Rampenhotel Fit Fun (noch fit, noch fun) in Harrachov

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Wij waren in de zomer van 2008 ook in dit hotel. ( ik had dit bericht helaas nog nooit gelezen)
Het is inderdaad bar slecht.
Onze kinderen zijn echt geen zinnige eters, maar er was werkelijk niks wat ze lekker vonden.
( de meeste gasten namen zelfs hun eigen beleg mee...geeft toch te denken ?)
Het schijnt ook nog zo te zijn dat er verschil is tussen Half pension of ALL-In.....je moet dan op verschillende stoelen zitten ( belachlijk)
Wij hadden half pension, maar zijn na 1 avondbuffet de rest van de week ergens anders gaan eten.
Ook is er een zwembad..leuk voor de kinderen denk je...je kan ze beter op de noordpool in de zee gooien want daar is het water denk ik warmer dan in hotel Fit en Fun ( blijf je wel fit bij natuurlijk)
Het sanitair is ook een drama, mocht je naar toilet gaan moet je eerst de deur openen,je vervolgens in een bocht wringen en dan kan je naar toilet..om eruit te komen hetzelfde verhaal.
Jammer, het hotel staat in een prachtige omgeving, mocht men zich hier iets meer richten op het publiek wat men ontvangt dan zouden ze volgens mij een megaomzet kunnen maken.
Dit is volgens mij uitzondering van Hotels in Tsjechie, de meeste hotels zijn prima met goed eten.
Voor ons dit jaar weer Hotel Krakonos in Rokytnice...Prima !!!!
 

dennuzzz

Donateur
Of druk met studeren/werken....

"05-01-09 18:19 - permalink
Strijen

Bedankt voor het compliment! Ik zal Tsjechië zeker een tweede kans geven. Helaas zal het mij niet lukken om zeer actief te blijven op het forum, aangezien ik een erg drukke studie doe en daarnaast ook een drukke bijbaan heb, maar zo af en toe zal ik zeker even de berichten lezen.

Groet,

Kevin"

grt,
Dennis
 

Leen

† In Memoriam
Strijen schreef:
.......................
- Ze sliepen in een 2 persoonsbed met zijn 3en.
- Ze hadden kamers van ongeveer 3M2.

Leen schreef:

......Als dit kenmerkend is voor het gehele verhaal weet ik wel wat er niet aan klopt komt.

Leen

Strijen schreef:

Moet je het helemaal lezen, dan weet je waar het over gaat

Strijen.

Kamers van 3m2?? Strijen, dat is 2x 1.5 meter en in dat bed, in een 'twijfelaar', pas je echt niet met drie personen.
Als dit kenmerkend is voor het hele verhaal zal ook de rest wel in deze mate zijn overdreven. :denk:
Ik lees het niet meer over, voor mij een gesloten discussie.
 
Wij waren in de zomer van 2008 ook in dit hotel. ( ik had dit bericht helaas nog nooit gelezen)

Toen was dit bericht ook nog niet geschreven ;). Gelukkig dachten jullie er hetzelfde over!! Sommige mensen gaven mij toentertijd het idee dat het aan mij lag, dan is het altijd fijn als mensen er hetzelfde over denken. Nogmaals mensen: wees gewaarschuwd en boek dit hotel NIET.

Sprak Strijen, om vervolgens nooit meer op het forum terug te keren. :stout:
En zowaar, daar ben ik weer.

Of druk met studeren/werken....
Idd dennuzzz, het is erg druk geweest, maar nu eindelijk vakantie.

Zit waarschijnlijk op een ander landenforum bv Oostenrijk zijn wonden te likken van de wintersport vakantie voorjaar 2009 met een waardeloos hotel en te veel sneeuw om te skiëen.:fluit:

HAHAHA had gekunt, maar deze student kan zich helaas 'maar' één wintersport per winterseizoen veroorloven.

Dit winterseizoen naar Frankrijk La Plagne. Een appartementencomplex waar een vriend van mij al een keer in is verbleven. Hoewel de Fransen ook niet bekend staan als het meest vriendelijke en hartelijke volk, is het in ieder geval fijn om wél op zeker in een goede accomodatie te zitten :D.

Kamers van 3m2?? Strijen, dat is 2x 1.5 meter en in dat bed, in een 'twijfelaar', pas je echt niet met drie personen.
Als dit kenmerkend is voor het hele verhaal zal ook de rest wel in deze mate zijn overdreven. :denk:
Ik lees het niet meer over, voor mij een gesloten discussie.

Tja, ik vind het nogal sterk dat je je conclusies verbindt aan precies het stuk uit mijn verhaal waarin ikzelf géén uitspraken heb gedaan (maar waar ik een medewerkster van het hotel citeer). Ikzelf was door deze cijfers ook nogal gechoqueerd. Vandaar dat ik het ook in mijn tekst heb verwerkt. Ik sluit niet uit dat zij de zaken enigszins overdreven heeft, maar na wat ik in die vakantie heb meegemaakt, sta ik nergens meer van te kijken en verwacht ik dat er toch zeker een kern van waarheid in zit.

Ik zou je willen adviseren het hotel deze winter te bezoeken. Dan kun je je eigen oordeel vellen :top:!!! Al raad ik het de rest van wintersportend Nederland af :lmfao:!!!
 
Gisterennacht wat problemen met het forum, vandaar nu pas het bericht over de klachtenafhandeling. Ik heb uiteindelijk besloten om de correspondentie compleet te uploaden. Voordat er voorbarige reacties onstaan, zoals die van Leen, zou ik jullie willen vragen de correspondentie in zijn geheel te lezen.

Allereerst mijn eerste originele klachtenbrief:
Bijlage 'Forum 1'

Vervolgens de reactie van Oad:
Bijlage 'Forum 2'

Opvallend is dat de reactie die ik heb ontvangen vrijwel identiek is aan de reactie die busvrienden hebben ontvangen op hun klachtenbrief:
Bijlage 'Forum 3'

Jullie kunnen je vast wel voorstellen dat (gezien de aard van de reactie en het feit dat ze blijkbaar een standaardbrief als antwoord hebben verstuurd) ik behoorlijk boos was en vandaar mijn volgende iets minder vriendelijke reactie:
Bijlage 'Forum 4'

Na weer een paar weken kwam Oad met een telefoontje als reactie op deze brief. Ik had inmiddels een soort afdelingschef aan de telefoon (waarschijnlijk omdat ik over media en advocaat begonnen was). Ze zei dat de originele brief en de foto's + video's die ik op cd bijgeleverd had WEL serieus bekeken waren. Ze was echt enorm klantonvriendelijk en heeft me een aantal keren beledigd tot ik op een gegeven moment uit mijn vel knapte omdat ik gewoon niet kon bevatten dat iemand van de klantenservice zo met klanten om ging. Ik heb zelf een bijbaan in de toeristenbranche, maar hoe lastig of vervelend een klant in mijn ogen ook mag zijn, je probeert in eerste instantie een klacht altijd serieus en netjes af te handelen. Het einde van het gesprek was wel vriendelijk en toen bleek er ook een aardige en behulpzame kant te zijn. Ze zei dat ze niet genoeg redenen heeft gevonden om het verblijf te compenseren of om het hotel uit de gidsen te halen. Vervolgens zeg ik: "Een gebaar zou ook al voldoende zijn. Er vanuitgaande dat ik deze hele situatie niet verzonnen heb, zou een voucher voor de volgende reis van bijvoorbeeld 20,- pp, in ieder geval van jullie kant laten zien dat de hele gang van zaken in dat hotel niet in orde was, want het lijkt me toch dat u dat wel met me eens bent?" Daar kon ze zich wel in vinden en wij ontvingen een aantal dagen later allebei een voucher van 25 Euro.

Ben benieuwd wat dit nu weer voor reacties gaat opleveren van jullie :P.

Groet,

Kevin
 

Bijlagen

  • Forum 1. Klachtenbrief Oad.pdf
    41,6 KB · Bekeken: 34
  • Forum 2. Reactie van Oad.pdf
    571,2 KB · Bekeken: 28
  • Forum 3. Reactie klachtenbrief wintersport (van een busvriend).pdf
    1 MB · Bekeken: 21
  • Forum 4. Reactie op reactie Oad.pdf
    67,7 KB · Bekeken: 23
Strijen, ik hoop dat je vakantie dit jaar beter gaat bevallen.
Ik weet wel zeker dat dat het geval zal zijn, wij komen al heel lang in Tsjechië, maar als je eenmaal in Frankrijk of, zoals in ons geval, in Zwitserland, dan wil je echt nooit meer naar Tsjechië met wintersport.
En dan vind ik jouw verhaal nog akeliger dan wij ooit hebben meegemaakt.
Veel plezier met de volgende reis.
 
Je brieven gelezen te hebben was ik nooit akkoord gegaan met 25 euro compensatie dat staat in geen verhouding...

grt,
Dennis

Klopt maar op een gegeven moment moet je je 'verlies' nemen. Uiteindelijk zouden zij een sterke zaak hebben dat ik geen melding heb gemaakt ter plekke, al was dat natuurlijk nogal ontmoedigd door het feit dat onze busvrienden bij de '24-uurs klantenservicelijn' niemand te pakken kregen....:denk:

Het ging er mij met name om 'gelijk te krijgen' en niet te worden genegeerd. Voorkomen dat het in de reisgidsen terecht kwam kon helaas niet, maar oa via dit forum hoop ik toch mensen te kunnen overtuigen voor een ander hotel te kiezen.

Ben blij te horen dat je het met me eens bent.

groet,

Kevin
 

dennuzzz

Donateur
Als de reaktie hier is om anderen te behoeden zou je misschien ook op zoover.nl kunnen posten over dit hotel...Hier kun je je hotel beoordelen en steeds meer mensen maken gebruik van deze site alvorens hen hotel/appartement enz te boeken...

grt,
Dennis
 
Strijen, ik hoop dat je vakantie dit jaar beter gaat bevallen.
Ik weet wel zeker dat dat het geval zal zijn, wij komen al heel lang in Tsjechië, maar als je eenmaal in Frankrijk of, zoals in ons geval, in Zwitserland, dan wil je echt nooit meer naar Tsjechië met wintersport.
En dan vind ik jouw verhaal nog akeliger dan wij ooit hebben meegemaakt.
Veel plezier met de volgende reis.

Bedankt Corrie! Ik zal waarschijnlijk later Praag nog weleens bezoeken, maar voorlopig even niet ;). Hoewel het een vakantie was met veel tegenvallers, hebben wij er (daar en achteraf) ontzettend hard om kunnen lachen (afgezien van de gestolen skispullen van onze vrienden en de valse beschuldigingen).
 
Als de reaktie hier is om anderen te behoeden zou je misschien ook op zoover.nl kunnen posten over dit hotel...Hier kun je je hotel beoordelen en steeds meer mensen maken gebruik van deze site alvorens hen hotel/appartement enz te boeken...

grt,
Dennis

Gedaan!

Ik heb net gekeken en er zijn nogal fluctuaties te zien qua beoordelingen. Zo zijn er een aantal mensen rond maart 2009, die erg positief zijn! Terwijl er een aantal in mijn periode zijn die echt heel slecht zijn (ook een aantal die ik persoonlijk heb leren kennen daar). Vanaf mei 2009 lijken de beoordelingen weer slechter te worden...
 
De beoordelingen op -zoover- vind ik maar zozo en zou nimmer alleen aan de hand van de positieve beoordelingen iets boeken. Veel positieve beoordelingen worden nogal eens gepost door familie/vrienden met als doel positieve reclame uiteraard, maar geven een vertekend beeld van waar deze site eigenlijk voor bedoeld is. Goed dat je je negatieve ervaringen geplaatst hebt op -zoover-. In ieder geval een fijne wintersportvakantie, waar dan ook, gewenst Strijen!
 
Bovenaan