Dobronice / Bechyne

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

mulder

Geroyeerd Lid
ja dat klopt daar zijn wij ook heen geweest erg leuk stadje alleen we hadden het er snel bekeken.
wij bekijken alleen de winkeltjes die wij leuk vinden namelijk

ik mis Tsjechië al heel erg we hebben wel veel contact met de famillie waarover ik vertelde in mijn reisverslag.

we emailen veel met ze en we misssen elkaar heel erg

helaas is de vakantie altijd sneller voorbij dan dat je eigenlijk zou willen,maar volgend jaar gaan we terug en dat wordt het laatste jaar.

mijn vriend en ik hebben kinder plannen en gaan dus dan niet op vakantie

kusjes
 

mulder

Geroyeerd Lid
hallo

kan iemand me vertellen waar je een visvergunning kan kopen in de buurt van dobronice?

we hebben alles afgezocht maar hebben het niey kunnen vinden.
het is allemaal goed gegaan alleen moesten we de laatste avond stoppen met vissen van 3 mannen die achteraf controleurs bleken te zijn.

tjechische controleurs die geen woord engels of duits spraken dus erg associaal vonden wij

groeten:kwaad:
 

Freddy2005

† In Memoriam
hallo

kan iemand me vertellen waar je een visvergunning kan kopen in de buurt van dobronice?

Dit schreef Jos van Zetten in het topic "Vissen in Tsjechië" :

Om een visvergunning te krijgen dient u zich geldig te kunnen legitimeren met uw paspoort. De viskaarten en vergunningen zijn bij de locale gemeente vvv's te verkrijgen of hengelsportwinkels. Vergeet niet te vragen wat de uitzonderingen op de regel zijn, want niet alle wateren zijn legaal te bevissen: ondanks uw visvergunning. aanvulling: Dat staat duidelijk aangegeven op de Tsjechische vislandkaarten die te koop zijn per regio, rood water is salmonide, blauw is geen salmonide en paars en groen prive water. Het is van het grootste belang dat u in Nederland een visvergunning heeft of lid bent van een visvereniging; anders kunt u in Tsjechië geen visvergunning krijgen! aanvulling: Nederlandse verguning/akte mee dus. En een verlopen Tsjechische visakte kunen tonen is ook een pluspunt.
 
..... het is allemaal goed gegaan alleen moesten we de laatste avond stoppen met vissen van 3 mannen die achteraf controleurs bleken te zijn.

Tsjechische controleurs die geen woord engels of duits spraken dus erg associaal vonden wij
Is het juist niet asociaal om te gaan vissen zonder vergunning terwijl je weet dat je er eentje behoort te hebben? :confused:

Want een poos terug schreef je er hier zelf al over op het forum.
 

char

† In Memoriam
Irene Mulder kun je ons, na jouw gedegen onderzoek hier op het Forum, al berichten hoe jullie, van dag tot dag, de vakantie gaan doorbrengen? ...
Je zal waarschijnlijk niet per trein reizen...

Char.
Ik had, met enige tegenzin, toen al gelijk..Cryptisch gezien dus..

Paula, ik heb nog een vraag. kan ik bij jullie in de buurt ook een gids inhuren? voor ongeveer 3 weken?

Char.
Ik zie dat de gids al weer besproken is!!...Eeeuh, Gids,.. vergeet niet te vertellen dat je aan de overkant (200 meter) ook gezellig wat te drinken kunt kopen!!....Want nu moesten wij het zelf ontdekken!!..

Paula toch...:deuk:!!!...

Char heeft alles gevolgd...Vanaf het begin!!...

Bedankt voor jouw onbaatzuchtig uithoudingsvermogen!..
Ik was er na een aantal dagen, (en vragen) al lang mee gekapt!!...

Char.

Ps. Nu maar hopen dat je van Irene nog een bedankje krijgt!!...

Of een geboortekaartje?...

Char.

______________________________________________________
Char. ...begrijpt het wel,..Was vroeger manager van : The Simple Minds...
 
Volgens mij is zo langzamerhand ieder hoekje en elke wetenswaardigheid van deze plaats hier besproken en gezien de toon wordt 't hoog tijd dit onderwerp naar het achief te verhuizen.

Een discussie over het vissen met- of zonder vergunningen kan elders gevoerd worden.
 

mulder

Geroyeerd Lid
hallo allemaal
we gaan weer terug naar huis valenta in dobronice.
we hebben net weer geboekt voor de eerste 3 weken in augustus.
dus paula mischien zien we elkaar wel weer.

mijn vriend en ik hebben een jack russel puppy gekocht van 9 weken oud en als die vrienden wordt met de jack russel van me ouders gaat ook onze hond mee naar tjechie.

verder gaat het naar omstandigheden nog steeds slecht.
18 december wordt ik mischien eindelijk geopereerd aan mijn enkelbanden

groeten irene
 

mulder

Geroyeerd Lid
Dobronice

ik heb nog wat vragen weet iemand nog leuke tips in de omgeving van dobronice?

heb al heel veel dingen op papier,want we zijn er vorig jaar ook geweest maar mischien dat iemand nog wat weet

groeten mulder
 
Bovenaan