Welke Tsjechische levensmiddelen moeten in NL te krijgen zijn?

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

en anders die soort van schuim langevingers die je vind in de tesco enzo. nog nooit in een ander land gezien.

En "lange vingers" kom je in alle landen tegen noekie. :lache:

Nee Freddy, Noekie bedoelt geen "gewone" lange vingers denk ik maar holle langwerpige ei-schuim koekjes. Wij kregen ze van onze Tsjechische "tante" altijd met slagroom erop gespoten, en ook ik heb ze nog nooit ergens anders gezien dan in Tsjechië.
 
Nee Freddy, Noekie bedoelt geen "gewone" lange vingers denk ik maar holle langwerpige ei-schuim koekjes. Wij kregen ze van onze Tsjechische "tante" altijd met slagroom erop gespoten, en ook ik heb ze nog nooit ergens anders gezien dan in Tsjechië.

ja ik denk dat ik die bedoel corrie, ze zijn iniedergeval hol van binnen en echt heerlijk, al had ik ze hier dan at ik ze echt allemaal in een keer op. ze breken wel erg snel wat dus al vaak is gebeurd.
 
Persoonlijk zou ik het jammer vinden als we alles wat nu specifiek Tsjechisch is, hier zouden kunnen kopen.
Dan wordt alles zo 'gewoon'.

Ik vind het nog steeds een beetje jammer als ik al die grote supermarkts zie.

Bij de Lidl bedacht ik dat de folders niet vertaald hoeven te worden...
er staat exact hetzelfde in als bij ons...

Nog even en we prikken in Europa met z'n allen in dezelfde eenheidsworst.

:snotter:
 
Wat mijn kinderen altijd daar kopen en drinken is Cappy; icefruit. Zou in Nederland ook wel verkocht mogen worden.

Maar het grappigste wat ze in de Hypernova verkochten (en wij dus kochten) was WC papier van Kleenex in de smaak (geur natuurlijk:lache: ) Aardbei!:wow:
 
Bovenaan