Welke Tsjechische levensmiddelen moeten in NL te krijgen zijn?

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

ik mis :snik: knoedels met fruit en de vette hap knie en gerookte vlees
en heerlijke domaci klobasy, de smaken van sunka (schinken) en worsten. (hier smaken ze bijna allemaal hetzelfde:( )
en op het aanbod bij de tsjechies bakker ben ik zelf jaloers op!
en knoflook chips:oeps: mnam
 
ik mis de lekker snoepjes die je energie geeft
gelukkig neemt me vriendin die vrijdag mee naar nederland
en als het lukt om february erheen te gaan ben ik van plan er wat van in te slaan er is geen grens op snoepgoed :deuk:
 
Wat ik niet mis is TRAVELGUM, omdat ik daar een hele voorraad van heb meegenomen.
TRAVELGUM is in nederland niet verkrijgbaar. Het is een kauwgompje tegen reisziekte, en je hoeft het pas te nemen als je al misselijk bent! Het werkt fantastisch!
Ik kreeg ooit een paar van die kauwgommetjes van m'n schoonzus, die het koopt in Italie voor 9,90 per doosje. Maar is Tsjechie kwamen we exact hetzelfde tegen, voor 1, 72 euro!
Ik heb er een tas vol van gekocht en deel het aan iedereen uit die een wagenziek kind heeft, en het werkt altijd.
Dus dit is een aanrader voor alle wanhopige ouders van wagenzieke kinderen: Koop TRAVELGUM in Tsjechie!
 
Becherovka ,

300 g biefstukje voor weinig.

Het gezellige restaurant Drevenka.

En de RUST die het land mij daarbij geeft.

Het komt waarschijnlijk dat ik nieuwsgierig ben, en daar in Tsjechie

de hoop heb opgegeven iets te kunnen verstaan.
 

Freddy2005

† In Memoriam
Ik mis het lekkere eten in een zorgeloze vakantiesfeer en natuurlijk s' avonds de halve liters.

DSC02429_Medium_.JPG
 

Esthertje

Geroyeerd Lid
Krulletje schreef:
Wanneer heb jij voor het laatst boerenkool met Unox rookworst gegeten???:D
:oeps: Ja daar heb je me te pakken, dat is lang geleden.... Maar de gulash was heerlijk, maar wat ons morgen te wachten staat......:confused: Je kan merken dat de Tsjechen deze week onze keuken domineren, we hebben 2 werkjongens hier en mij werd vandaag verteld, niet meer in de keuken te komen. Ik waagde me zonet dus toch even daar (omdat mijn computer daar geparkeerd staat) Maar wat een lucht ! :traan: Ze zijn koeiemaag aan het koken voor morgen, ik geloof dat er nu een moment aanbreekt dat ik toch een keertje oversla met die Tsjechische gerechten. Of kan iemand me op andere gedachtes brengen. De lucht kan me in ieder geval gestolen worden :( .
 
Tsjechische producten in Nederland kopen?

Hier op het forum lees ik veel onderwerpen over mensen die graag Tsjechische producten in Nederland zouden willen kopen...

Nu heeft de supermarkt Jumbo een leuke actie:
Als u namelijk tijdens uw vakantie een nieuw product heeft ontdekt, dan kunt u dat aan ons laten weten. De 10 leukste producten mét het beste verhaal of de mooiste herinnering nemen wij vervolgens op in ons assortiment.

Welk(e) Tsjechische product(en) zouden voor deze actie in aanmerking komen? en niet onbelangrijk, welke zouden een kans maken ??

De sterke drank uit Tsjechië niet, deze mogen in Nederland niet in de supermarkt verkocht worden. Tsjechische pils? misschien met een heel mooi verhaal erbij, maar het assortiment van deze super bevat al veel soorten (buitenlandse) bieren.

Wie weet leuke opties ??

Hier vind je de actie site, met de spelregels en het aanmelding formulier.

1137%5CAlineas1.jpg
 

char

† In Memoriam
Sorry. ik zou dus niet 1 typisch Tsjechisch produkt weten!!...Het zullen wel produkten uit Frankrijk, Spanje, Duitsland, etc. worden!!..

Verder is deze aktie een "klantenbinder"... Het kooppubliek wordt een worst(je) voorgehouden... Iedereen is reuze blij met zijn/haar vakantie..Althans, dat geldt voor de mensen die hierop reageren...En als je dan ook nog eens de kans maakt dat het, door jou uit eigen onverwachte ervaring, bejubelde produkt in de schappen komt,...dan heb je toch helemaal een Wereldvakantie gehad!!..

Neem maar van mij aan, dat de "inkopen" van de Supermarkt al lang geleden gedaan zijn.

Char.

_______________________________________________________
Char. ...kent het klappen van de:zweep: ...
 
Bovenaan