Camping Sever - Chlum u Trebone

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Hoi Vonny,
Weer terug van vakantie, zie ik. Hebben jullie het lekker gehad:)
De disco is dus verdwenen uit het dorp lees ik. Maar we mogen wel een vuurtje maken bij de tent, dat maakt alles weer goed. Jeetje, wat vervelend zo lang zonder stroom. Gelukkig heb ik ook nog gaslampen voor het geval dat en natuurlijk gaan er altijd kaarsen mee. Ik heb er al rekening mee gehouden dat het vol zal worden, ik wacht het verder maar af. Bedankt voor je reactie.
 

Vonny

Geblokkeerde account
Hallo, inderdaad weer terug van een mooie en onderhoudende vakantie in Tsjechie, blij dat wij voor de omgeving van Trebon gekozen hadden ivm met de prachtige aangegeven fietsroutes op redelijk vlakke padden,een mooie 18 holes golfbaan bij Nova Brystrice en het plaatsje Trebon met zijn restaurantjes.

De 6000 meren staan bekend voor zijn karper teelt, 1* een stuk karper gegeten,daarna vlug op een gepaneerde forel overgestapt.

De kampvuurplaatsten bij Sever zijn uitsluitend naast de waterkanten van de staanplaatsen toegestaan.

De 0,5 l pullen bier kun je voor 20 kronen gekoeld meekrijgen zonder statiegeld en er staan 2 wasmachines, die langzaam werken (wassen en drogen zo,n 3 uur)

PuNkEnStEiN schreef:
Is er al bekend of de camping door anderen wordt overgenomen? Of de camping uberhaupt blijft bestaan?
De camping blijft wel bestaan, gezien de investeringen in was-kleedruimten en bistrogebouw.

De mede-eigenaar Petr is op zoek naar geld om zijn ex vrouw uit te kopen, zakelijk niet verstandig om een bedrijf in gemeenschap van goederen op te nemen, jammer maar voor de plezierige en behulpzame campingbaas.
 
Vonny schreef:
Komen er net vandaan, in het dorp was geen disco aanwezig, ernaast ligt een soort jeugdcamping, er is geen speciaal kinder kampvuur aanwezig en degene die aan de waterkant staat verzorgen hun eigen vuur tegen de muggen en koude.
Een kinderkampvuur heb ik ook nooit opgemerkt. Wel jongeren (17/18/19/20) die hun eigen 'hang- en kampvuurplek' creeerden. En dat werd gewoon toegelaten. Alleen de laatste avond van ons verblijf, de volgende dag zouden meerdere vertrekken, gooiden ze hele kratten op het vuur en dat was wel een beetje veel van het goede.

Wij hadden een plaats pal aan de waterkant en daar had iederen een kampvuurplekje. Bij het restaurant koop je daar een zak hout voor.

Ik heb de disco nog even nagevraagd bij mijn zoon en die zij dat het meer omhoog was net buiten het dorp. Maar kon het zich niet meer zo goed herinneren.

Het zou best kunnen dat ie helemaal weg is. Je weet het nooit daar haha.
 

Vonny

Geblokkeerde account
De hangplaats-kampvuur was op een aangrenzende camping en niet op Sever ,een soort jongerencamping, van enige jongenlui op Sever hebben wij in 12 dagen niets opgemerkt.

Hout kocht niemand bij de camping, er ligt voldoende los hout in de aangrenzende bossen, de Tsjechen hebben allen een bijl en zaag bij zich, volgend jaar neem ik ook een hakbijl mee. LOL
 
Net terug 04-08-06

Helaas zijn we net weer terug uit chlum u trebone maar zou graag weer terug gaan naar het rustige leventje daar ;) .
Hebben drie mooie weken gehad met heerlijk weer.
Heb nog wel even gekeken naar mensen met een golden retriever er liepen wel een paar maar heb ze niet aangesproken. is ook erg moeilijk voor mij als ik met mijn honden uit ga (herder en een klein zwart hondje).
Mischien wel opgevallen met mijn kale kop :deuk: maar goed kom je volgend jaar weer dan spreek je me maar aan.
Helaas vanaf zondag begon het te regenen en hebben we woensdag de boel in gepakt. Ik heb petr nog wel even gesproken en hij hoopt gewoon (en ik denk dat het ook wel lukt) om volgend jaar gewoon door tegaan.


Groeten aan alle gasten van camping sever van Feiko
 
Hmm, Vonny, ben jij wel op de zelfde camping geweest? Wij zijn net terug en alles was nog precies zoals ik me herinnerde. De jongeren, waar er héél veel van rondliepen, maakten bij de tafeltennis een eigen (supergroot) kampvuur. Bier haal je per glas bij het restaurant en daar betaal je statiegeld voor. Hout werd flink afgenomen bij de receptie, 's ochtend werd een lading zakken afgeleverd en 's avonds was alles weg. Iedere plaats heeft een kampvuur plek, niet alleen bij het water. De disco/café was er ook nog, in het dorp.

Hé Feiko, jij stond er dus gelijk met ons? Wij stonden daar met een camper, 2 kids en twee motoren. Waar stonden jullie dan? Wij zijn donderdagochtend naar huis gereden.
 

Vonny

Geblokkeerde account
Autokemp Sever.

Ben daar geweest van 23 juni tot 05 juli.

Eigenaar heet met zijn voornaam Petr.

Geen kampvuur bij de tafeltennishoek, staat bij de kiosk-receptiehut.Alleen kampvuurtjes langs de waterkant angelegd middels stenen, bij het rstaurant lagen een paar zakken hout al een paar weken te wachten om verkocht te worden.

Voor een halve liter pivo betaal je 20 kronen zonder statiegeld.

Het dorp is pl.m een km1 verwijderd van Sever en een discotheek heb ik daar niet ontdekt, was er ook niet op zoek naar.

Ik kan me niet voorstellen dat we over dezelfde camping praten, het hoogseizoen begon er toen wij weggingen, zo,n dramatische verandering kan dat toch niet opleveren. :)
 
Autokemp Sever, Chlum u Trebone. Petr Mair, gescheiden en erg op zoek naar geld om de camping voort te zetten.

Afstand naar dorp klopt, Vietnamese markt aan de waterkant. Veel fietsers.
Ehh, wat nog meer? Een (voet)volleybalveldje vlak voor het restaurantje? Een groot grasveld vóór het strandje? Een gedeelte met door Tsjechen bewoonde vakantiehuisjes? Camping hélemaal vol? Aan de Kiosk kun je maaltijden, pizza's en hamburgers bestellen?

Ha ha, grappig dat je ervaringen op eenzelfde camping zó anders kunnen zijn. Maar misschien heeft dat inderdaad te maken met het hoogseizoen. Wij hoorden ook dat ie pas sinds 2 weken weer pizza's verkocht aan het loket. Dus die heb jij waarschijnlijk ook niet gegeten.

En écht, die kampvuurtjes waren overal, ook aan het speelveld.
Dat ligt vast aan het aantal jongeren die natuurlijk inderdaad pas vanaf 5 juli vakantie kregen.
 
Camping Sever is een topcamping. Maar toen we kwamen (11 juli) was het nog redelijk rustig. Een week later stroomde de hele camping vol. Voor de kinderen alleen maar leuk. Ze hadden vriendjes genoeg om mee te spelen (toch Kirsten? ;) ) en kampvuur te stoken. In de 2 1/2 week dat we er waren zijn er 4 zakken hout doorheen gegaan, hebben tweemaal pizza gehaald (LEKKER) en zo nu en dan een hamburger. Vooral het ijs vond bij de kinders aftrek, 7 kronen voor 1 bolletje, dan kan je nog eens iemand trakteren.
Het leukste was nog wel dat de camping ook veel Tjechen trok, dan kwam je in contact met de mensen zelf i.p.v. alleen maar Nederlanders.
Ik hoop dat we volgend jaar (?) weer zo'n leuke camping treffen.
 
Net terug van camping Sever. We hadden een prachtige plek aan het water. Naast ons Denen, Nederlanders achter ons Tsjechen. Na een paar dagen werd het weer heel slecht en vertrokken er een aantal mensen weer richting huis of zochten drogere oorden. We hadden een mooie vuurplaats voor de tent en een schitterend uitzicht. Toen wij er waren had bijna iedere tent een vuurplaats en de kinderen hadden zelfs 2 disco's gevonden. Eentje naast de apotheek "Horor" en eentje er tegenover. Verder waren de pizza's heerlijk en er waren ook andere gerechten. Het personeel was heel vriendelijk en behulpzaam. We hebben ook heel wat hout gekocht en gestookt. Toen we aankwamen (30 juli) was het behoorlijk druk, maar na een tijdje werd het steeds rustiger. Ik vond het er heel gezellig met allemaal verschillende mensen en verschillende nationaliteiten. Mazzel (de hond) zwom in het water, voor de rest zat ze gewoon voor de tent. Ze moet ons allemaal zien dus loopt ze gelukkig niet weg. Ik wil ook niet dat andere last van haar hebben. In ieder geval hebben we allemaal genoten op camping Sever en ik hoop dat we volgend jaar nog een keertje kunnen genieten daar.
 

Vonny

Geblokkeerde account
Jij laat je hond in het zwemwater rond badderen ?.voor de tent toch aan de lijn veronderstel ik .

Het weer kan in die streken enorm omslaan , eind juni 48 uur regen gehad, het meer steeg pl.m 50 cm1 en de kampvuren lagen in het water.
 
Vonny schreef:
Jij laat je hond in het zwemwater rond badderen ?.voor de tent toch aan de lijn veronderstel ik .
Natuurlijk zwom Mazzel niet tussen de zwemmers, er waren altijd wel stukken meer, vooral in de omtrek, waar niemand te zien was. Ze is wel een keer voor de tent in het water gesprongen toen ze de kinderen zag wegvaren, was niet echt de bedoeling, maar gelukkig zwemt daar niemand. Voor de tent stond ze, volgens Rik, aan een grote kurketrekker. Ik heb een goed opgevoede hond hoor:?:, hoop ik. Het enige vervelende aan Mazzel is dat ze soms iets te nadrukkelijk laat horen dat ze er is. Maar dat is meestal na een paar ontmoetingen voorbij.
 
Wij gaan zo weer !!

:lees: Hoi,

Onze caravan staat het hele seizoen op deze camping nu voor het tweede jaar. We vinden het een fijne plaats om te kamperen lekker simpel geen toeters en bellen en voor de kinderen is er genoeg te beleven ook zonder TV's en computer spelletjes. Ze vermaken zich opperbest met zand en water en bedenken van alles om te spelen.

Wij gaan eind oktober nog een weekje genieten, zien dan ook verschillende meren leeg gelaten worden om de vele karpers te vangen een groot feest met bier en eten. Het is fantastisch om ook eens in deze tijd te gaan kijken

Ik zal Petr vragen hoe het volgend is, of hij nog steeds beheerder zal zijn.
 
Wij gaan weer !!

Wij gaan in week 18 weer naar camping Sever, de caravan weer neerzetten. Heb Petr gebeld en hij is bezig met een regeling met zijn ex-vrouw om de camping te behouden. Dat is dus goed nieuws !

kijken of er nog wat veranderd is de afgelopen maanden
ik hou jullie op de hoogte

gr. Richie
 
Ik ben heel nieuwsgierig hoe het is richie. Heel veel plezier op Sever!!
En wat fijn om te horen dat Petr de camping kan behouden. Wij gaan er ook zeker nog langs, maar dan pas in juli.

Geniet ervan!!
 
topdrukte nu al !!

:D Afgelopen week hebben weer de caravan op de plek gezet, het was er voor deze tijd van het jaar erg druk. (mooi weer, he !):lmfao:

Het water stond uitzonderlijk laag dit jaar, nog nooit gezien zeker 3 meter meer strand en bijna geen karpers aan de haak klaagde de Tjechiësche vissers.

Petr was druk bezig met zijn huisjes, Marianne ( die jongen uit de Ukraine) komt eind mei weer meehelpen.

kortom: Er is niets veranderd !!!

groeten Richard
 
Bovenaan