Dobronice / Bechyne

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

mulder

Geroyeerd Lid
owk dat is niet zo heel erg ver rijden dan willen de jongens daar vast wel heen.

wij hebben een becker en die kent heel veel plaatsen niet.

dus van dobronice naar divci kamen is ongeveer 60 kilometer rijden?

heel erg bedankt.

is het mischien lastig om de route naar ons te kunnen mailen ofzo?

want wij kunnen de route dus niet krijgen via onze navigatie

heel veel liefs en groeten irene
 
In het topic over Ceske Budejovice had je overigens ook al naar dit kasteel gevraagd en daar wordt ook de website genoemd:
http://www.tsjechie.net/board/219978-post46.html

Je rijdt eerst naar Ceske Budejovice (staat vast wel in je navigatiesysteem) en van daaruit naar het plaatsje Třísov of, als je navigatie die niet kent: Holubov. Dan ben je vlakbij het kasteel en daar wordt het vast wel met borden aangegeven.

Dobronice-Třísov is volgens TomTom 67 km rijden, te doen in een uur en twintig minuten (zat ik er net een paar kilometers naast). :stout:
 

mulder

Geroyeerd Lid
owk dankjewel

ik heb de website al wel bekeken van divci kamen zelf en de luitjes hier thuis waren erg positief.

ik ben druk bezig met een gedicht maken voor mijn opa die helaas is gestorven na een lange lijdens weg. het is mischien wel beter zo ,maar het verlies blijft voor ons ondragelijk groot

maar ondanks alles blijf ik positief heb net een huis gekocht en ga 2 augustus lekker naar dobronice en wel 3 weken
 

mulder

Geroyeerd Lid
weet iemand ook of er in de 3 weken vanaf 2 augustus ook een leuke weekmarkt of braderie is in de omgeving van dobronice?

en zijn er in de buurt ook grote vietnamese markten waar je kleding en dat soort dingen kan kopen?

vriendelijke groeten

irene
 
Sterkte met het verlies van je opa.

Braderie of weekmarkten weet ik niet, wel zijn er in Bechyne verschillende (kleding)zaakjes van vietnamesen.
Ook staan er op het marktplein in Bechyne altijd wel 1 of meer kraampjes.
 

mulder

Geroyeerd Lid
owk dat is al heel erg leuk om even te kijken vind ik.

wat is trouwens voordeliger?
pinnen in tjechie of in nederland al je geld om wisselen?

volgens mij staat mij bij dat je per transactie een bedrag moest betalen als je in tjechie gaat pinnen klopt dat?

waar kan je goede salades halen in de buurt van dobronice denk dan bijvoorbeeld aan rundvleessalade of aardappelsalade.

en weet je mischien een winkel waar je goed bbq vlees kan kopen?
 
volgens mij is pinnen wel voordeliger, vooral als je grote bedragen pint. en anders een creditcard ofzo. en salades die verkopen ze gewoon bij de grotere supermarkten. en het vlees is daar ook gewoon verkrijgbaar. de supermarkten vind je meestal in de iets grotere plaatsen.
 

mulder

Geroyeerd Lid
ow owk dat is dan voordeliger.
dan ga ik gewoon in tjechie naar de bank om te pinnen.

aan de grens kan je toch wel gewoon met euro's het euro vignet betalen of moet dat in kronen worden betaald

en weet ej zo wat dat kost voor 1 auto 3 weken een euro vignet?

groetjes
 

mulder

Geroyeerd Lid
:zwaai: :) hahah grapje k was even vergeten dat je idd zelf kon zoeken naar onderwerpen.
maar heb het al gevonden hoor 330 kronen per maand

nou heb ik nog een vraag mischien dat jij me kan helpen

is er in de buurt van dobronice ook een waterval

de grotten heb ik al wel gevonden

wij zijn vorig jaar naar de watervallen in harrachov geweest die waren erg klein dat was wel jammer,maar wel lekker om in te zwemme
 

mulder

Geroyeerd Lid
ow owk dat had je me al eerder verteld,maar ben meer op zoek naar een grote waterval.

en kan je ook ergens bungee jumpen of parachute springen in de buurt van dobronice?

zoja mag iedereen dat doen en wat kost het?
 
Bungee jumpen doen ze vanaf de brug vlak bij Zvikov.
Weet niet wat het kost.
Is alleen in het weekend.

Parachute springen of een grote waterval weet ik niet, er is wel een klein vliegveldje bij Tabor dus wie weet kan het daar wel.
 

mulder

Geroyeerd Lid
ok is goed.
het is een wens van mijn vriend om te bungee jumpen dus zouden wel even kijken wat het kost en of het betrouwbaar is daar zo.

ik zelf durf dat niet parachute springen lijkt me daarin tegen nog wel erg leuk om te doen

hoe warm is het op dit moment in dobronice

in nl is het 20 graden ofzo
 
Jazeker kan dat. Maar je wordt niet meteen "vastgeknupt" aan de trainer. Je krijgt eerst een grondtraining. (om te voorkomen dat de trainer jouw benen in zijn gezicht krijgt of erger nog............:gek: ).

Heel veel plezier met het voorbereiden van je vakantie!
 
Bovenaan