Weggegaan na één dag

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Na alles gelezen te hebben moet ik terug denken aan zo'n 14 jaar geleden.
Wij waren voor de eerste keer op wintersport in Spindl en zoals Ben schrijft over het personeel in de winkel waren het daar de mensen achter de bar, ze lieten ons staan wachten terwijl als er een Tsjech kwam hij wel werd geholpen. Nee dat was echt niet leuk en erg onbeschoft tegenover ons.
Ook mijn zwager zei de woorden hier kom ik noooooit meer.
Maar we zijn terug gegaan omdat we het er toch verder wel fijn vonden.
En zoals jullie wel weten we genieten nog steeds volop van onze vakanties in ons huisje in het Reuzegebergte.
Ben ik zou zeker nog eens terug gaan.
 
Zo is het Ben, gewoon nog een keer gaan.

Bekijk het land en de mensen met open ogen.

Bezie de leuke, aardige dingen.

Tenslotte ben je op vakantie.

Ennuh, volgens mij ben je toch wel een aardige vent.

Groet.
 
Zo Ben, je stukje heeft ons 3 dagen "aardig" beziggehouden. Maar ik hoop ook dat toch nog een keer Tsjechie probeert en dan veel meer kan genieten wat het land te bieden heeft. Klasse voor je latere reakties!
 
Ja hoor, daar zijn we weer. Er komen alleen vispeuken op een camping en mensen in een hotel zijn heel netjes:kind:.
Jammer van zo'n vooroordeel.

Ja, iedereen die voor z'n lol 's ochtend vroeg op z'n blote poten door de modder gaat banjeren om z'n tanden te poetsen aan de wastafel waar de bbq vaat van je buurman van de dag ervoor nog in ligt te weken is een viespeuk ja ! :wijs:

En tot zover mijn vooroordeel over kampeerders :)
Maar even serieus, ik denk dat de opmerking voort komt uit het feit dat toiletten op campings vaak door meerdere personen/gezinnen/reisgezelschappen wordt gebruikt en je de toilet in een pension of hotel meestal voor jezelf alleen hebt....
En daar zit wél iets in natuurlijk..... Al zullen er vast uitzonderingen zijn....
 
Arno schreef:
Ja, iedereen die voor z'n lol 's ochtend vroeg op z'n blote poten door de modder gaat banjeren om z'n tanden te poetsen aan de wastafel waar de bbq vaat van je buurman van de dag ervoor nog in ligt te weken is een viespeuk ja ! :wijs:

En tot zover mijn vooroordeel over kampeerders :)
Het is wel duidelijk dat jij nooit hebt gekampeerd, waarom zou je trouwens op je blote poten naar een wastafel gaan? Ook kampeerders dragen schoenen hoor Arno!! :lache:
En afwassen en tandenpoetsen doe je op een camping altijd op twee verschillende plaatsen dussuh!!! :lache::lache:

;)
 

spookycat

† In Memoriam
arno schreef:
En tot zover mijn vooroordeel over kampeerders :)
Maar even serieus, ik denk dat de opmerking voort komt uit het feit dat toiletten op campings vaak door meerdere personen/gezinnen/reisgezelschappen wordt gebruikt en je de toilet in een pension of hotel meestal voor jezelf alleen hebt....
En daar zit wél iets in natuurlijk..... Al zullen er vast uitzonderingen zijn....

En in restaurants,en onderweg als je dringend moet op een parking,? :slik:en zo kan ik er nog wel meer opnoemen,het zijn gewoon de mensen zelf die het ni netjes houden :denk:
Groetjes
 
Het is wel duidelijk dat jij nooit hebt gekampeerd,
Dat klopt :) Jaren een sta-caravan gehad, maarja da's iets anders natuurlijk :) overigens wel genoeg dingen gezien op campings (in Nederland trouwens).

Maar spookycat heeft gelijk over de toiletten onderweg in (weg)restaurants en langs de snelweg... alleen de laatste categorie kom ik nooit ivm de hygiëne en bij de eerste betaal ik me krom voor het schoonhouden :denk:

Maar de hygiëne van toiletten hang natuurlijk af van de gebruikers en van hoevaak ze schoongemaakt worden.... en dat is bij openbare toiletten niet overal in orde !
 
over die wegrestaurants, in duitsland is dat goed geregeld, je krijgt dan bonnetjes uit een automaat en die zijn dan geldig voor een waardebon voor 50 cent in het restaurant, en deze bonnen zijn 1 jaar geldig. en de wc's zijn er heel erg schoon.
 
Het probleem van smerige w.c's zie je niet alleen in Tsjechië.
Ga in NL maar eens op een station naar de wc. Of gewoon bij een benzinepomp.
Hier is het meestal ook bar en boos.
Ik ben dan ook blij dat wij meestal een pension hebben met een eigen douche en W.C.
 
over die wegrestaurants, in duitsland is dat goed geregeld, je krijgt dan bonnetjes uit een automaat en die zijn dan geldig voor een waardebon voor 50 cent in het restaurant, en deze bonnen zijn 1 jaar geldig. en de wc's zijn er heel erg schoon.

Probleem is alleen dat ik altijd NA het eten moet plassen....:wijs:
En ik ga niet 2x per jaar naar dezelfde plaats op vakantie, dus helaas... inwisselen is me nog nooit gelukt... En erg schoon zou ik ze ook niet willen noemen trouwens, het verschilt heel erg per restaurant.

Maargoed, ik geloof niet dat dit topic (alleen maar) over de hygiëne op toiletten gaat ;)
 
na 1 dag weg

We zitten niet thuis maar zijn naar een hotel in Friesland geweest.
het is jammer dat het zo is gelopen maar ik denk nu de volgende keer beter.
 
Bovenaan