Rampenhotel Fit Fun (noch fit, noch fun) in Harrachov

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Sowieso is de mentaliteit van de Tsjechen erg tegengevallen. Tot sneeuwscooters die recht op je afrijden en extra gas geven aan toe!!!! Ze weten ook totaal niet hoe ze een piste moeten prepareren en lieten de pistes naast het hotel onnodig 3 dagen dicht, zodat de Polen, Tsjechen en Russen die deze week massaal komen, betere capaciteit hebben.
Ik vind je ervaringen zeer jammer. Ben zelf nog nooit in het reuzengebergte geweest, juist vanwege het 'massatoerisme'. Ben wel van plan ooit te gaan, maar dan buiten het seizoen.

In het laatste stuk schrijf je denk ik een aantal dingen vanuit een tunnel-visie. Weet je zeker dat het Tsjechen waren op die snowscooter? kunnen heel goed onbeschofte nederlandse toeristen zijn geweest.
En wellicht had het niet prepareren van die piste naast het hotel wel een andere, meer valide reden...

Tip: boek bij een hotel nooit een vol-pension, zo kun je tenminste van verschillende restaurantjes genieten icm een kroegentocht oid. (voor mij is het zoiets als op 1 paard gokken...)
 
Ben je ook bij Verde Rosa (Italiaans restaurant) en de glasfabriek geweest ? En mogen we ook eens weten hoe oud jij bent ?;)

Het plan was om ook eens bij Verde Rosa te eten, maar nadat we in Restaurant Z hadden gegeten, wilden we niet het risico lopen om ook nog maar 1 avond slecht te eten.

Glasfabriek was helaas gesloten, in verband met verminderde aanloop.

Ik ben 20 :P
 
Jamer dat jij z'n ervaring heb, vaak komt dat ook doordat mensen een te hoge verwachting hebben. Van goh we gaan naar tsjechie is goed koop en dan kunnen we lekker skien. Ik heb ik weet niet hoeveel nederlanders horen klagen toen ik 3 maanden als ski lerares werkte ( en ik vaak deed alsof ik ze niet verstand en geen nederlander was) soms schaamde ik me gewoon voor andere nederlanders. Het is niet zo dat jij daar komt ( met meer geld dan de gemiddelde tsjech) dat je ook meteen meer bent, als jij de mensen leuk benaderd benaderen ze jou ook leuk terug.

En inderdaad bij ons in het hotel werk de ober tot de laatste naar bed gaat en staat de volgende ochtend weer om 6 uur op om het ontbijt klaar te maken, en zelfs als wij voor 6 uur terug naar nederland rijden is hij nog bereid om eerder ze bed uit te komen ( dit vinden wij onzin!) maar het is vaak de manier hoe je de mensen benaderd!

En ik moet zeggen ik heb totaal geen problemen met de tsjechen, ik vind het leuke mensen waar je mee kan lachen, gieren en brullen, kijk nu al uit naar over 7 weken dan mag ik eindelijk weer! Helaas wel maar een week, is dus even afkicken..:denk: maar dat zal de pret niet onderdrukken!
 
Strijen; Ik ben eigenlijk wel benieuwd of het reisbureau nog maatregelen gaat nemen om dit soort toestanden in de toekomst te vermijden. Ik hoor graag het vervolg.
Groetjes Gerda (oud inwoonster van Westmaas hahaha)

Dag 'ex-buurvrouw' :zwaai:,

We moeten een brief naar Globe sturen/afgeven. Die sturen dat dan weer door naar Oad. Mocht ik daar wat op horen, laat ik het weten.

Oad en Globe daar ben ik erg tevreden mee. De busreis is erg goed bevallen en de organisatie was prima. Alleen het contactpersoon van Oad in Tsjechië (waar de busvrienden contact mee hebben gehad ivm gestolen skis enzo) had het naar eigen zeggen te druk en zei: neem maar contact op met Oad. Oad verwees juist weer naar de contactpersoon, en toen onze busvriend aangaf dat al te hebben gedaan en ze verteld had dat de contactpersoon het 'te druk' had, schrokken ze nogal. Daar gaan ze sowieso nog achteraan.
 
maar na terugkomst klagen bij een reisburo werkt meestal niet. Dit moet je doen als je er nog bent en het reisburo een kans geven jullie teleurstellingen weg te nemen of jullie om te boeken of iets dergelijks.

Bij het reisbureau zeiden ze dit ook, maar het dicht zijn van de piste en het slechte eten is niet door de reisorganisatie op te lossen. Vandaar dat correspondentie alsnog nut heeft.
 
Jamer dat jij z'n ervaring heb, vaak komt dat ook doordat mensen een te hoge verwachting hebben. Van goh we gaan naar tsjechie is goed koop en dan kunnen we lekker skien.

Ik wist dat de pistes niet vergeleken konden worden met Oostenrijk of zo iets dergelijks en ik wist dat het goedkoper was. Ik had juist geen hoge verwachtingen van bijvoorbeeld het eten, want met halfpension moet je geen 3*** maaltijd verwachten. Maar als ik verwacht dat we onbedorven eten krijgen........ heb ik dan te hoge verwachtingen????

Ik heb ik weet niet hoeveel nederlanders horen klagen toen ik 3 maanden als ski lerares werkte.

Misschien was er dan ook wel echt iets mis????

Het is niet zo dat jij daar komt (met meer geld dan de gemiddelde tsjech) dat je ook meteen meer bent, als jij de mensen leuk benaderd benaderen ze jou ook leuk terug.

Ik heb die mensen met respect behandeld, maar de reactie die ik van de meesten terug kreeg was respectloos. Ik deed mijn best om in de 5 talen die ik spreek zo veel mogelijk duidelijk over te laten komen en heb de aardige Tsjechen fooi gegeven, terwijl ikzelf ook lang heb moeten sparen voor deze vakantie als student zijnde. Misschien volgende keer eerst informeren naar mijn situatie voor je zo'n opmerking maakt!
 

Macek

Geroyeerd Lid
Strijen schreef, ik citeer; "De 'Manager' loopt om half 1 's nachts in zijn onderbroek met een schort voor door de lobby.......verklaart een hoop" einde citaat

Strijen ik ben nieuwsgierig, verklaar u nader.............................!
 
Strijen schreef, ik citeer; "De 'Manager' loopt om half 1 's nachts in zijn onderbroek met een schort voor door de lobby.......verklaart een hoop" einde citaat

Strijen ik ben nieuwsgierig, verklaar u nader.............................!
Ik ook. Maar als ik al die klachten zo lees, het was geen luxe vakantie, vermoed ik. Vijf hoog zonder lift? 80 man samen in de eetzaal? Je wordt vast boos, Strijen, maar misschien moet je de volgende keer nog harder sparen? Met die vijf talen die je op je 20ste vloeiend spreekt kun je dan een beter en luxer land kiezen met de bevolking die vriendelijker is en meer kunstsneeuw kan aanmaken (kan me even moeilijk een andere reden voorstellen voor de sluiting van een piste dan dat het gevaarlijk was om erop te skieen ivm slechte sneeuwtoestanden?)?
 
Strijen schreef, ik citeer; "De 'Manager' loopt om half 1 's nachts in zijn onderbroek met een schort voor door de lobby.......verklaart een hoop" einde citaat

Strijen ik ben nieuwsgierig, verklaar u nader.............................!

Tja de reden weet ik niet, maar als de manager zich zo durft te vertonen terwijl hij weet dat er gasten kunnen zijn die hem zo zien, dan zegt dat iets over hoe je in elkaar zit en blijkt waar het mismanagement vandaan komt. In potentie is het een prachthotel!
 
Ik ook. Maar als ik al die klachten zo lees, het was geen luxe vakantie, vermoed ik. Vijf hoog zonder lift? 80 man samen in de eetzaal? Je wordt vast boos, Strijen, maar misschien moet je de volgende keer nog harder sparen? Met die vijf talen die je op je 20ste vloeiend spreekt kun je dan een beter en luxer land kiezen met de bevolking die vriendelijker is en meer kunstsneeuw kan aanmaken (kan me even moeilijk een andere reden voorstellen voor de sluiting van een piste dan dat het gevaarlijk was om erop te skieen ivm slechte sneeuwtoestanden?)?

Ik vind dit een beetje kort door de bocht hoor Lesnenka.
Je kan toch niet in iemand portomonnee kijken?
 

Macek

Geroyeerd Lid
Ik ook. Maar als ik al die klachten zo lees, het was geen luxe vakantie, vermoed ik. Vijf hoog zonder lift? 80 man samen in de eetzaal? Je wordt vast boos, Strijen, maar misschien moet je de volgende keer nog harder sparen? Met die vijf talen die je op je 20ste vloeiend spreekt kun je dan een beter en luxer land kiezen met de bevolking die vriendelijker is en meer kunstsneeuw kan aanmaken (kan me even moeilijk een andere reden voorstellen voor de sluiting van een piste dan dat het gevaarlijk was om erop te skieen ivm slechte sneeuwtoestanden?)?

Ho ho, Lesněnka, als Strijen in een slecht hotel heeft verbleven dan moeten wij hem niet het land uitjagen maar hem goede alternatieven bieden, ja toch, en ik weet er een paar


Maar hoe zit het nou met die 'manager'?
 
Maar als ik al die klachten zo lees, het was geen luxe vakantie, vermoed ik.

In Tsjechië verwacht ik geen luxe.... gewoon respectabel eten en normale kamer.

Vijf hoog zonder lift? 80 man samen in de eetzaal?

De dependance was 5 hoog zonder lift, het hoofdgebouw had wel een lift. Er zaten veel meer dan 80 man in de eetzaal, maar de serveerder had 80 man te bedienen.

Je wordt vast boos, Strijen, maar misschien moet je de volgende keer nog harder sparen? Met die vijf talen die je op je 20ste vloeiend spreekt kun je dan een beter en luxer land kiezen.

Ik ben niet boos, maar ik heb hier al hard voor moeten sparen aangezien ik dit jaar ook een auto heb aangeschaft..... En ik heb het naast mijn drukke studie ook al behoorlijk druk met bijverdienen...... Het hoeft van mij niet luxe, als ik maar normaal de berg af kan en niet het risico loop voedselvergiftiging te krijgen. Zo veeleisend ben ik dan denk ik niet? Dat ik 5 talen spreek (waarvan 3 vloeiend), daarmee wil ik alleen aangeven dat ik mijn best doe om mij verstaanbaar te maken in het buitenland. Verder staat dat buiten alles.

En luxer land kiezen met de bevolking die vriendelijker is en meer kunstsneeuw kan aanmaken (kan me even moeilijk een andere reden voorstellen voor de sluiting van een piste dan dat het gevaarlijk was om erop te skieen ivm slechte sneeuwtoestanden?)?

Ik zal ook zeker een ander land kiezen. Niet zozeer luxer, maar in ieder geval duurder (daar ontkom je blijkbaar niet aan). De sluiting van de piste, zoals al eerder aangegeven, was vanwege de komst van de Tsjechen, Polen en Russen deze week. Letterlijk gezegd door een dame op het verkooppunt van de skipassen. Moet ik daar dan aan twijfelen? Bovendien lag er al genoeg natuurlijke sneeuw onderaan de berg. Wij zijn er vanaf gegaan (eerst naar boven gelopen) en hebben het gefilmd, zodat we het kunnen aantonen.
 
Strijen, je mag best luxe verwachten als je ervoor betaalt. In een willekeurig land. Het is goed dat je al het bewijsmateriaal hebt verzameld en ik hoop dat je je geld terug krijgt.

Een paar dagen was de piste dicht vanwege te weinig sneeuw. Daar hoef ik mijn geld dus niet voor terug. Alleen voor de dagen dat het wel prima open kon en voor het eten.
 
De 'manager' loopt om half 1 's nachts in zijn onderbroek met een schort voor door de lobby......
Je weet zeker dat je niet in Fawlty Towers zat? :deuk:

Nee, ff zonder dollen: het is een barre tegenvaller als je zuurverdiende vakantie een aaneenschakeling is van narigheid, incompetentie en klantonvriendelijkheid. Ik hoop dat jullie desondanks toch nog een keer teruggaan naar Tsjechië (ander hotel lijkt me geen gek idee) en dan een heerlijke vakantie als goedmaker hebben! :)
 
Bovenaan