Horeca Uit eten in Vrchlabi e.o.

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

In 2006 hadden wij een huis gehuurd in Horni Kalna. Volgens de reisverhalen die in het huisje lagen moesten we als we lekker wilden eten naar U Cervinku in Cista U Horek. Zo'n 20 minuten rijden van Vrchlabi.
En inderdaad ! Een aanrader. Ik denk één van de betere restaurantjes die we gehad hebben in tsjechië. :toppie: En de bediening........... mijn zoon droomt daar nog over :fluit:
 
hallo Heidy

Is dat het restaurant in Procesne? Voorbij de golfbaan en dan links? Daar ben ik geweest, maar erg klein en er wordt veel gerookt. Kunnen we jammer genoeg niet goed tegen!
Of is er nog een andere in de buurt?

groet Sibbel
 
Ik ga in februari weer naar Procesne ,ga het toch maar weer proberen!
We kunnen er naar toe lopen , kunnen we ook een Becerovka ( mijn man ) en een lekker biertje drinken .

Er zijn veel goede restaurants daar in de buurt , we proberen ze allemaal uit!!Hoef ik lekker niet te koken !!
Kennen jullie de knoflooksoep en de zuurkoolsoep ,deze zijn erg lekker en bijzonder !!
 
Ik vond de spekstube erg tegenvallen. Die Haxe had ik ook maar vond hem niet geweldig. Uiteindelijk blijft er ook niet zo heel veel vlees over om al dat bot. En van wat er over bleef was een hoop ook redelijk taai. Bediening was om te huilen. Bestek ben ik (na 2x vragen) uiteindelijk maar zelf gaan halen (eten werd koud). En de 2de ronde drinken werd pas gebracht toen we het eten al bijna op hadden. Voor ons niet voor herhaling vatbaar.

wij zijn er eerst ook al jaren langs gereden,omdat we ook gehoord hadden dat het er niet goe deten was, vet etc.. Dat hoef ik dus ook niet. Maar tog maar eens zelf proberen natuurlijk, altijd van horen zeggen is ook nie goed.
zo gezegd zo gedaan> maar het viel ons dus mee, zouden er zo weer heen gaan!!!!:)
 
Het valt en staat misschien denk ik ook gewoon wie er in een bepaalde periode "dienst" doet in de keuken en de bediening. Ik hoor ook best regelmatig positieve berichten en wellicht hadden we het die keer gewoon slecht getroffen met de bezetting. Wellicht dat we het de komende zomervakantie nog eens een keertje proberen, want je kan er wel heerlijk buiten zitten 's zomers en ook leuk voor de kinderen dat ze wat kunnen rondrennen in dat speeltuintje. Alleen neem ik dan wel iets anders dan zo'n poot! :eten:
 
Wij hebben in de eeste week van februari ook een aantal keren in Vrchlabi gegeten.
Wij hadden een appartement gehuurd in de Zamecka park.
Dat is achter het dorpsplein waar de IT aan zit.
We hebben een keer pizza gehaald tegen over het dorpsplein.
2 maal hebben we in de brouwerij gegeten op de splitsing naar Spindl. Dat was goed maar niet bijzonder. Wel 2 hele leuke obers die het de kinderen erg naar de zin maakte.
Zew spreken daar goed duits.

1 x hebben we gegeten in Hotel Gendorf. Dat ging ook wel maar wederom niet super.
En 1 keer in het hotel tegen over het plein. Ik weet de naam niet meer ( met die mooie zonnekappen )
De Italiaan aan het begin van de hoofdstaat hebben we ook gehad.
Snelle bediening...verder prima gegeten in Vrchalabi.
 
Hoi Ester,

Dat jullie die namen zo goed onthouden.
Ik ben blij dat ik Vrchlabi onthou.
Klopt inderdaad.
Zit op de hoek als de de parkeergarage in gaat.
Bij Labut zaten alleen maar Nederlanders......gek he met de voorjaarsvakantie in het zuiden.
Wel vonden wij dat er overal veel gerookt wordt.
Vinden jullie dat ook?
Het was onze eerste vakantie in Tjechie.
 
Wat het roken betreft, heb je gelijk. Het was mij nooit opgevallen, maar nadat ik in juli 2007 ben gestopt, valt het steeds meer op. Toch was het een aantal jaren geleden nog veel erger. Ook krijgen steeds meer restaurants een rookvrij gedeelte.
 
Dat jullie die namen zo goed onthouden.
Ik ben blij dat ik Vrchlabi onthou.
.....
Bij Labut zaten alleen maar Nederlanders.....gek he met de voorjaarsvakantie in het zuiden.
Wel vonden wij dat er overal veel gerookt wordt. Vinden jullie dat ook?
Namen echt onthouden lukt mij ook niet altijd. Maar als je weet waar ze ongeveer zitten, dan heb aan het zoeken op internet heel veel.

En wat het roken betreft, ja er wordt veel gerookt. Maar het valt vaak goed op omdat het aan goede afzuiginstallatie in de meeste restaurants nog wel eens ontbreekt. Vaak ruik je ook nog de bak- en braadluchten, voorheen ook in Labut. In NL hebben de meeste restautants deze wel. Ik denk dat dit een groot verschil is.

Ik ben zelf een roker en ben wel blij dat ik na het eten toch nog een sigaretje mag opsteken.

Ik vind het restaurant in Labut geen verbetering, geef mij maar de oude versie met de stokbroodjes reuzel en de geflambeerde palacinka met vers fruit. Dit was voor de afgelopen 6 jaar mijn lievelingsdessert.
 
Bovenaan