze kant uit deze zomer, (zij het slechts een weekje)

Ik zit nog wel even op mijn honger, want ik had echt gehoopt om hier wat "in-side" informatie te vinden.
Behalve Bechyne, hebben we de grote trekpleisters al gezien (ook al zo'n 14 jaar geleden) maar wat ik graag had vernomen is wat niet op de grote websites is te vinden.
Bv jaarmarkten, kermissen, folklore-tips in de kleinere gemeenten in de driehoek C.Budejovice, Tabor, Jindirchuv Hradec.
Kleine musea, die je alleen via de plaatselijke informace krijgt aangeboden. Faits divers die leuk zijn om te weten, maar die je zelfs in de meest uitgebreide reisgids niet vindt.
Lokaties vinden is op zich geen probleem, daar we met een goede reisatlas vertrekken.

En zijn er restaurtantjes of bars die geen website hebben, maar waar je bv heerlijke koeienmaagsoep, of linzen, mooi gebakken karper, of overheerlijke knedlicky kan eten. Maw kleine restaurantjes met de echte gezonde Tsjechsiche kost.

We zijn dus echt op zoek naar de couleur locale. Paula ik heb begrepen dat jij in de buurt woont, kun je me hierin helpen.

Vooral met een tip over een feestje (bierfeest, folklorenamiddag of avond, feestmarkt, riddertoernooi(dat ook voor een kind van 11 geschikt is tijdens de week van 19 tot 26 juli, zou ik zeer blij zijn.

Voor iemand die van het échte Tsjechië houdt.
 
Hallo Veerle,
In Bechyne is een keramiekmuseum.
Verder is er in Tabor in het hoogseizoen elke zondag een ridderfeest welke heel leuk is voor zowel iemand van 11 als volwassenen.
In de omgeving zijn vele restaurantjes waar je penssoep kunt eten en andere plaatselijke heerlijkheden.
 
Ik heb geen favoriet en wel omdat aangezien ik nauwelijks vlees eet er geen mening over kan hebben!
Ook gaan we eigenlijk zelf niet vaak uit eten, als we gaan is het als we gasten hebben en gaan we meestal naar hotel Draka in Bechyne.
Goede keuken en niet te duur, maar niet bijzonder!
Het pension op het grote plein in Bechyne schijnt wat eten aangaat zeer goed te zijn, ik ben er nooit geweest!
 

mulder

Geroyeerd Lid
dankjewel allemaal.

ik heb onwijs veel zin in mijn vakantie in Tsjechië wordt vast erg gezellig

zijn er in de weken dat wij in dobronice zijn ook kermissen in de buurt?

weet je verder een goede en goedkope winkel met sieraden, wel echt zilver graag.

ook zijn we nog op zoek naar iets waar we kunnen internetten?
en wat kost het om te internetten?
 
Bij de vvv in Bechyne kun je niet internetten.
Ook heb ik ik nog nooit een internetcafe in de omgeving gezien, ik denk dat je dan naar Tabor of Pisek moet.
Ook in Milevsko zal wel een internetcafe zijn en misschien in Tyn.
 
Bovenaan