Dobronice / Bechyne

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

mulder

Geroyeerd Lid
dat is wel erg handig idd

dan kan je even opschrijvenw at je hier graag eet en dan lukt het wel

groetjes

verder nog goede restaurants in de omgeving ?

wat is de wisselkoers?
 
Freddy heeft wel gelijk Irene. Kijk eerst even rond, gebruik de zoekfunctie en stel daarna pas vragen.

Ik heb je onvriendelijke reacties op Freddy's bericht hierboven verwijderd en ga er van uit dat dit eenmalig was.
 

Freddy2005

† In Memoriam
Terloops gezegd, Irene gaat pas in augustus 2008 naar Tsjechië en vraagt nu naar de wisselkoers, zou ze iets meer weten welke richting het koersverloop uitgaat ? Je weet maar nooit dat je nu beter de nodige kronen aanschaft.:lache:
 

mulder

Geroyeerd Lid
hallo

ik lees dat er mensen in de buurt van bechyne wonen.
wij gaan 2 augustus 3 weken na het huis velenta via belvilla.
dat ligt in dobronice.

nu is mijn vraag of er het ook gevaarlijk is om in de rivier te zwemmen.
las namelijk dat er meervallen in zwommen en die zijn toch gevaarlijk?

verder wou ik graag weten of er nog leuke dingen in de omgeving te doen zijn,zoals grotten,waterval,boottocht,koetstocht.

en zijn er nog goede restaurants zoals,pizzeria,restaurants met goede snitzels enzo?
zoja zijn er ook duitse of nederlandse kaarten?

groeten irene
 

Rijk&

Geroyeerd Lid
Van Meerval weet ik alleen dat ze heel lekker zijn. Oké ze kunnen wat groot zijn, maar gevaarlijk nee niet echt, net zo gevaarlijk als een omgevallen doosje punaisses, zolang je er niet op staat niks aan de hand.
 
Toen wij vroeger op vakantie gingen naar de Ossiacher see in Karinthië, Oostenrijk, werden daar meervallen van rond de 1 meter 90 gevangen.
Wanneer het weer eens zo ver was verzamelden zich hele drommen mensen langs de oever van het meer om de reuzenvis te bewonderen. Er deden dan altijd de wildste verhalen de ronde: de meervallen zouden zo maar een eend in één hap van het wateroppervlak halen en de grootste vishaken werden verbogen door deze vissen. Als kind zijnde maakte dat wel indruk op ons maar ik heb vele jaren tijdens vakanties gezwommen in het meer en nog nooit iets raars meegemaakt, gezien of gehoord van een moordlustige meerval.
De koppen van de vissen hingen wel als een soort trophee aan de muur in het restaurant en de meerval schijnt goed eetbaar te zijn.... maar ik kan mij niet herinneren deze ooit te hebben geproefd.
 

mulder

Geroyeerd Lid
ja klopt

sorry was een foutje
las het inderdaad weer terug.

ik ben vorig jaar naar vrchlabi geweest en later kwamen we er achter dat we nog n ardspach konden erg jammer als je al thuis bent.

dus vandaar dat ik nu de hulp van jullie inschakel om te zorgen dat dat niet weer gebeurd.

zijn er ook sites over de genoemde plaatsen in het nederlands?
want er zijn heel veel sites,maar allemaal in het Tsjechisch

even een vraag weet u mischien de afstand van Dobronice naar Bechyne

het lukt me niet via mappy,want er komt een fout melding te staan
 

mulder

Geroyeerd Lid
ow wat cool zeg.
maar waar woon jij dan als ik vragen mag en hoe weet jij dit?

zijn meervallen wel of niet gevaarlijk,want wil er wel graag zwemmen ben niet zo snel bang hoor.

maar heb je mischien tips voor goede restaurants waar nederlandse of duitse kaarten zijn?

Welkom terug Irene! :fluit:

De afstand naar Bechyne kan je hier vinden.
hoe bedoel je welkom terug?

ik ben nooit weggeweest was alleen toen beetje boos geweest,maar kwam ook door prive omstandigheden thuis

nu is alles weer goed en hebben al veel zin in de vakantie naar Tsjechië
 
zijn meervallen wel of niet gevaarlijk,want wil er wel graag zwemmen ben niet zo snel bang hoor.

maar heb je mischien tips voor goede restaurants waar nederlandse of duitse kaarten zijn?

Iedereen zwemt gewoon in de rivier hoor, ik denk dat die meerval banger voor jou is als jij voor hem, die kom je echt niet tegen hoor!

Tips voor restaurants had ik al eerder gegeven, moet je maar even zoeken aan het begin van dit topic.
Alleen het pension in Dobronice, waar je ook kon eten staat op dit moment leeg, ik hoop dat het snel verkocht wordt zodat het van de zomer weer open is!
 

mulder

Geroyeerd Lid
ja klopt,maar dacht mischien heeft iemand anders nog goede tips voor restaurants.

en wat jammer dat het pension leeg staat.
uiteten gaan zullen we toch niet zo vaak doen,want met 5 personen is dat zelf in tjechie nog best prijzig hebben we vorig jaar gemerkt.

we nemen in iedergeval onze eigen nasi en vleeskruiden ee,want dat vonden we toch zo smerig in tjechie hahahah

weet je toevallig een site waar je gegevens kan zien over de boottochten in cesky Krumlov?
 
Bovenaan