Hi Jay,
bedankt voor het compliment :-)
Ik vind trouwens wel dat er een verschil is tussen iets begrijpen en het ergens mee eens zijn.
Ik vind het prima dat iedereen het zo doet zoals hij/zij dat goed wenst. Of 'iedereen' nu elk jaar of half jaar naar de dokter gaat, maakt me geen niks uit en ik kan het ook begrijpen dat sommige mensen dat willen. (Mijn nederlandse vriendin zou een moord doen voor al die onderzoeken hier, die ze zelf niet krijgt)
Ik PERSOONLIJK wil het gewoon niet. Ik vind dat ik het recht heb zelf te bepalen, zonder al die bangmakerij. Vooral dat ik kan 'kiezen' tussen een beetje minder comfort en een dood kindje, vind ik puuuure bangmakerij die nergens voor nodig is.
Heb je trouwens het artikel gelezen?
Hoop je snel weer te spreken op skype!
Doei
Tanja
bedankt voor het compliment :-)
Ik vind trouwens wel dat er een verschil is tussen iets begrijpen en het ergens mee eens zijn.
Ik vind het prima dat iedereen het zo doet zoals hij/zij dat goed wenst. Of 'iedereen' nu elk jaar of half jaar naar de dokter gaat, maakt me geen niks uit en ik kan het ook begrijpen dat sommige mensen dat willen. (Mijn nederlandse vriendin zou een moord doen voor al die onderzoeken hier, die ze zelf niet krijgt)
Ik PERSOONLIJK wil het gewoon niet. Ik vind dat ik het recht heb zelf te bepalen, zonder al die bangmakerij. Vooral dat ik kan 'kiezen' tussen een beetje minder comfort en een dood kindje, vind ik puuuure bangmakerij die nergens voor nodig is.
Heb je trouwens het artikel gelezen?
Hoop je snel weer te spreken op skype!
Doei
Tanja
en heb nog wel 100.000 vragen. Ik woon dus in Tsjechie, ben Nederlandse, ben 4 maanden zwanger, mijn vriend is Tsjech. Al verschillende controles gehad, gelukkig geen moeite mee, vind zelf persoonlijk de extra onderzoeken wel een prettige gedachte. Maar weet eigenlijk ook niet goed het verschil met Nederland, heb nog niet zo veel ervaring. Ik vraag me af hoe het gaat met de nationaliteit van het kindje, krijgt dat automatisch de tsjechische ? Of kun je dit zelf aangeven, of kan het nog dat hij of zij beide krijgt. De naam, hoe werkt dat ? Maar bijvoorbeeld ook het kindergeld, hoe werkt dat ? Als je zelf Nederlandse bent en (nog) niet getrouwd. Zou het veel rompslomp wegnemen om dat toch maar in gedachte te houden. En morgen gaan ze een vruchtwaterpunctie doen, heeft iemand hier ervaring mee in Tsjechie, pff je leest het al, het borrelt hier van de vragen en onzekerheden. Ik vind het ontzettend jammer dat ik de tsjechische topic tehotna (nog)niet kan lezen.... Nou ja wie weet kan iemand me helpen en advies geven 
. Dus het zal zo'n vaart wel niet lopen.
Voor jou is het dus allemaal niet zo nieuw als voor mij, maar je kan dus wel vanalles vergelijken, en de vele echo's vind ik dus ook geweldig, ik kijk nu alweer uit naar 30 oktober, volgende echo, want de vorige keer dat Lukas mee was naar een echo konden we het allemaal nog niet zo heel duidelijk zien allemaal.