Zwangerschap en medische zorg in Tsjechië

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Bedankt in ieder geval. Ik denk dat ik er een beetje tussen in zit ik wil het best een beetje over mij heen laten komen maar wel tot zekere hoogte. Ik heb natuurlijk in Nederland een thuisbevalling gehad zonder enige complicatie en liep de volgende dag aangekleed en al al weer rond. Na drie dagen voelde ik mij kiplekker en aangezien ik een draak van een kraamverzorgster had heb ik die na 5 dagen naar huis gestuurd. Dus ik ben bang dat ik toch erg aan het systeem hier moet wennen en dat zeker als ze gaan vertellen hoe je je baby moet gaan verzorgen ik daar zelf al veel ideeen over heb. In Pelhřimov werden de baby's nl soort van ingebakert met de beentjes gespreid. Ik wil gewoon mijn eigen kleertjes meenemen en die lekker aantrekken. Ook waren ze daar idioot op het gebied van borstvoeding en kwamen ze gelijk met een kolf aan en fles want het duurde allemaal te lang. Zodat mijn vriendin toen ze eenmaal thuis was het in alle rust ging proberen en toen ging het wel, maar ja daar hadden de zusters geen tijd voor. Dus ik zal zeker eens contact opnemen met een dula maar eerst maar eens bij een gynaecoloog beginnen en kijken hoe dat loopt ik heb nog een hele tijd te goed en sta net aan het begin. Het liefst had ik weer in NL Bevallen maar ja ook al zou ik het qua verzekering/betaling rond krijgen dan nog kan mijn man er niet bij zijn want de uitreken datum valt precies midden in het camping seizoen dus ook daar moeten we nog wat op verzinnen. Maar goed alles komt goed zeggen ze dus daar hou ik me maar even aan vast. Jullie in ieder geval veel plezier met de laatste maanden en ik hou jullie op de hoogte
 
Bovenaan