Škoda

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Freddy2005 schreef:
.Zij zijn in ieder geval overtuigd schijnt het.
Ik dacht dat het over de tevredenheid ging over het merk? Dat zegt niets over hoeveel Britten een Skoda kopen en rijden. Lexus is de beste volgens de enquête, maar hoeveel rijden er van? Een “tig” factor minder dan het slechtste merk Peugeot. Ik vraag me altijd af tot hoever dit soort onderzoeken betrouwbaar zijn.

Onlangs is door de Autoweek ook een dergelijk enquête gehouden, en op de laatste plaats eindigde Renault en Peugeot. Toevallig echte volume merken. Vreemd vind ik het.
 
Vašek schreef:
Skoda komt telkens goed in dit soort onderzoeken. Toch kan het me niet overtuigen om een Skoda te kopen.

Sinds anderhalve maand rijd ik in een Octavia na uit een VW Passat te zijn gestapt. Ik moet zeggen, je merkt bijna het verschil niet.....:grin:
qua confort en luxe doet hij niet onder, ook het weggedrag niet.

Maarja de naam ..... :hmm:
 
Aansluitend op het bericht van Freddy.

5.000.000 Skoda's per type:

Favorit (1991-1994) 768.590 stuks
Felicia (1994-2001) 1.420.441 stuks
Fabia (1999-) 1.379.978 stuks
Octavia I (1996-) 1.144.677 stuks
Octavia II (2004-) 201.999 stuks
Superb (2001-) 84.215 stuks
 
Prijzen Octavia RS bekend

Hatchback gaat € 33.500 kosten en Combi € 34.820.

Daarmee is de snelste Octavia een stukje duurder van de 3-deiurs Golf GTI waarin dezelfde 200 pk sterke 2.0 Turbomotor ligt. Octavia heeft wel een rijkere uitrusting dan de Golf GTI.
 
Willem II schreef:
Sinds anderhalve maand rijd ik in een Octavia na uit een VW Passat te zijn gestapt. Ik moet zeggen, je merkt bijna het verschil niet.....:grin:
qua confort en luxe doet hij niet onder, ook het weggedrag niet.

Maarja de naam ..... :hmm:

Ben wel blij met de naam :) Vind het wel iets hebben om niet met de grote massa mee te rijden (al verkoopt Skoda ook steeds beter)....
Ik ben van een Opel corsa overgestapt in een Skoda Fabia. Qua prijs zeker met elkaar te vergelijken... Qua auto totaal niet.... In die Fabia zit een stuk meer luxe en comfor... om over de wegligging nogmaar te zwijgen...
 
Škoda Fabia Dragon 4x4 turbo 320 PK

Getuned door het Duitse firma Milotec en te zien vanaf zondag 4 december op Essen Motor Show.
 

Bijlagen

  • A051129_FDV_FABIA4X4-1_V.jpg
    A051129_FDV_FABIA4X4-1_V.jpg
    34,1 KB · Bekeken: 6
  • A051129_FDV_FABIA4X4-2_V.jpg
    A051129_FDV_FABIA4X4-2_V.jpg
    37,6 KB · Bekeken: 3
Ja, dat komt zeker door de beschildering, en die beugel achterop (ik vergeet altijd hoe zo'n ding heet), ik vind dat zulk "grote jongens speelgoed"! :deuk: :deuk: :lmfao: :deuk: :deuk:

Het heeft ook geen enkele funktie heb ik uit zeer betrouwbare bron vernomen!!:ja: :ja:
 
De beschildering op de zijkant zijn de vleugels van de DRAGON. Op zijn voorbumper zie je de tanden van zijn bek. Ik heb hem maandag in Essen van heel dicht bij gezien, en dan oogt hij veel beter, dan op de foto's.

En wat de SPOILER betreft, die heeft zeker WEL een functie. Dat heb ik uit zeer betrouwbare bronen.


Mooie auto, en het is hoe dan ook een pluspuntje voor Skoda, dat deze auto's tegenwoordig weer mee doen in de auto tuning scene. Een paar jaar terug waren ze nogal sporadisch.

Voor meer foto's uit Essen - www.skodaforum.nl/forum/essen/index.php
 
Gorrit schreef:
Zit met smart te wachten op een superb stationwagon. Zit er iets in de pijplijn?
Er zijn wel foto's van Superb Combi. Er gaan echter geruchten dat de VW het tegenhoudt omdat Superb dan te veel gaat concurreren met Passat.
 

Bijlagen

  • superbcombi.jpg
    superbcombi.jpg
    20,7 KB · Bekeken: 8
  • superbkombi1.jpg
    superbkombi1.jpg
    25,7 KB · Bekeken: 9

Macek

Geroyeerd Lid
Jelen schreef:
En wat de SPOILER betreft, die heeft zeker WEL een functie. Dat heb ik uit zeer betrouwbare bronen.
En wat is dan de functie van deze SPOILER beste Jelen, bij mijn weten is dit alleen van nut bij zeer hoge snelheden(achterwieldruk) voor de rest een nutteloze accessoire, maar het oog wil ook wat. Na zdravi!!
 
Deze spoiler is wel functioneel

snowplow.jpg :deuk:

Volgens mij is het woord SPOILER trouwens afgeleid van het engelse to spoil = verspillen/verwennen. Weggegooid geld dus tenzij je een F1 carriere gaat beginnen.
Wel tikkie :offtopic: sorry..:oeps:
 

Freddy2005

† In Memoriam
Skoda trekt zich terug uit WK competetie

Willem Bruyndonx 09-12-2005 sport.be

De Tsjechische constructeur Skoda wordt in het rallyseizoen 2006 vertegenwoordigd door twee privé-renstallen en neemt niet langer onder eigen naam deel aan het WK.

De Fabia WRC zal nog gebruikt worden in competitie, maar dan wel onder de kleuren van twee privé-firma's. De Tsjechische kampioen Jan Kopecky krijgt één wagen, de jonge Oostenrijker Andreas Aigner (Red Bull) zelfs twee.

"We hebben lang nagedacht over de vraag of en hoe we zouden deelnemen aan het WK van volgend jaar. Dit is volgens ons de beste oplossing op financieel gebied om de aanwezigheid van Skoda te blijven garanderen", meldt Skoda, dat afgelopen seizoen laatste eindigde in het constructeurskampioenschap.

De twee teams zullen met de Fabia WRC in de 10 Europese proeven van de WK-kalender meestrijden. De kalender telt in totaal 16 manches.
 
Macek schreef:
En wat is dan de functie van deze SPOILER beste Jelen, bij mijn weten is dit alleen van nut bij zeer hoge snelheden(achterwieldruk) voor de rest een nutteloze accessoire, maar het oog wil ook wat. Na zdravi!!

Als je een beetje opzoekt over de boven genoemde Fabia van Milotec, kom je er al gauw achter, dat het in dit geval vast een nut heeft. Dus, eerst weten, dan mij iets leren. OK? :lees: :D :D :D
 
Bovenaan