Zuid Bohemen

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Touristische tips Zuid-Bohemen?

Wij gaan in juli twee weken naar Tsjechie, Zuid-Bohemen, vlakbij Bechyne (100 km onder Praag). Heeft iemand tips voor uitstapjes? Er is ook een jongen van 13 bij.
 
:) Bedankt. Ik vind het altijd prettig om me van tevoren al een beetje te verdiepen in de omgeving en dergelijke. Heb wel begrepen dat je niet al te lange dagtochten moet maken ivm de soms slechtere staat van de wegen?
 
Niet alleen de staat van de wegen is slechter dan in Nederland (wat trouwens regelmatig ook weer erg meevalt), maar je hebt ook veel minder autowegen.
Wij rekenen altijd door Duitsland rijden maX 100 km per uur en in Tsjechië 50 km per uur. Dan valt het nooit tegen!!
 
Hoi Gidre, heel slim om 2 weken te gaan, want er is veel te zien in de omgeving waar jullie zitten.
Zoals al eerder gezegd door Paula, Bechyne zelf is 'n heel moi plaatsje, ook Tabor is de moeite waard.Pisek was voor mij 'n plaatsje waar ik me niets van voorstelde maar wat bij mij vooral 'n hele warme indruk achter gelaten heeft.'
Maar jullie zitten vlak bij zoveel mooie plaatsen.
Ceske Budejovice met ten noorden daarvan het prachtige kasteel Hluboka nad Vlatvou.
Trebon en haar omgeving, met heel veel meren.
Ook Jindrichuv Hradek is de moeite waard informeer in het informatiekantoor over het treintje wat in het seizoen rijdt van Jindrichuv naar Nova Bystrice.
Met de wegen zit het wel goed hoor, het is ook veel te jammer om In Tsjechie hard te rijden en dan al het moois te missen.
Ik wens jullie alvast heel erg veel plezier, maar ik weet bijna zeker dat dat wel lukken gaat.
 
Wij gaan in juli twee weken naar Tsjechie, Zuid-Bohemen Heeft iemand tips voor uitstapjes?
Gebruik in de zoekfunctie eens "zuid bohemen" als zoekterm, dan ben je uren zoet met het lezen van allerlei nuttige en leuke info. ;)

Verder heb ik je vraag samengevoegd met de bestaande onderwerpen over Zuid Bohemen, dus lees e.e.a. maar eens goed door.
Succes! :D
 
Ik heb een reisverslagje geschreven en dat staat onder "Hoe was jouw vakantie in Tsjechië" En dan "Mijn eerste keer in Tsjechië" We waren toen in Zuid Bohemen. Je hoeft het hele verslag niet door te lezen hoor, maar er staan wel een aantal leuke tips in. Succes!
 
zuid bohemen is harstikke mooi maar sommige plekken wel een beetje te toeristisch. ga zeker kijken in trebon bij de meren waar de vissen zwemmen. deze zijn zo mooi en af en toe springt er een vis boven het water uit.
 
Met trein of auto naar Praag?

Bedankt voor alle reacties op mijn vraag over toeristische tips in Zuid-Bohemen.:)
Wij hebben een huis gehuurd in Nuzice, 5 km vanaf Bechyne.
Nu vroeg ik me af: als we een dagje Praag willen doen, welk vervoermiddel kunnen we dan het beste gebruiken? Trein of auto?
 
Bedankt voor alle reacties op mijn vraag over toeristische tips in Zuid-Bohemen.:)
Wij hebben een huis gehuurd in Nuzice, 5 km vanaf Bechyne.
Nu vroeg ik me af: als we een dagje Praag willen doen, welk vervoermiddel kunnen we dan het beste gebruiken? Trein of auto?

ik zal ook de trein nemen, want met de auto moet je weer parkeren enzo en misschien gaat de trein ook nog wel sneller
 
Je kan ook met de auto tot Chodov of Háje rijden en daar op de Metro stappen. Bij Metrostation Háje is in ieder geval een bewaakte parkeerplaats en bij Chodoc was er ook één, ik weet niet of die er nog is.
 
Fijn om te lezen

Wij gaan volgende week voor het eerst naar Tsjechie, Zuid Bohemen naar het Lipnomeer, ik begrijp dus dat ook als je bijvoorbeeld een kano wilt huren dat daar ook goed betaalbaar is.

Is het weer ook een beetje redelijk?

Groet Margreet
 
Bovenaan