Dobronice / Bechyne

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Bechyne - Zuid Bohemen

Hallo iedereen,

Ik ben nog niet zolang lid van dit forum...
De reden waarom ik lid geworden ben ? Wel, ik ga in augustus met mijn 2 zonen (15 en 18) naar Tsjechië. Meer bepaald naar Bechyne. Ik heb een landhuisje gehuurd daar via Bohemian Travel (Landhuis "Forel") (kijk maar eens op de site van Bohemian Travel, ziet er wel leuk uit...

Vraagje...
Kent er iemand dat stadje, die streek??? Hebben jullie nuttige info voor ons (bezienswaardigheden, kan ik ginder gemakkelijk fietsen huren? waar moeten we op letten? zijn er zaken die we zeker van hier moeten meenenen? etc etc...)
Hoe meer info...hoe liever.
Alvast hartelijke dank...

Groetjes

gert
 
Ahoj Gert,

Ik ken die villa en de bewoners, ligt op een mooie lokatie aan de Smutna. :top:
Er is idd al veel info op het forum te vinden over de omgeving dus vast veel leesplezier! :lezen:
 
Hey jullie zijn snel :top::top::top:
Alvast bedankt allemaal...
Inderdaad Freddy...bij dat onderwerp dat je zegt, staat heel veel nuttige info...ben al aan het lezen.
Zapalky en Paula ook alvast bedankt...
ken jij die mensen Paula van dat landhuis??? en ? toffe mensen? tof huis???
 
Ik heb ondertussen (het laatste uur!!!:stout:) heel de soap :lache: gelezen van Irene...jeezes jongens...
Ik vermoed dat irene nu zelf een reisgids kan uitgeven...het leek meer op een kruisverhoor..;lol...
Misschien moet ik mijn reisbestemming maar aanpassen...want eigenlijk weet ik nu alles over Bechyne en omgeving..hahahaha:deuk::deuk::deuk:

Jullie zijn geweldig geduldig en ongelooflijk volhardend...schitterend...

Het is lang geleden dat ik nog zo'n 'boek' vol humor gelezen heb...schitterend...

Bedankt voor de tip Freddy...ik heb alvast genoten van deze voorbereiding...

:top::top::top:
 
Inderdaad Paula, dat geloof ik graag...
Als ik foto's van Tsjechië zie...qua natuur..;waauw...
Ben reuzebenieuwd...
Ik ben alleen nog maar in Praag geweest...

By the way...je zei dat je dat huis kende waar we naartoe gaan?
Vlak aan de Smutna??? wat is Smutna? kan dat nergens vinden?Is dat een riviertje of zo???
 
De Smutna is een klein riviertje en komt uit in de Luznice.
De tuin van het huis loopt tot het water.
Het huis ligt mooi in een dal, eigenlijk ligt het huis net buiten Bechyne en een stuk lager dan de plaats.
 
Ik mis alle info van Mulder nog: dit forumlid heeft denk ik ook voldoende tips over de omgeving van Bechyne verzameld. Of heb ik het mis?
Kom op Mulder, delen die hap met kennis! Niet alleen maar vragen maar ook geven!;)
 
:cheers:smakelijk eten iedereen..;
Gisteren nog tot 01.30u aan het zoeken geweest op Google Maps naar ons landhuisje in Bechyne...dacht dat ik het had...maar ben ni zeker..;ach we zien wel eens we daar zijn...

Zo te lezen zullen we ons zeker ni vervelen daar...
Kijk er al naar uit...

Hoe zit het ginds met de wegen en het verkeer...
Ik zoek nl ook wel een aantal uitstappen te doen (Praag, Pilzen, Sumava, ...) kan je daar gemiddeld een 60Km /u voor rekenen???

groetjes:zwaai:
 

mulder

Geroyeerd Lid
hallo

ik had dit onderwerp nog niet gezien.

het is een aanrader om naar dierentuin ohrada te gaan.
ook kasteel hbloka is erg leuk.
de grotten in chynov zijn een bezichtiging waard.

verder moet je zeker naar de global gaan in ceske budejoivice dat is het grootste overdekte winkelcentrum.

het stadje ceske krumlov hebben wij nog niet gezien maar schijnt ook erg leuk.

verder is praag schitternd om een naar toe te gaan.

vissen in de luznice is erg leuk
kanoen.

zorg wel dat je de benzine prijzen vergelijkt wij hebben vorig jaar gemerkt dat dit per dag en per pomp kan verschillen

heel veel plezier

wij gaan vrijdag 31 juli s nachts rijden en blijven dan 3 weken in tjechie naast het huis van paula

doeidoei
 

mulder

Geroyeerd Lid
de mc donalds in tabor is erg goed.
ook in 1 van de grote supermarkten in tabor kun je lekker gyros en kebab en pizza eten weet de naam zo niet.

zwemmen in de luznice zou ik alleen doen met waterschoenen aangezien de bodem bestaat uit hele scherpe stenen.

je moet ook zeker de ruine in dobronice even bezoeken

verder vonden wij het leuk om gewoon eens rondjes te gaan rijden en genieten van de hele mooie natuur.

patat heet trouwens hranolky
mayonaise heet tatarska
probeer eens bramborak is een typisch tjechisch gerecht en is eens soort rosti

verder is het leuk om eens ergens een vietnamees marktje te gaan bekijken het is zo goedkoop daar.
er zit een kleine in tabor het is een winkel.

het kasteel in tabor is ook zeker een bezichtiging waard.

verder zou ik met de jongens gewoon eens lekker gaan genieten van een vakantie in een prachtig gebied

tip

je kan gezellig wat drinken in dobronice u bechyne tegenover het huis van paula vind je een kleine kiosk je kunt er ook terecht voor een snackje

erg gezellig daar

groeten en veel plezier
 
Bovenaan