Horeca Uit eten in Vrchlabi e.o.

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Wij gaan zaterdagochtend naar Tsjechie, naar Vrchlabi. We wilden natuurlijk vaak uit eten gaan in Vrchlabi. Heeft iemand nog tips over restaurants? Is het eten lekker? En is het echt zo goedkoop?
 
Ik heb geen idee of de prijzen veel schelen met nu en vorig jaar oktober. Toen waren wij in Mirovice, zo'n 75 kilometer onder praag. toen wij daar uit eten gingen, waren we voor 2 flessen witte wijn (1 ltr), 6 of 7 halve liters bier, drie koppen warme chocolade, 2x inktvisringen, 1 keer kipschnitzels, 1 keer karper en 1 keer eend 25 euro kwijt, iets van 750 kronen. Dus eigenlijk gegeten en gedronken met 4 volwassenen en 1 kind.
 
Ik heb geen idee hoe het 's winters in Vrchlabi is, maar zomers is er genoeg te doen. In het centrum zitten er veel restaurantjes. Bij het IT-centrum zit er een soort van grill restaurant ofzo met spareribs e.d. Wij hebben ook een paar keer gegeten bij het station. Hier komen alleen maar Tsjechen, erg leuk. Ze hebben wel een Duitse kaart, dus dat scheelt weer. Daar eet je echt voor bijna niets. Met z'n 4-en voor nog geen 600 kronen. Het is eenvoudig eten, maar erg goed! Ook zit er aan het begin van de hoofdstraat een italiaan aan de rechterkant, kan je ook goed eten. Genoeg verschillende mogelijkheden dus! Veel plezier daar toegewenst. Wij gaan zondag naar Spindl toe, heb ook al weer erg veel zin!
 
Ik heb voor een deel dezelfde ervaring als Otje. Bij het station, eten voortreffelijk maar ook fijne bediening. De grol zijn wij ook geweest. De spareribs met Mexicaanse bonen heel goed, maar ook de res.
theo
 
Ons is afgelopen zomer het restaurant van pension Sabi goed bevallen.
Wil je "exclusief" eten dan kan dat aan de andere kant van Vrchlabi (richting Cerny) bij hotel Harmonie.
Ine
 
hoi,
the price for 4-person family with drink will be around 600 kc (20 euro). good eating is in drevenka in dolni lanov (15 min driving) or in Via appia in vrchlabi where they have nice pizzas.
 
Drevenka is inderdaad een van de betere ( beste ?? ) restaurants in de omgeving. Wij adviseren dit restaurant eigenlijk ook altijd aan onze gasten. Bij ons vandaan is het een kilometer en dat is dus prima te lopen. Als wij in Tsjechie zijn eten we meestal drie keer per week of vaker. Zelf ben ik iets minder tevreden over Harmonie, maar dat kan ook wel eens goed zijn. Het Italiaanse restaurant aan het eind van de hoofdstraat vind ik in principe beter dan die aan het begin, maar die aan het begin is wat sneller. Tegenover camping Veisplachy, bij de nieuwe rotonde richting Spl. Mlyn is nu een soort hamburgertent gekomen. Ik ben daar nog niet geweest.
Als je wilt eten en bowlen kun je dat het beste bij Euro Air Camp doen, want ik heb bij het restaurant bij de bowling in het centrum altijd het idee dat er iets niet klopt aan de rekening en als je daar naar vraagt, verstaan ze je niet. Ook Sabi is goed. Verder is er ook een Chinees, maar dat eet ik in Nederland al genoeg. Daar zijn wij nog niet geweest, maar ik heb gehoord dat dat niet slecht is. Ook het Sporthotel is een erg goed restaurant, maar die ligt in een iets hogere prijsklasse, maar dat is dan weer een betrekkelijk iets.
Je ziet dus er is keus zat, de kwaliteit is goed en voor de prijs hoef je het te laten.
Er zijn natuurlijk nog veel meer restaurants, maar wij hebben nu een aantal favorieten, die we kunnen adviseren omdat we daar regelmatig zijn geweest. Een restaurant waar we een keer zijn geweest en waar we niet goed gegeten hebben noem ik niet, want die moet natuurlijk nog een tweede kans krijgen.
Verder geldt natuurlijk dat smaken verschillen
 
en ze hebben er ook een leuke bierbrouwerij waar ze heeeeele lekkere biertjes hebben
yeah.gif
tongue.gif
yeah.gif
 
Nee, dat zit in Dolni Lanov. Als je Vrchlabi uitrijdt, richting Trutnov, dan je kom je op een gegeven moment bij hotel Harmonie. Daar moet je rechtsaf. Als je dan een kilometer of drie doorrijdt, dan staat aan de rechterkant Drevenka. Er staat een grote boom aan de zijkant van het restaurant en het restaurant zelf staat vlak aan de weg.
 
Ahojj,

Ben zelf net een paar terug uit Vrchlabi, je kan daar prima eten (en drinken)!! Je hebt in Vrchlabi het It's winkelcentrum, bij de algemene ingang zit een prima restaurant!! Ook heb je boven dat winkelcentrum een uitstekend restaurant, voor een compleet diner betaal je ongeveer 10 euro per persoon, nog steeds goed betaalbaar dus;)

veel plezier!!!
 
Drevenka, ja het is daar echt heerlijk.
Het nadeel is alleen dat ik weer een paar kilo ben aangekomen.
Nog bedankt jan daarvoor!!!!!!
Als je van echt heet eten houdt , moet je daar devil toast nemen.
Moet je wel een paar pilsjes bij bestellen.

gr. arie vd w
 
Je zou zeggen dat het een soort McDonald's is, maar eigenlijk is het een motorest. We zijn er geweest. Het ziet er leuk uit. We hebben er niet echt gegeten, maar ze hebben de kaart van een echt restaurant.
 
Even buiten Vrchlabi, richting Spindleruv zit een brouwerij, maar dan verkleedt als restaurant. Hier staan in het restaurant zelf, de koperen ketels. De geur van hop en mout komt je tegemoet. Het heeft een hele leuke sfeer.

Het eten is er prima, maar dat is het eigenlijk overal wel in Tsjechie. Het is onvoorstelbaar dat je daar zo lekker kunt eten voor zo weinig geld. En let vooral eens op de salades die je erbij krijgt. Je ziet echt geen enkel bruin verlept stukje sla. Alles supervers.

Het restaurant bij het station is inderdaad ook een prima restaurant. Echt goedkoop, omdat daar eigenlijk alleen maar Tsjechen komen.

Vorig jaar zaten we in de winter vlakbij Trutnov. Daar hebben we met acht man gegeten in een restaurant voor Tsjechen. Heerlijk. Voorgerecht, hoofdgerecht, nagerecht plus het drinken. En dit alles voor 8 man voor slechts € 28,- :lekker:
 
Bovenaan