Škoda

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Re: Škoda Nieuws

En ik de Multipla.
wink.gif
 
Re: Škoda Nieuws

Nee, niet alleen op z'n uiterlijk, tenminste, bij vrouwen, daar is het interieur misschien nog wel belangrijker.
Maar, Punk, volgens mij is het bij 90% van de mannen toch echt alleen het uiterlijk dat telt, ook bij auto's!
grin.gif
grin.gif
grin.gif
(grapje hoor)
En volgens mij ben jij dus een behoorlijk uitzondering!
confused.gif
confused.gif
 
Re: Škoda Nieuws

Groen licht voor Skoda Yeti

De Skoda Yeti gaat in productie. Dat heeft Skoda-topman Detlef Wittig in een gesprek met het Duitse autovakblad Automobilwoche onthuld, al was het al overduidelijk dat de Tsjechen meer van plan waren met de Yeti dan de auto louter als conceptcar op autotentoonstellingen te showen. De terreinauto moet in 2009 op de markt verschijnen.

De Yeti werd voor de eerste maal op de autoshow in Geneve afgelopen maart onthuld. Dat lichtblauwe exemplaar werd volgens Skoda zo lovend ontvangen dat de fabrikant voor de IAA in Frankfurt deze maand een open variant ontwikkelde.

De productieversie krijgt een eigen plek binnen het productgamma van Skoda, naast de bekende Fabia, Octavia en Superb, alsmede de spiksplinternieuwe MPV die halverwege volgend jaar op de markt verschijnt. De Yeti gaat de rol van semi-terreinauto op zich nemen. In welke vorm de vierwielaangedreven auto komt, is nog niet bekend. Skoda heeft nog even de tijd om meerdere carrosserievarianten te ontwikkelen, zoals een vijfdeurs.

Bron: Te Telegraaf
 

Bijlagen

  • 67694-yet.jpg
    67694-yet.jpg
    20,9 KB · Bekeken: 1
Re: Škoda Nieuws

Als ik het zo zie, wordt dit niet de grote knaller van Skoda. Ik vrees dat een rol in de marge in het verschiet ligt, net als voor de Superb. De doelgroep is immers nogal specifiek. Waarom mag Skoda niet gewoon een echte vlotgelijnde auto maken?
 
Re: Škoda Nieuws

Okee, okee, ik weet wel dat Octavia II een verkoopkanon is. Mijn punt is, dat het Skoda niet lukt/gegeven is om naast Fabia en Octavia ook leuke auto's te maken. Als ik de foto's in het begin van deze posting zie, zeg ik: wauw. Als ik de Yeti en de Roomster zie, dan denk ik: Renault Kangoo met wat opsmuk. Het verschil: de laatstgenoemden gaan in productie, de eerste niet. Neem dan de Seat Altea; die ziet er gewoon strak, modern uit.
 
Re: Škoda Nieuws

Voor een definitieve verkoopdoorbraak van Skoda heb ik een gouden tip: laat ze in 's hemelsnaam met een optie komen om hun auto's ook met zachtere stoelen te leveren. Echt, die betonnen stoelen zijn voor mij reden nr. 1 om geen Skoda te nemen, hoezeer ik 't merk en de mensen er achter ook lief heb. Zo moeilijk moet het toch niet zijn om twee verschillende versies van stoelvulling te leveren? Of moeten ze dan meerdere botsproeven gaan uitvoeren, op elke versie van stoelvulling? Ik lees zovaak in autotests dat ze ook de stoelen te hard vinden. Doe er wat aan!
 

Pelhřimov

Donateur
Re: Škoda Nieuws

Bartiku, in onze vorige auto, een Octavia, zaten voor ons heerlijke stoelen. Helaas moesten we deze lease-auto inleveren omdat het dienstverband van André eindigde. Nu rijden we voorlopig in een, van familie overgekochte, Lantra met veel slechtere stoelen. Maar onze volgende auto wordt zeker weer een Skoda !!!!
 
Re: Škoda Nieuws

Einde Nederlandse carriere Skoda Fabia Sedan

De importeur van Skoda stopt na een weinig succesvolle carriere op de Nederlandse markt met de levering van de Fabia Sedan. Iets meer dan 4,5 jaar na de marktintroductie ruimte de vierdeurs-variant begin volgend jaar het veld. De voorraad is al uitverkocht, maar voor wie er nog snel één wil hebben, kan nog net een vers geproduceerd exemplaar worden besteld.

De Sedan is vanaf de introductie al geen succes. In het segment van de Fabia worden nauwelijks auto’s met separate kofferbak gekocht. De importeur rekende bij de introductie op een jaarafzet van 10 stuks. Dit jaar blijft de teller zo goed als zeker steken op 15 stuks.

Bron: De Telegraaf
 

Bijlagen

  • 67843-sedan.jpg
    67843-sedan.jpg
    6,7 KB · Bekeken: 79
Re: Škoda Nieuws

Arno schreef:
Tja vrij logisch natuurlijk...
Hier ben ik het niet mee eens Arno. Ik denk namelijk dat het niet de prijs is maar het type auto. Fabia sedan is een saaie en best lelijke auto waarvoor waarschijnlijk weinig of geen belangstelling voor bestaat.
 
Bovenaan