Škoda

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Re: Škoda Roomster MPV

Smaken verschillen gelukkig! Ik vind er niet veel aan.
tongue.gif
 
Re: Škoda Roomster MPV

De Multipla is net een rijdend aquarium, brrr, spuuglelijk vind ik 'm. Deze Škoda vind ik dan echt stukken beter. Het lijkt wel of het schuif/opendak (als ik het goed zie) er dwars in is gezet?
 
Re: Škoda Roomster MPV

Effe verder gekeken en nog dit gevonden in de Autoweek

Automobilisten willen álles. Skoda laat met de concept Roomster zien dat dat wat hun betreft geen probleem is.
Op 25 augustus konden we u al een impressie laten zien, maar nu is de multifunctionele Skoda-studie op de IAA te bewonderen. De Roomster - samentrekking van de woorden ‘room’ (Engels, riant ruim) en roadster – biedt middels een wielbasis van 2,71 meter alle ruimte voor inzittenden. Zeker omdat de achterste zitrij over 75 centimeter verstelbaar is. Dát zagen we nog niet eerder. Daarmee kun je dus ook kiezen voor de achterste stoelen helemaal naar achteren zetten en de bagage (een werktas of iets degelijks) vóór je positioneren. Aan de

bestuurderskant slechts één portier; voor de veiligheid, zegt Skoda daarover. Het zit er dik in dat we stijlelementen van de Roomster gaan tegenkomen in bijvoorbeeld de nieuwe Octavia. De trucjes uit het interieur worden wellicht gebruikt in diezelfde Octavia en ook in de Superb.

39860-roomster2.jpg 39861-skoda-roomster01s.jpg
 
Re: Škoda Roomster MPV

Oogt groter dan die in werkelijkheid is. Maten zijn op de foto slecht te lezen: lengte 4055, wielbasis 2710 en hoogte 1669
 

Bijlagen

  • 39882-techinfo_big.jpg
    39882-techinfo_big.jpg
    24,4 KB · Bekeken: 10
Re: Škoda Roomster MPV

Vašek schreef:
Ik moet wel zeggen, de achterkant vind ik wat minder, te veel glas.

Ik vind die achterkant op zich wel mooi, maar niet zo praktisch. Niet een plekkie om m'n laptop in te verstoppen; en ik zou een tikkie bang zijn om door het glas heen te breken met m'n spullen.
Verder: ik houd niet van die onafhankelijke lijnen van de voor- en achterzijde van de zijkant; heeft Toyota Yaris Verso ook. Niet lekker. Maar het bovenglas is wel weer grappig. En die foto van de achterbank die naar achteren is verschoven, ja dat is een duidelijk groothoeklensgeval want je zal daar geen XXXL limousine ruimte hebben.
Hoe dan ook: wel prettig dat Skoda eens met iets minder conventioneels komt.
En hebben jullie de nieuwe Multivla al gezien? Die is een tikkie beschaafder geworden. Nog steeds geen beauty, maar is al beter.
 
Bovenaan