Zuid Bohemen

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

kuurgast

Donateur
In Horní Radouň is een museum met motoren geopend in een voormalig schoolgebouw.
Er zijn ongeveer 50 motoren de oudste is van 1925 de jongste van 1963.Ook zijn er nog andere oude voertuigen van kinderwagens en een oude slee.De oprichters willen dat het vooral grappig is en niet
te serieus.
Zie denik.cz en als je bij de foto op de pijltjes verder gaat zie je meer foto's.
 
Hallo allemaal, Wij willen dit jaar naar een camping vlak bij cesky krumlov.
Nou vinden de kinderen het klimmen in een soort monkey park zo leuk ( we deden dit in spindleruv mlyn. )
Kan iemand mij vertellen of je dit in deze buurt ook kan doen?
 
bedankt voor de tip. Dit is echter niet helemaal wat ik zoek.
Ik zoek klimmen tussen bomen op die touwen die speciaal daarvoor opgehangen zijn. we deden het ook eerder bij kremesnik ( pehlrimov) maar nogmaals bedankt en wie weet heeft er nog iemand anders een tip
 

Freddy2005

† In Memoriam
...Ik zoek klimmen tussen bomen op die touwen die speciaal daarvoor opgehangen zijn...

Dan heb je niet goed gekeken hoor. Bij "Adrenaline" staat in de Nederlandse versie oa "Touwbaan" en in de fotogalerij staan trouwens enkele foto's er van.

Het park dat Ad aangeeft ligt slechts iets verder (40 km ongeveer vanaf Cesky Krumlov) maar ziet er bijzonder leuk uit.
 

kuurgast

Donateur
Rožmberský rok 2011

8bf2e8b8d595276982e556d6df708d38.jpg
21251_2_3.jpg


In 2011 is de 400ste verjaardag van het overlijden van de laatste mannelijke afstammeling van de belangrijkste aristocratische familie Petr Vok z Rožmberka.
De familie Rosenberg was een oude Tsjechische adellijke familie die veel hebben bijgedragen in de politiek ,
kunst en cultuur.
Komend jaar zijn er diverse tentoonstellingen en evenementen in Český Krumlov ,Praag (Valdštejnský palác) ,Netolice (16/10 visserijdag) ,hrad Helfenburk ,Třeboň (23/4 aankomst Petr Vok) ,Hrad Rožmberk.
Ook is er een speciale postzegel verschenen.
 
Wij (4 senioren) zouden in juli of augustus 14 dagen naar Zuid Bohemen willen gaan.

Kunnen jullie ons een plaats aanraden die gunsttg gelegen is om de de steden te kunnen bezoeken, maar van waaruit ook wandelen (niet te zwaar) mogelijk is ?

Kunnen jullie eventueel een hotel aanbevelen ?

dank bij voorbaat


Raymond
 

Ad Verschoor

Donateur
Beste Raymond,
Wij hebben de laatste 3 jaren o.a. Zuid-Bohemen bezocht. Onze reis bego n steeds in Vimperk, omdat dat een plaats is, die heel gunstig ligt om plaatsen in de omtrek te bezoeken.
Ook ligt het in de Sumava waar prachtige wandelingen zijn uitgezet.
Wij verbleven in Vimperk in hotel Terasa. Eenvoudig hotel met een hele goede keuken.
Website: www.hotelterasa.cz
Ik geef je een doorklik naar mijn reisverslagen 2010 en 2011, zodat je een beeld krijgt over Vimperk en de plaatsen in de omgeving
 
Beste Raymond,
Wij hebben de laatste 3 jaren o.a. Zuid-Bohemen bezocht. Onze reis bego n steeds in Vimperk, omdat dat een plaats is, die heel gunstig ligt om plaatsen in de omtrek te bezoeken.
Ook ligt het in de Sumava waar prachtige wandelingen zijn uitgezet.
Wij verbleven in Vimperk in hotel Terasa. Eenvoudig hotel met een hele goede keuken.
Website: www.hotelterasa.cz
Ik geef je een doorklik naar mijn reisverslagen 2010 en 2011, zodat je een beeld krijgt over Vimperk en de plaatsen in de omgeving
 
wij zaten in pistin klein dorpje vlakbij cesky budejoviche. in het dorpje zelf was niet erg veel te beleven naast een restaurant en kleine potraviny. je kan vanaf hier ondere andere cesky budejovice, cesky krumlov, prachatische en kasteel en dierentuin van hlubloka bezoeken.
 

Ad Verschoor

Donateur
Ook onze bezoeken aan Pisek, Tyn nad Vltavou en Cesky Krumlov waren heel goed te doen.
Richting Cesky Krumlov is het aan te bevelen om de weg te volgen vanaf Prachatice. Een schitterende weg door de bossen met mooie vergezichten en door pittoreske dorpjes.
De afstand Vimperk naar Cesky Krumlov gaat over Prachatice en is 61 kilometer, datzelfde geldt ongeveer voor Hluboka nad Vltavou met haar schitterende Windsor kasteel.
Het aardige van de locatie Vimperk is dat jullie ook westelijk kunnen gaan naar Susice en Klatovy.
Het is allemaal terug te vinden in mijn reisverslagen.
Ook kun je plaatsnamen intoetsen in de fotogalerij.
 
Bovenaan