Škoda

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Re: Škoda Roomster MPV

Ik vind die achterkant net een groot tv-scherm,wat is leuker om naar te kijken,je schoonmoeder of de hond?
giggle.gif


verder is íe erg leuk.

wel veel info voor alleen maar een conceptauto?
 
Re: Škoda Roomster MPV

Ik betwijfel of het uiteindelijke model er zo uit gaat zien. Het is duidelijk een prototype waar allerlei leuke designgrapjes inzitten, maar die in werkelijkheid onpraktisch (de glazen achterkant) of te duur voor z'n prijsklasse (de schuifdeuren en het interieur) zijn.

Het zou mij niet verbazen als het uiteindelijke productiemodel er ongeveer zo uit komt te zien (en dat vind ik een knap autootje):

fabia-mpv.jpg
 
Re: Škoda Roomster MPV

Het uiteindelijke model wordt natuurlijk strikt geheim gehouden tot de presentatie op het autosalon, het is nog niet duidelijk, welke tentoonstelling het wordt.
 
Re: Škoda Roomster MPV

Jelen, in je topicstarter schreef je dit:

"Introductie en meteen start van de verkoop op autosalon van Geneve 2006."

Dus het lijkt me duidelijk wanneer en waar het model gepresenteerd wordt.
wink.gif
 
Re: Škoda Roomster MPV

Dat schreef ik niet, maar Vasek.
Ik vroeg nog om bronvermelding, omdat ik dit nog nooit eerder had gelezen.
Wel op de site, waar deze info staat, lees ik dit:

Jako jeden z možných termínu představení uvedl až ženevský autosalón 2006, kdy se počítá i se zahájením prodeje.

(Als een van de mogelijke termijnen voor de voorstelling had hij Geneve's autosalon 2006 aangegeven, dan wordt ook erop gerekend de verkoop te starten.)
Dat is dus nog niet echt 100%, er zit een twijfeltoontje in deze zin. We laten ons verrassen...
grin.gif
 
Het is inderdaad een computer-impressie hoe de auto er ongeveer uit zou kunnen gaan zien. Dat doet Auto Bild met vrijwel elk nieuw automodel dat eraan staat te komen en bijna altijd is de gelijkenis met het ware model verrassend groot.

Jelen schreef:
Dat schreef ik niet, maar Vasek.
Sorry, je hebt gelijk. Ik lette even niet goed op *schaam*
 
Re: Škoda Roomster MPV

Skoda op de AutoRAI 2005 met drie Nederlandse primeurs

Skoda presenteert maar liefst drie Nederlandse primeurs tijdens de AutoRAI 2005. De nieuwe Skoda Octavia Combi en de Octavia Combi 4x4 maken hun opwachting op de 1.200 m2 tellende stand in de Parkhal.

Ook Skoda’s revolutionaire Roomster concept car is voor het eerst in Nederland te zien.

Bron: AutoRAI

AutoRAI 2005 wordt gehouden van 10 t/m 20 februari
 
Re: Škoda Roomster MPV

Ik zit nu alleen nog te wachten op een "Echte " 4x4 terrreinwagen van Skoda,
tongue.gif
dat lijkt me wel wat
smiley20.gif
smiley20.gif
smiley20.gif

Wie weet wat de toekomst brengt, geen gek idee met CZ als thuisbasis met al zijn mooie bossen en terreinen
worshippy.gif
(maar hou je wel aan de paden en wetten)
58.gif

Na Shledanou Wilco
monkey.gif
 
Alweer een nieuwe concept Škoda. Ziet alweer fantastisch uit. De naam is Electra, getekend door student Jakub Hájek.

Voor meer foto’s zie bericht op iDNES .
 

Bijlagen

  • 45390-electra.jpg
    45390-electra.jpg
    12 KB · Bekeken: 34
Re: Škoda Electra

Dat is zeker een mooie wagen zeg, heeft wel veel weg van BMW. Enig idee of dit ook tot uitvoering gebracht gaat worden? en zoja wanneer? Ben wel erg gecharmeerd van deze Skoda....

Misschien ook een prijs indicatie?

Greetz Henk
 
Re: Škoda nieuws

Alweer nieuwe type op komst. Škoda Yeti, een klein terreinwagen.

45630-yeti.jpg

Over de in productie nemen van Yeti is nog niets bekend. Het is een proefballonnetje, Škoda wil eerst testen of er belangstelling voor zo’n auto bestaat.
Meer nieuws over Škoda Yeti volgt op 1 maart tijdens de autosalon van Geneve.

Bron: iDNES
 
Skoda Auto to expand Kvasiny plant, employ 3,000 -- press

PRAGUE- Czech car maker Skoda Auto has kicked off talks on an expansion of its plant in Kvasiny, East Bohemia, the daily Mlada fronta Dnes says today.
Citing Skoda board chairman Detlef Wittig, the daily says the Kvasiny plant should produce Skoda's Roomster model as of next year. The plant should employ another 3,000 staff.

Skoda Auto plans to ask the government for help. Both sides are likely to reach an agreement fast.

"There should be no obstacles, these are standard investment incentives. The main help will concern preparatory work on the land and the industrial park," said Deputy Prime Minister for the Economy Martin Jahn.

On Thursday, a deputy governor of the East Bohemian region of Hradec Kralove said Skoda was planning to build a new greenfield plant here. Wittig denied the news later on.

Autor: ČTK
 
Re: Škoda nieuws

Met volgens mij een belangrijk verschil met de plaatjes van de Tudor en die andere coupe; die prachtige auto's zijn niet door Skoda bedacht en hebben volgens mij vooralsnog een kleinere kans op productie dan zo'n Yeti die door Skoda zelf wordt voorgesteld.
 
Bovenaan