Sneeuw?! Winter 2010/2011

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

zijn er ook sites waar je het weer in Tsjechie op langer termijn kunt zien ? vorig jaar was het een en al sneeuw om ons heen, maar ik ben bang dat we dit jaar niet echt begroet zullen worden door bergen sneeuw ......
 

kuurgast

Donateur
De ČHMÚ is zoiets als in NL de KNMI. Je kan nu Tsjechisch lezen. :stout:


Marco waar ga je precies heen ,dan heb ik misschien wel meer info over het weer daar.
 
Het ligt eraan waar je naar toe gaat, in de lager gelegen gebieden is de sneeuw inmiddels weg, maar in de bergen ligt meer dan genoeg. De condities zijn super, het is heerlijk weer. S nachts onder nul, overdag rond het vriespunt tot +5, en continue een stralend zonnetje, echt fantastisch.
Volgende week wordt het weer wat kouder en kans op sneeuw. Fijne vakantie
 
Volgens de weersverwachting van Holidayinfo.cz en Buienradar(typ een tsjechisch dorp in) blijft het de komende week ongeveer hetzelfde weer. Wel kouder maar nog steeds zonnig. Zeer gunstig dus voor degene die vrijdag/zaterdag vertrekken :D Zoals wij...
 
Marco waar ga je precies heen ,dan heb ik misschien wel meer info over het weer daar.

wij gaan naar Valterice, nabij Vrchlabi. en als ik nu al de weerkaart bekijk van Tsjechie, is dit de koudste streek met -1 overdag. de rest ligt daar ver boven tot zelfs +8. dus ik hoop dat dit zo blijft. ik duim voor mezelf .........
 
mijn gebeden zijn gehoord .......... ziet er veel belovend uit !! bedankt Lenka. en Kuurgast, ook jij bedankt voor je tips in de pm's. ik waardeer jullie behuplzaamheid zeer. zie niet op andere forums.

gr,
Marco
 
ik heb mijn lappie bij me, en onze slaapplaats heeft draadloos internet. ik zal tussentijds wel voor wat leesvoer zorgen !!
ik heb al gehoord dat we naar een ijskasteel gaan, en verder ..... geen idee. ow jah, snowboarden !!

gr,
Marco
 
Ik zal in ieder geval ook proberen iedere dag een verslagje te maken. Hierbij de eerste.
Gisteren zijn we naar Tsjechië gereden. Echt een hele goede reis gehad, overal stralende zon. Rond 4 uur waren we in Vrchlabi bij ons pension. Onderweg zagen we wel dat er niet zo veel sneeuw ligt in het dal. Dit is hetzelfde in Vrchlabi. Er ligt wel wat, maar op de berg een stuk meer.
Vandaag eerste ski/snowboard dag. We zijn naar Bubakov/Herlikovice gegaan. Het was 's ochtends nog prima sneeuw aan beide kanten. Later werd het vooral op de blauwe piste van Bubakov slecht en de zwarte van Herlikovice was een beetje wisselvallig. Tegen het sluiten van de liften was het eigenlijk overal waar de zon schijnt wat losse sneeuw. Het was de hele dag prachtig weer met maar af en toe een wolkje.
Morgen gaan we weer naar Bubakov/Herlikovice en waarschijnlijk gaan we ook nog wel 2 keer naar Spindleruv Mlyn.
 
We zijn er langs gereden maar niet op gelet, we roken de stal, ;) als we er weer langs komen gaan we kijken, oké? Vandaag was er wel de "ski-wedstrijd"? in Vysoké waar jij eerder een link van gaf in het topic over de stadsmedaille. Het was echt megadruk, er waren wat kraampjes, ik zag balonnen en heel veel mensen in oude kostuums, ik schat van ruim een eeuw geleden. Helaas geen tijd voor foto's want naast alles uitpakken kregen we ook bezoek vanmiddag. Morgen staan de lokale foto's op internet vertelden ze ons in het dorp.
 
wij zijn ook eindelijk op onze locatie aangekomen !! we zijn vanuit zuid Limburg naar Chemnitz gereden en hebben daar bij een leuke ouderwetst boeren gasthof lekker avond gegeten en ovenacht. na een goed ontbijt zijn we vandaar uit richting Valterice gereden en hebben daar bij een lokaal tankstation genoten van enkele bakjes cappuchino, en ........ow ja, een remmen revisie door 2 locale auto monteurs !! de remmen van ons vervoer waren door onbekende reden blijven vast zitten. de jongens waren erg behulpzaam en opmerkelijk goedkoop. we hebben ze natuurlijk rijkelijk gefooit. omdat het hierdoor wat aan de late kant werd, zijn we daarna direct al naar onze diner afspraak gereden en hebben daar lekker gegrild ........
nu zitten we hier bij ons logeer adres, zat en lekker gedouched, en gaan langzaam de avond afsluiten met wat film, shotjes en wat alkohol voor de goede slaap rust ..........
ow ja, het weer is goed, maar niet zo goed voor de wintersport ...... we moeten dus de bergen in.

gr,
Marco
 
Bovenaan