Camping Sever - Chlum u Trebone

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Henricus

Geroyeerd Lid
Voor een hond op de camping in het hoogseizoen betaal je 20 kronen en voor een persoon 60 kronen , verschil tussen mens en dier moet er tenslotte blijven. :)

ben er vorige week geweest , Petr en z,n vriendin hebben er 2 hondjes rondlopen om mee te spelen !!!!!!!
 
Henricus schreef:
..... verschil tussen mens en dier moet er tenslotte blijven.:)
Ja, dat klopt Henry en zo bedoel ik het ook. Hoe duurder de camping voor personen hoe duurder de hond. Ik heb nooit meer betaalt dan 20 kronen voor Mazzel. En Loura, de camping is echt een aanrader! Gemoedelijk, vriendelijk en een prachtige omgeving.
 
Wij hebben er twee jaar geleden gestaan. Onze dochter van (toen) 14 was van 's ochtends tot 's avonds met vrienden op stap. Verder hebben we ons vooral in het water vermaakt. We waren dan ook net in de hele warme periode! Mooie omgeving, lekker eten in het dorp, gewoon pinnen in het dorp. Kortom de moeite waard.
Ik denk wel dat het erg afhangt van de mensen die er op dat moment zijn, maar over het algemeen genoeg Nederlanders (wat voor de kinderen weer leuk is, hoewel mijn dochter ook contact had met een aantal Tsjechen)
 
Wij stonden er ook twee jaar geleden, we hebben er een enorme mooie tijd gehad. Wij kwamen toen jullie bijna weggingen. Dus de natte periode. Maar ik vergeet nooit meer de gastvrijheid. De zon bleef voor ons schijnen.
 
hoi, als ik dit allemaal lees , lijkt me dit een fijne camping.
Mijn vrouw en ik zouden deze camping wel eens willen opzoeken.
Wij fietsen graag met onze stadfietsen.
Kan er mij iemand raad geven over fietsroutes in de omgeving van de camping en of deze redelijk te doen zijn voor ons( wij zijn bijde 50 jaartjes jong , maar echte klimmers zijn we niet.)
Heeft iemand raad of ervaring

groeten Stanny
 
Camping Sever - bungalows

Ik wil met mijn dochter van 9 naar Camping Sever, daar willen wij zo'n trekkershut huren.
Is er iemand die weet hoe deze hutten uitgerust zijn en of 600 kronen per nacht de totaalprijs is, of komen er nog kosten bij ?
Op de site kan ik er weinig over vinden.
Ook alle reacties welkom over leeftijd gerelateerde uitstapjes in de nabije omgeving. M. vr. gr. Daniela
 

Freddy2005

† In Memoriam
lijfering2005 schreef:
Is er iemand die weet hoe deze hutten uitgerust zijn en of 600 kronen per nacht de totaalprijs is, of komen er nog kosten bij ?
Welkom Daniella, op de site staat het volgende:

Alle Preise in CZK pro Nacht, inklusive MWSt und Kurtaxen (1€ =cca 30 CZK). Im Preis vom Mietbungalow ist folgendes inbegriffen: Übernachtung im Einzimmerbungalow (4 Betten), Bettwäsche mit wöchentlichem Wechsel, Stromverbrauch und Endreinigung. Personengebühren sind separat zu bezahlen. In jedem Bungalow ist ein Kühlschrank, kein Geschirr. Elektrische Kocher sind in der Rezeption zu verleihen .
 
Bedankt Freddy,
Mijn Duits is niet geweldig. Daarom kan ik er niet uithalen of er met Persohnengebühren bedoeld wordt dat er 60 czk p.p., per nacht bijkomt. Bovendien hoop ik dat er meer in de bungalow zit dan alleen 4 bedden en een koelkast, dus vandaar mijn vraag.
 

Freddy2005

† In Memoriam
Ik dacht dat u voldoende Duits zou begrijpen. Nu dat niet zo is, wil ik wel nog iets vertalen. Ik denk dat er niet veel méér in dat "huisje" aanwezig is. Er staat trouwens dat er geen vaatwerk, servies en bestek aanwezig is. Stroomverbruik en eindreiniging zijn wel inbegrepen. Een waterkoker kan gehuurd worden bij de receptie.

Wat ze precies met "Persohnengebühren" bedoelen kan ik ook niet zeggen. Kurtaxen zijn wel inbegrepen staat er maar op hoeveel personen slaat dit, normaal worden die toch ook per persoon betaald.
 
Ik dacht eigenlijk dat er stond dat er geen vaatwasser aanwezig was, wat ik op zich ook al een vreemde opmerking vond aangezien ik zelfs in "luxe" vakantiehuizen in Oostenrijk dit nooit aantref. Maar dat verklaart het wel.
Voor de rest wachten we het maar af.
M.vr.gr. Daniela
 
Ik ben er nu twee jaar achtereen geweest, en ik kan je vertellen dat het zeer simpele huisjes zijn.
Als je alle luxe weg denkt dan is het een onderkomen om te eten te slapen en je spullen op te bergen.
Meer is het niet, er is geen stromend water in de hutten (want zo heb ik ze altijd genoemd) aanwezig.
Deze hutten worden meestal gehuurd door de tsjechen zelf en meestal zijn het de zelfde groep mensen als het jaar ervoor.
Dit even ter informatie ik zelf zou liever een tent mee nemen maar het is maar wat je wilt.
Verder is het een GEWELDIGE camping.

Gr Feiko
 
Hai Feiko,
ik had ook al verwacht dat het eenvoudig zou zijn, mijn probleem is dat ik met een dochter van 8 op vakantie ga met het daarbij behorende speelgoed en zo en....... ik rij Daihatsu Cuore. Dus vandaar dat ik een hut wil, zodat ik in ieder geval de ruimte bespaar van tent, luchtbedden, etc. Bovendien is het enigste waaraan ik me altijd stoor met camperen dat na een paar dagen slecht weer alles klammig en muffig wordt. Nou gaan we er natuurlijk vanuit dat we prachtig weer krijgen!!! Maar voor de zekerheid....
Gr. Daniela
 
JA dan kun je niet veel meenemen dat klopt.
Maar goed je wilde weten wat het moest voorstellen die hutten nou ben je enigzins ingelicht mag ik hopen.
Ik ehb me daar prima kunne vermaken in ieder geval en met mooi weer is het er schitterend.
Kinder kunnen zwemmen naar hartelust en het eten is er ook niet duur.
Wij hebben er twee jaar gestaan tussen de tsjechen in en wij hebben ons er geen moment verveeld.
Dit jaar gaat mijn zwager die kant op. zelf gaan we door omstandigheden niet meer.
Maar ik kan je de camping aan bevelen.

Gr Feiko
 
Vorig jaar zijn we er ruim een week geweest.
Erg naar mijn zin gehad, plekkie aan het water en gezellige mensen om ons heen. Contact met Nederlanders en duitsers.
Mijn kinderen speelden met alle nationaliteiten, ook tsjechische kinderen.
Je kunt er inderdaat prima pizza's eten.
De douche is echt tsjechisch: vieze gordijnen maar wel een goede warme straal als je op tijd bent
 
Sever Clum u Trebone

Hallo,
Wij vandaag terug gekomen van camping Sever.
De eerste indruk van de camping was niet echt geweldig. Maar dat bleek later ontrecht. De beheerder van de camping is super vriendelijk,en heeft ook dan beste voor met zijn gasten. dat moet ik zeggen helemaal toppie.
Wat wij geweldig vonden voor de kids van onze vrienden was dat je gewoon kampvuurtje kon maken voor je tent.
Mijn man en ik vonden dat ook wel erg leuk zo kampvuurtje maken.
En dat was voor ons de eerste keer dat we in tsjechie kwamen, en ik moet zeggen de mensen zijn erg vriendelijk, en voor al erg schoon land, ik heb nog nooit zo netjes de straten gezien, nergen ligt troep op straat, zelf geen sigarette peukies. En Het verkeer daar kan nerderland nog heel wat van leren, het zijn nette heren en dames in het verkeer. Wat zijn wij hier dan gejaagt zeg.
Wij komen zeker weer in tsjechie.
 
Bovenaan