Dobronice / Bechyne

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

mulder

Geroyeerd Lid
hallo

ik heb even een vraagje namens mijn moeder,
wij hebben huis valenta gehuurd in dobronice en komen 2 augustus aan.

nou wouden wij graag een fiets huren weet iemand een adres in de buurt van dobronice waar dit kan?

en weet iemand mischien een website hiervan?

ook zouden we nog graag willen weten of er ook leuke wegrestaurantjes in de buurt van dobronice zijn in plaats van alleen gewone restaurants.

wegrestaurants vinden wij namelijk gezelliger dan een gewoon restaurant.

verder wouden wij nog graag weten of de oever van de luznice stijl is bij huis valenta of dat je gewoon makkelijk het water in kan lopen dit,omdat ik mijn enkelbanden gescheurd heb gehad en mijn voet vergroeid is waarvoor ik nu semi ortopedische schoenen moet dragen en heel veel pijn nog heb aan mijn voet

ik hoop dat iemand mij kan helpen met het vinden van deze antwoorden

groeten irene mulder
 
Huis Valenta ligt niet aan de oever van de Luznice, je moet ongeveer 100 meter lopen om daar te komen.
Je kunt daar wel makkelijk het water in, het is daar niet diep en niet stijl.
Ook is het verstandig om waterschoenen te dragen aangezien er scherpe stenen op de bodem liggen.
 

char

† In Memoriam
Irene Mulder kun je ons, na jouw gedegen onderzoek hier op het Forum, al berichten hoe jullie, van dag tot dag, de vakantie gaan doorbrengen? ...
Je zal waarschijnlijk niet per trein reizen...

Char.
 

mulder

Geroyeerd Lid
hierbij onze planning waar char zo bijzonder nieuwsgierig naar was.

dag 1
aankomst en uitpakken
"s avonds rumikubben met de hele famillie

dag 2
na bechyne hier gaan we naar de viswinkel om wat spullen te kopen voor de jongens.
winkeltjes bekijken.
informatie bekijken bij het vvv kantoor.
en een visvergunning halen voor de jongens tegenover het kolen afreken huisje.
's avonds vissen en wandelen

dag 3
zwemmen en boodschappen doen
vissen
rumikubben

dag 4
dagje naar cesky krumlov
kasteel bekijken en kasteeltuin
naar het wassenbeeldenmuseum

dag 5
wandelen in de omgeving
en naar de ruine in dobronice

dag 6
dagje naar kozi hradek
mooie ruine bekijken
en wat door het stadje lopen

dag 7
boodschappen doen in bechyne
zwemmen
vissen

dag 8
dagje naar bechyne
kano huren
en bekijken van de oude spoorbrug

dag 9
dagje naar tabor
onderaardse grotten bekijken en de historische binnenstad bezichtigen

dag 10
dagje naar chynov
met auto naar tabor dan met trein na chybov dan de grotten bekijken en de waterval.

dag 11
deze dag gaan we bij het huisje dingetjes doen zoals zwemmen,spelletjes boodschappen enzevoort

dag 12
dagje naar hluboka
hier gaan we naar de dierentuin en het kasteel

dag 13
dagje naar bechyne met een stoomtreintje gaan we dan van bechyne naar cice versa en gaan daar wandelen

dag 14
dagje naar divci kamen
hier gaan we naar de ruine

dag 15
zwemmen en vissen

dag 16
nog een keertje kanoen

dag 17
dagje winkelen in grootste winkelcentrum van zuid-bohemen
in ceske budejovice

dag 18
gaan we kijken of we ergens fietsen kunnen huren

dag 19
zwemmen en vissen

dag 20
inpakken en opruimen

dag 21
terug naar nederland

ik hoop dat je nu tevreden bent en niet meer zeurt char??? :wow: :lache: :tong:
 

mulder

Geroyeerd Lid
waar wij vorig jaar zaten waren alle winkels elke dag tot 8 uur open ook op zondag dat was in vrchlabi

welke winkels zijn op zaterdag open en tot hoelaat?
en op zondag is alles dicht?
dat hebben we nog nooit meegemaakt maar dan wissel ik een dagje om dat is geen probleem gaan we dag 2 zwemmen

kus
 
Alleen de Tesco is open op zaterdagmiddag en zondag in Bechyne.
In Tabor heb je natuurlijk wel de Kaufland en de Hypernova, de kleine winkels zijn allemaal dicht.
Uiteraard zijn in Bechyne wel de retaurants open!
 
en fietsen die kun je zowiezo huren in trebon, en hier kun je erg mooi fietsen langs meren met karpers erin. er is een uitgezette fietsroute, maar neem wel een kaart mee dan verdwaal je minder snel.
 

mulder

Geroyeerd Lid
mijn planning kan wel ietsje weizigen hoor alleen we hebben gewoon elke vakantie een planning mee. zo missen we geen mooie bezienswaardigheden en leuke uitstapjes.

kan iemand mij de exacte tijden vertellen van alle grote supermarkten in de buurt? dan kunnen we hier rekening mee houden
 

mulder

Geroyeerd Lid
owk en kan je me de winkeltijden van de hypernova nog geven,want dat vinden wij toch wel de leukste winkel om onze boodschappen te doen? en zit er mischien ook een bakker in dobronice waar je verse broodjes kan halen? en het belangrijkste natuurlijk waar zit de dichtsbijzijnde bank?

zodra we terug zijn zou ik ons programma zoals we hem hebben gedaan eventjes aan jullie sturen en laten weten wat wel en niet leuk was en mischien kan ik dan de prijzen van de activiteiten geven

groeten irene

ps:wil iedereen heel hartelijk bedanken voor alle goede hulp en de leuke tips.

we maken er een te gekke vakantie van
 
Ik denk dat de hypernova open is van 7.00 tot 22.00 elke dag.
Er zit geen bakker in Dobronice, hier moet je voor naar Bechyne.
Ook de dichtsbijzijnde bank/automaat zit in Bechyne.
 

mulder

Geroyeerd Lid
paula waar woon je dan in dobronice vlakbij huis valenta? weet jij toevallig of er een veranda bij het huis is waar je droog kan zitten zo lijkt het wel op de foto's maar we weten het niet zeker.

en kan jij ons mischien vertellen of je in Tsjechië ook een goedkope dvd speler voor in de auto kan kopen. mijn vriend is 20 augustus jarig en wou hem die graag geven voor in de vrachtwagen,maar als het in nl goedkoper is koop k het hier wel.

groetjes
 

mulder

Geroyeerd Lid
nou vorig jaar hebben we 2 dagen regen gehad en dan is dat wel lekker onde rde veranda kunnen zitten

k heb echt mega zin in de vakantie en weet nu vrijwel alles.:kind:
 
Bovenaan