Rampenhotel Fit Fun (noch fit, noch fun) in Harrachov

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Zeker een feest der herkenning.

Ik geniet van het onderwerp.

Allemaal zo herkenbaar.

Wij hebben in de loop der jaren vele hotels, pensions en kamers gehuurd.

En wat hebben we altijd genoten van de sfeer.

Zo heerlijk onwesters.

Niets klopte met het ideaal beeld.

En daarom deden we het.

Maar dit jaar gaan we proberen om iets luxe te huren.

Ben benieuwd of het lukt.
 

Freddy2005

† In Memoriam
Er zijn vragen gesteld KEVIN.
Het is netjes om te antwoorden.

Er moet toch ook iets positiefs zijn geweest aan de vakantie ?

Zo niet dan kun je morgen beter weer aan het werk gaan, om te sparen voor een volgende vakantie.

Strijen schreef:
Het plan was om ook eens bij Verde Rosa te eten, maar nadat we in Restaurant Z hadden gegeten, wilden we niet het risico lopen om ook nog maar 1 avond slecht te eten.

Glasfabriek was helaas gesloten, in verband met verminderde aanloop.

Ik ben 20 :

Heeft hij wel netjes gedaan hoor Hendrikus. (bericht 22)
 
Heeft hij wel netjes gedaan hoor Hendrikus. (bericht 22)

Bedankt Freddy,

Ik kan me voorstellen dat het voor sommigen (lees Hendrikus) misschien teveel moeite is geworden om al die berichten door te lezen....

als je op vakantie naar het buitenland gaat je enigszins moet aanpassen aan de normen en waarden van het land

Dat je je aan moet passen aan het land waar je naartoe gaat klopt helemaal, maar wil je daarmee zeggen dat ongastvrijheid, beschimmelde komkommers, aangereden worden door een sneeuwscooter, managers in hun onderbroek en aangelengde jus d'orange daar allemaal bij hoort? In dat geval wil ik wel eens weten hoe je die mensen hebt kunnen afpoeieren..... Want aanpassen aan die 'normen en waarden' lijkt me geen stap in de goede richting..... Bovendien heb ik inmiddels al aardig wat reacties van Nederlanders zowel in Harrachov als via dit forum gehad, die aangeven dat het zeker ook anders kan!
 
Als positief is ervaren:
- De cake van het hotel!! was als enige steeds op en daardoor vers.
- De Engelse juwelier met mooie dingen voor leuke prijzen.
- Restaurant Z (3 dagen heerlijk gegeten).
- De bar in het hotel.
- De prijzen.
- De housekeeping op de handdoeken kwestie na dan.
- Het plezier en de goede sfeer die wij door het slechte eten als Nederlanders onder elkaar hadden.
 
Het lijkt veel op onze eerste ervaring 15 jaar geleden in Spindl.
Bij ons waren er ook bij eens maar nooit weer!!
Toch zijn wij teruggegaan in een ander hotel dat was wel goed bevallen en geloof me er zijn ook heeeel veel vriendelijke en behulpzame Tsjechen.
Inmiddels hebben wij al 10 jaar ons eigen huisje in het Reuzengebergte en kijken er zeker weer naar uit om in febr. te gaan skiën.
 
Ik wordt er even stil van dat we 66 reacties binnen 8,5 uur kunnen plaatsen op een beleving van 1 persoon cq groep.
Het lijkt wel of een groot gedeelte Tsjechie met hand en tand wil verdedigen en elke negatieve reactie wil neer sabelen.
Laat aub een ieder zijn reactie plaatsen wat hij of zij ervaren heeft.
Mijn eerste ervaring met Tsjechie was ronduit slecht maar inmiddels heb ik mijn mening ook herzien en inmiddels daar een huis gekocht.
Laten we met zijn allen proberen om een normale discussie aan te gaan en het afkraken van een ander zijn mening los te laten.:dank:
 
De 66 Reacties in 8,5 uur, hebben me er wel van overtuigd dat het de moeite waard is om het nogmaals te proberen, maar mijn voorkeur gaat voorlopig uit naar Oostenrijk oid voor volgend jaar. Bedankt iedereen!
 
Het lijkt wel of een groot gedeelte Tsjechie met hand en tand wil verdedigen en elke negatieve reactie wil neer sabelen.
Wat een rare reactie! Als ik dit topic doorlees, zie ik alleen maar berichten van mensen die begrip opbrengen voor de nare ervaringen van Strijen; wel stelt men er vragen over en tegelijk adviseert men hem (en daar lijkt mij niets mis mee) om het desondanks toch nogmaals in Tsjechië te proberen. Maar ik zie nergens Strijen "neergesabeld" worden vanwege zijn negatieve ervaringen, zoals jij beweert. :confused:
 
Bedankt voor jullie verdedigende reacties. Ik dacht zelf eigenlijk ook niet dat ik 'het hele land' afzeek. Ik heb gewoon een heel jaar hard gewerkt om nu een leuke vakantie te hebben. Hoewel ik echt heel veel plezier heb gehad, zijn er gewoon een aantal dingen gebeurd die echt niet door de beugel kunnen. Nogmaals, ik snap dat je in 7 dagen op dezelfde locatie niet geheel objectief een land kunt beoordelen. Aangezien je altijd een mening vormt naar de gegevens die je op dat moment tot je beschikking hebt, kan dat soms een vertekend beeld geven indien je maar een beperkte hoeveelheid gegevens hebt. Zo ook met mijn bezoek aan Tsjechië. Ik ga 's zomers ieder jaar met veel plezier (nog met mijn ouders) naar dezelfde regio in Spanje. Daar zijn de mensen ook niet altijd even aardig, behulpzaam en welbespraakt in andere talen. Misschien als onze eerste ervaring daar was tegengevallen, dat wij ook niet meer terug zouden willen. Inmiddels hebben heel veel aardige forumleden mij ervan weten te overtuigen dat het de moeite waard is om nog een keer terug te keren en Tsjechië een tweede kans te geven. Dat ben ik wel van plan, maar volgend jaar zal ik voor de wintersport een andere bestemming uitkiezen. Misschien is het in Tsjechië of misschien zelfs in de hele wereld wel net zoals op dit forum; soms tref je een rotte appel.............
 
Strijen, trek je eigen plan, als jij volgend jaar naar Oostenrijk wil...prima toch!
Wil je toch nog een keer CZ proberen, neem dan een pension met ontbijt in Harrachov en ga lekker skieën en 'savonds bij Z eten!!!!!!
 
Op http://www.zoover.nl/tsjechie/reuzengebergte/harrachov/fit-en-fun/hotel staan overigens meerdere beoordelingen over het hotel...
HAHAHA sommige reacties daar zijn echt heel grappig. De familie Schipper (van een van die reacties) hebben wij daar ontmoet en zoals jullie kunnen zien, denken zij er hetzelfde over.

doni schreef:
Neem dan een pension met ontbijt en ga lekker skieen en'savonds bij Z eten!!!!!!
Dat is inderdaad wat ik van deze ervaring en de reacties van de forumleden + Nederlanders in Harrachov heb geleerd.
 
Het eten was tot september nog goed volgens de beoordeling.
In december scoren ze niet meer.
Vorig jaar in December was de beoordeling door één persoon minder.
De rest is goed.

In 2005 en 2006 was het allemaal wat minder zo te lezen.

Wat dat betreft hebben ze er wel van geleerd. Dat is toch positief te noemen.

Hopen dat er in het Hotel zelf een melding binnenkomt dat er, ondanks alle inspanning om het de gasten naar de zin te maken, toch nog verbeterpuntjes zijn.
 
Met een smile heb ik je verhaal van fit en fun gelezen Strijen. De handdoeken, het ontbijt, het avondeten, zelfs het blauwe eitje herken ik nog in je verhaal. :deuk: Ik mis alleen de verschimmelde douchecel en geurende douchemat in jouw verhaal. Maar plezier hebben we zeker gehad hoor die week!! Alleen had ons hotel een andere naam en staat in een andere plaats, :lmfao: een overigens prachtige accomodatie uit vervlogen tijden, hotel Vetrov in Vysoké NJ. Ik wens jullie voor de volgende keer een betere skivakantie en ja, dat kan prima in Tsjechië zijn!
 
Met een smile heb ik je verhaal van fit en fun gelezen Strijen.

Wij hebben er ook hard om kunnen lachen. Dat is in ieder geval iets positiefs! Ik heb vandaag de klachtenbrief aan de reisorganisatie afgegeven bij mijn reisbureau. Ik ben benieuwd naar de reactie, maar voorlopig moet ik mij weer gaan concentreren op mijn studie. Ik heb binnenkort weer tentamens, dus ik ben blij dat de stortvloed aan reacties voorbij is.

Ik wens jullie voor de volgende keer een betere skivakantie en ja, dat kan prima in Tsjechië zijn!

Bedankt en wie weet!
 
Bovenaan