Sneeuw?! Winter 2010/2011

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Het was vandaag ook schitterend weer. Lekker genoten en alvast een kleine voorbespreking gehad bij restaurant Tibor ivm met de meimeeting.
Het is in de schaduw wel frisjes ( -6,6 ). Vannacht zal het ook wel koud worden.
 
De temperatuur blijft dalen. Het is nu -15,6. Morgen voor de broodjes toch maar met de auto. Anders bevriezen de broodjes.
 

Freddy2005

† In Memoriam
Op de diverse webcams te zien is er toch een behoorlijk laagje sneeuw gevallen. De temperaturen liggen momenteel rond de -10 graden. Als er dus sneeuw moet "bijgemaakt" worden zal dit s'nachts zeker geen probleem zijn. Dus voor alle skiliefhebbers komt het de komende week helemaal goed. :slalom:
 
De korte termijn voorspellingen zijn echt heel goed. Zonnig en koud. Dus degene die er deze week zijn hebben veel geluk...
Lange termijn is iets minder, wat warmer en meer neerslag. Maar dat word de laatste tijd wel vaker voorspelt en continue weer, naarmate het dichterbij komt, bijgesteld. Ik heb dus nog goede hoop voor komende weken :) En dan bedoel ik met name voor degene die met de carnavalsvakantie gaan, zoals ik.

Edit: voor degene die het weekend van 4/5/6 maart naar Tsjechië gaan. Hier staat info over een Snow Jam in Spindler: http://www.spindleruv-mlyn.com/en/
Dit is een event waarbij allerlei stunts worden uitgevoerd op de halfpipe en de big-air van Svaty Petr.
 

Jonathan R

Geroyeerd Lid
lang koud

Hoe lang blijft het eigenlijk koud in Tsjechië? Leuk hoor al die mensen op wintersport maar in het dagelijks leven heb je er wel last van ,kan door de vorst bv. bepaalde klussen aan de bouwval niet doen:(
 
Het reuzengebergte wordt deze week overspoeld door Nederlanders, tenminste wanneer we volgend artikel lezen http://hradec.idnes.cz/krkonose-zaplavili-nizozemci-uci-se-zde-lyzovat-f6z-/hradec-zpravy.asp?c=A110221_1535988_hradec-zpravy_klu

Hopen dat we komende zomer een artikel van gelijke strekking mogen verwelkomen.

Ik klik even verder en lees het volgende artikel van 17 februari
http://hradec.idnes.cz/cizinci-protahli-krkonosskou-sezonu-na-vic-tydnu-potesili-hoteliery-1k6-/hradec-zpravy.asp?c=A110217_1533929_hradec-zpravy_klu
 
Koud wel maar druk? :denk: Vergeleken bij vorig jaar...:D Drie dagen voorstellingen is best wel veel, dus zullen de kijkers ook verspreid worden uiteraard. Het ziet er nog steeds niet al te best uit, maar gelukkig is de temperatuur oké. Van nieuwe sneeuw nog geen sprake? Nieuwe winterbanden op de auto maar afgezien een paar verdwaalde vlokken nog geen sneeuw te zien in onze vakantieweersverwachting. :lmfao: Het zal toch niet zo zijn dat alles in de Kerstvakantie is gevallen, toen kon het toch niet op, meestal is het andersom. :denk:
In die twee weken ben ik wel een ster geworden in het snel omleggen van sneeuwkettingen:
DSC_5331.jpg
mooi weer een vooroordeel de wereld uitgewerkt! ;)
 
weet iemand hoe het weer de komende dagen gaat worden ?? wij vertrekken vrijdag a.s. richting tsjechie en hopen natuurlijk op een dik pak sneeuw.

gr,
Marco
 
Gisteren overdag was het bij ons boven nul. Vannacht ongeveer -5. Vandaag ook weer temperaturen ruim boven nul. Op dit moment 1 graad boven nul. Dat is wel heel anders dan de hele week 's nachts tussen de -15 en -20.
 
Hmmm .... dus we mogen stiekem heel blij worden ? Ik kan zelf niets op die link lezen, ik kan geen Tsjechisch, maar we kunnen er dus vanuit gaan dat er verse sneeuw in aantocht is ?
 
Marco, een tip: Ik heb de Browser Google Chrome. Die vraagt automatisch of hij de pagina moet vertalen, en dat gaat reuze snel.
 
Bovenaan