Horeca Uit eten in Vrchlabi e.o.

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Ik was hier voor de 1ste keer maar ik vond het ook niet bijzonder.
Maar een echte topper heb ik er niet ontdekt.
Wel vonden we de brouwerij ongedwongen en toegankelijk met 2 kids van 4 en 9 jaar.
Waar moet ik volgend jaar zeker gaan eten Esther en Jan.......
 
Onze gasten eten vaak in restaurant Drevenka. Dit is een prima restaurant in Dolni Lanov. Omdat dit op loopafstand van pension en camping is, kunnen de mensen ook nog iets alcoholisch nuttigen.
 
Uit ervaring weet ik dat bij Herman de kwaliteit nog al eens verschilt, in 2005 hebben we er erg goed gegeten, maar de laatste keer vonden wij het iets minder (wel goed maar niet bijzonder ) Misschien was de kok ziek? :fluit:

Ik heb wat restaurants in het reuzengebergte verzameld op mijn website...... met onze eigen ervaringen en foto's erbij (voor de liefhebber of nieuwsgierige onder ons :stout: )
 
Het restaurant is inmiddels een Mexicaans restaurant. Het eten is redelijk. Ik vind het niet spectaculair. In lokale restaurants onderweg, waar de Tsjechen zelf eten is het vaak beter en veel goedkoper.
Hoe smaken kunnen verschillen...
Ik heb de Mexicaan vorig jaar pas aan het eind van mn vakantie ontdekt en vond het erg jammer dat ik er niet eerder heen was gegaan. Het eten was GEWELDIG!
Zo goed dat ik dit jaar weer een paar daagjes Vrchlabi ga meepakken, alleen omdat ik daar nog een keer wil eten!

Spekstube: zoals velen hier vond ik het eten veel te vet. Kinderen kunnen er echter heerlijk spelen. Bediening was traag (en het was niet eens druk) maar wel vriendelijk.

Sporthotel: goed eten, verschrikkelijke bediening. Ze wilden zelfs geen taxi voor me bellen omdat men daar "geen nummer van had"
Daar zien ze mij niet weer dus.
 
Eten in Vrchlabi

Wij zijn net terug van de vakantie 2 weken in Vrchlabi en hebben diverse restaurants bezocht die hier aangegeven waren. Ik heb wat aanpassingen te melden.

Het klooster dat gemeld stond in Dolni Brana is geen klooster, maar een burcht uit 1870 en het staat in:

Horni Branna
Restaurant Zamecka
PSC 512 36
Obecni urad a Pamatnik J.A. Komenskeho
tel. 0432/8431
Even de andere kant op.
p.s. Het kruiwagentje vlees was geweldig.

Als je wel richting Dolni Branna gaat: net door het dorp heen zie je een bord staan Texas Ranche 1e weg links richting Horni Kalna.
dan ongeveer 400 meter aan de rechterzijde.
daar kun je lekker eten.
Echt een aanrader!!!
Gezellig, Nederlandse kaart en kleine prijzen.

Bij de spekstube hebben we 1e maal gegeten en het was goed, 2e x was de patat hard en koud en toen we dit meldden, werd het wel even opnieuw warm gemaakt dus nog harder.

de mexicaan was in het plaatsje zeer goed en vriendelijk.

De bierbrouwerij net 6km door Vrchlabi was werkelijk niet vriendelijk en het eten was smaakloos en groente zoals gemeld??????

De Italiaan tegen over het markt plein was goed maar onvriendelijk.

Wij hebben een fijne vakantie gehad en ik hoop dat er mensen zijn die wat aan deze informatie hebben.
 
Na een druk seizoen vandaag even een tochtje gemaakt. Lekker met de cabrio met open kap naar Splindruv Mlyn. De rodelbaan bekeken en ook even genoten van het uitzicht op een terras in Benecko. Daar bij een grillrestaurant gegeten. Kleine porties, maar wel lekker. Normaal staat er palatschinken op de kaart, maar bij de nagerechten stond op de Duitse kaart omelet met ijs. Zal wel hetzelfde zijn, maar ook de palatschinken stond vermeld. Je raadt het al : het was dus toch echt een omelet met ijs en vruchtjes. Een vreemd nagerecht, maar het smaakte toch wel.
 
Klopt, Dat is "Herman".

Maar ben net weer 1 thuis, terug uit Zacler. Heb nu echt in het beste restaurantje (tot nu toe) gegeten:

Trutnovský Hostinec Dvoračka

Staat ook op de site van Clowntje.

Een goede 2de is Tibor. Maar ik vond daar de prijzen wat hoog voor Tsjechische begrippen. Maar kan ook niet anders met een kaart in het Nederlands. Wel uitstekend gegrild vlees !
 
Hebben jullie mogelijk een adres van dit restaurant?
Het ligt net voor het Plaatsje Horni Kalna, maar als je net door het dorp Dolni Branna wegnr;295 gaat met de bocht naar rechts dan zie je meteen het bord aan de rechterkant en daar voorbij meteen links de weg inslaan het restaurant bestaat 1 jaar. Kan echt niet missen ik ben net 1 dag terug.
Als je de www.viamichelin.nl op internet zoekt en je tikt Dolni kalna in van uit Vrchlabi dan zie je dat je door Horni kalna komt.
Succes.

Na even zoeken heb ik het internet adres gevonden...
http://www.western-country.cz/novytexas.htm

fijne vakantie.
 
Hotel Herman......... Er komen weer wat herinneringen naar boven......

Het was bloedjeheet, we reden erlangs en hadden trek. terrasje zat aardig vol zagen we dus wij de parkeerplaats opgedraaid. Mijn oude ford transit bus geparkeerd tussen mooie(dure) auto's. Ook nederlanders zagen we aan de nummerborden. We gingen daar aan een tafeltje zitten en de ober kwam naar ons toe met de menukaarten. Een al wat oudere man (althans dat leek ie). Had een toupetje op of een verschrikkelijk slechte kapper:)
Heerlijk gegeten overigens. Ik vraag aan de ober op mijn beste Tsjechisch ucep prosim. Man begint op zijn bonnetje te schrijven en legt vervolgens het bonnetje voor me neer. Ik vraag aan mijn vrouw wat zullen we geven. Of ie me verstaan had!! Zonder blikken of blozen zegt ie in het duits het eerstvolgende hele honderdtal wat volgde op het bedrag dat ie opgeschreven had. Ik viel zowat van me stoel. Mijn vrouw zag mijn gezicht en zei kees hou je in he.
In mijn beste duits, dat kan ik behoorlijk overigens, vertel ik die ober onder begeleiding van wat minder aardige duitse woordjes , dat ik dat wel ff zelf uitmaakte. Of ie van de ratten besnuffeld was.
Mijn vrouw was al met de kinderen naar de auto en het was ineens doodstil op het terras geworden.
Ik heb toen mijn portemonnee gepakt en tot de laatste kroon neergelegd wat er op het bonnetje stond. Heel vriendelijk lachend heb ik hem toen nog in het duits toegevoegd tot nooit weer. Met wat andere minder vriendelijke woordjes erbij. Als dit in Nederland gebeurd was, had ik helemaal niet betaald. Dan maar ellende.
In de auto kreeg ik toen ook nog eens dunnetjes te horen dat het ook wat minder had gekund, maar ik was zo pislink op dat moment. Pfffff.
Dit is tot nu toe de enige keer dat ik zo pislink geworden ben in Tsjechië.
Op de camping werd ik de volgende morgen door een man aangesproken. Wat of er daar gebeurd was, hij had daar blijkbaar ook gezeten. Ik heb het nog ff haarfijn verteld. Ook toen weer kwamen er onderbuikgevoelens naar boven die ik zelfs in een voetbalstadion kan onderdrukken.
Hopelijk werkt die zak er niet meer.

Iets verder de weg af, paar bochies door, zit overigens rechts van de weg een hotelletje. Sport hotel heet dat geloof ik. Perfect eten en een prima bediening.
 
Bovenaan