Rijstijl van de Tsjechen

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

dat zou erg jammer zijn,gaf toch een eerlijker gevoel.
en toch zie je regelmatig dat er mensen worden geflitst,dus de borden
Ik begrijp de redenatie van Curious wel. (Denk ik)
Ik rij (meestal) zeer voorbeeldig maar vind de borden die verwijzen naar radar- of trajectcontrole toch fijn als extra geheugensteuntje.
Want soms rij je net even harder dan eigenlijk is toegestaan, dat gaat onbewust, ik kijk niet steeds op mijn tellertje zoals mijn schoonvader van 85 die bang is ook maar 1 km te hard te rijden.
Bovendien, er staan inderdaad borden bij de oprit die de max-snelheid aangeven maar er staan er zoveel...:slik: ik zie ze echt niet allemaal als ik eerlijk ben, zeker niet als het erg druk is op de weg. Zo'n aankondiging van controle (meestal groot matrixbord:D) maakt me ook even weer bewust van mijn rijgedrag. Beter dan zo'n lullig bonnetje van €20,00 krijgen, gemaakt door camera welke verstopt zat in een vuilniscontainer.
 
Het misschien een beetje off-topic, maar hoe zit dat nou met die controles. Afgelopen vakantie heb ik menig maal het gaspedaal losgelaten en waar nodig plotseling geremd bij zo'n "matrix" bordje maar zag soms ook nog een wit licht verschijnen. Volgens mij was dit geen flits en bovendien reed ik naar het bord toe. Zegt iemand dit iets?

Dat zijn die borden aan het begin van de dorpen? Die geven alleen je snelheid aan. Ben er al menigmaal met 60 of meer doorgegaan en nooit wat over gehoord.
 
Ik hoopte al zoiets:D. maar met name het witte lampje dat oplichtte bracht mij toch aan het twijfelen, vooral omdat het niet altijd te zien was. En als je de omgeving niet kent, zoals ik aanvankelijk, ga je nogal eens met een bloedgang richting zo'n bord:(
 
Ik hoopte al zoiets:D. maar met name het witte lampje dat oplichtte bracht mij toch aan het twijfelen, vooral omdat het niet altijd te zien was. En als je de omgeving niet kent, zoals ik aanvankelijk, ga je nogal eens met een bloedgang richting zo'n bord:(

Ik begrijp wat je bedoelt en de andere nemen je woorden wel erg serieus.. 90 km/h buiten de bebouwde kom naar 50 km/h geeft een ander gevoel dan dat je met 80 km/h aan komt rijden.

Betreffende dit witte lampje zou ik maar oppassen. Er zijn ook van die borden met ingebouwde flitser. Hiervan ken ik er ook 2 in de buurt van de grens...
 
Ben benieuwd wat deze meneer te wachten staat aan boetes e.d. Behalve levensgevaarlijk is het natuurlijk ook oliedom wat 'ie doet en idd wat Lina zegt, dan ook nog een politiewagen als tegenligger treffen :fool:
 
Ehm pardon maar volgens mij haalde hij in op een onderbroken streep dus geen inhaalverbod. Gelijk erna wel en daar was de botsing.
Voor hetzelfde geld stonden er helemaal geen strepen:tong:,
een vrachtwagen inhalen op dat punt is :fool: Dat heet verkeersinzicht.
Je gaat hier toch niet vertellen dat je op zo'n basis aan het verkeer kunt deelenemen.
 
als ik het artikel lees ,worden er weer vreemde conclusies getrokken
er staat niet welk model audi bmw etc.
het enige is dat skoda superb dus ook hoog in de lijst staat.
misschien gaat het wel om de zg snelle goedkopere modellen(audi bmw),die jonge mensen nog net kunnen betalen.
maar als ze erin rijden denken dat ze schumacher zijn.
totdat er meer info komt ,is dit een nietszeggend artikel.
 
Wel weer een Audi! Dat is het merk waarin procentueel gezien de meeste ongelukken in Tsjechie veroorzaakt worden.
Zegt misschien meer over de Tsjechen dan over het merk. Mijn zoon is beroepschauffeur (150.000km per jaar) en rijdt Audi......1 hooguit 2 dagen per week. hij zou er niet graag mee vergeleken willen worden.
 
Het artikel is over Tsjechen die in bepaalde auto merken. Dus niet over Nederlanders.
En er is dus een duidelijk statistisch verband tussen het merk en het aantal veroorzaakte ongelukken bij Tsjechische bestuurders, hoe dat in NL is weet ik niet.
 
Bovenaan