Weggegaan na één dag

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

.................................................................................................
En wat volslagen asociaal en laf om na al die reakties gewoon je tekst weg te halen. Wat mij betreft blijf je voortaan niet alleen weg uit Tsjechië, maar ook van dit forum. :kwaad:

*is echt pissig*
 
na 1 dag weg

Oke hier komt wat uitleg over mijn ervaring.
Allereerst lag het zeker niet aan mijn zwager en schoonzus,die het daar prima naar hun zin hebben.
Over het humeur.
Ik was in Lipno in een supermarkt en het afrekenen ging niet zo als die mevrouw wilde.
Waarop zij ons heel humeurig afsnauwde en dat gebeurde niet alleen bij mij, maar ook al met mensen die voor mij waren.
Dan even over het sanitair,ik heb zelf op diverse plaatsen gezien dat het er slecht aan toe was.
Zelfs bij 1 gegelegenheid was het zo erg dat mijn vrouw in de urine en drap van een ander naar het tiolet moest gaan en dan heb ik mijn buik al gauw vol van deze situatie's.
Overigens deet de tomtom met oude cz kaart het prima,geen enkele miskleun.
Maar bij binnen komst net over de grens al gekonfonteerd worden met bordelen kreeg ik wel wat vraag tekens.
Of was ik een verkeerde weg ingeslagen?
Niet volgens de TomTom.

Misschien heb ik wat snel mijn conclusie klaar gehad.
Mijn EXCUUS hiervoor.
En dat ik hier dan niet meer welkom ben op dit forum is ook wel een snelle reactie van de moderator vind ik.

Kortom ook nog de slaapbank in de studio die heel slecht was.
En we geen andere accomodatie konden krijgen hebben wij besloten om de volgende dag alweer te vertrekken.

Ik hoop dat dit enige verheldering heeft gegeven.

Mocht dit niet voldoening geven bij de moderator dan verzoek ik hierbij dat ik word verwijdert.
 

char

† In Memoriam
Ben,

Ik gun je het voordeel van de twijfel.
Iedereen maakt wel eens een fout, op dit Forum!!...

Char.

_______________________________________________________
Char ...als er één veel fouten heeft gemaakt,...
 
Misschien heb ik wat snel mijn conclusie klaar gehad.
Mijn EXCUUS hiervoor.
En dat ik hier dan niet meer welkom ben op dit forum is ook wel een snelle reactie van de moderator vind ik.
Ben, mijn reaktie was zo fel omdat het van een totaal gebrek aan respect voor anderen getuigt om je oorspronkelijke bericht na alle reakties te wissen. Dat is echt iets wat men niet behoort te doen op een forum. Bovendien maak je daarmee in een keer de hele discussie onbegrijpelijk voor alle nieuwe lezers. Men ziet immers alleen nog maar reakties op een tekst die er niet meer is.

Dat je vakantie-ervaringen niet positief zijn, staat los van mijn reaktie, hoor; nogmaals, het gaat me echt om dat achteraf verwijderen van je verhaaltje. Dat is not-done. Maar ik begrijp nu dat je het niet zo bedoeld hebt. In dat geval ook excuses voor mijn inderdaad erg boze reaktie. :bloos2:

Niemand is verplicht het leuk te vinden in Tsjechië, dat kan natuurlijk, al vind ik het wel jammer (en dan vooral voor jullie, want er is zoveel moois te beleven daar!)... ;)
 
Humeurige mensen in de supermarkt kom je overal tegen dus had ik me daar niet zoveel van aangetrokken.
Door de drab en urine naar het toilet zou ik ook erg onprettig vinden maar was er nergens anders een schoner toilet?
En de bordelen over de grens, daar rijd je toch gewoon voorbij? Kijk eens wat wij hier in Nederland aan dat soort zaken hebben.
Ik heb de eerste keren toen wij over de grens met cz gingen mijn ogen uitgekeken maar mij er totaal niet aan gestoord. Wij hadden daar niets te zoeken en zijn gewoon doorgereden naar de plaats van bestemming.
Jammer dat je zo snel weer bent vertrokken en niet verder hebt gekeken, heb je onderweg geen andere dingen gezien die je wel zijn bevallen?
 
Ben's verhaal lijkt toch wel heel sterk op de ervaringen van Nederlanders in Frankrijk.

Alleen klagen ze dan niet zo snel omdat ze met een pitoresk vakantieverhaal willen thuiskomen. Vooral omdat ze daar voor alle ellende zes keer zoveel hebben betaald, en dan kom je wel erg zielig over.

Het was zeker op een camping? Woont u buiten uw vrije tijd ook in een tent? Wat is er fout aan een hotel met eigen toilet?
We eten toch ook niet kattenvoer omdat het goedkoper is dan menseneten?

Verder helemaal eens met de Heer van Punkenstein: een discussie starten en dan het begin weghalen mag nooit toegestaan zijn.
 
Kom als sinds het einde van de jaren 80 zoon 2 a 3 weken per jaar in Tsjechië en heb menig dorp en stad al één of meerdere keren mogen bezoeken. Uiteraard ben ik in al deze jaren ook wel eens een WC tegen gekomen welke vies was of een Tsjech welke onvriendelijk tegen me was. Dit neemt voor mij niet weg dat Tsjechië voor mij voelt als zijnde mijn 2de moederland (mede door het grote aantal vrienden en goede bekenden daar). Kom elke keer weer graag in Tsjechië en zal er hoe dan ook nog eens een huis gaan kopen om zo nog vaker van het land te kunnen genieten (en Nederlandse zaken uit te breiden op de Tsjechische markt).

Over de bordelen aan de grens, hier kan ik kort over zijn: Vooral veel Oost-Duitsers komen naar Tsjechië om zo goedkoop aan hun trekken te komen. Bedenkt dat er in Tsjechië (ondanks het lidmaatschap van de EU) nog steeds heel veel armoede is. Deze vrouwen zijn vaak amper opgeleid en hebben om rond te komen veelal geen andere keuze.

Ben net weer terug uit Tsjechië maar sta alweer te popelen om terug te gaan. Ben door de jaren heen ook in veel andere landen geweest maar er blijft slechts 1 land waar ik zonder te liegen met pijn in me hart steeds weer verlaat.
 
Ondanks het verwijderde 1e bericht kan ik mij de inhoud ervan nog wel, deels, herinneren. Als ik mij niet vergis en de nadere uitleg van Ben hierboven goed begrijp is de hele ervaring opgedaan op 1 plaats (accomodatie). Jammer, dat daardoor een heel land een veeg uit de pan krijgt.
En chagerijnige supermarktmedewerksters? Nederland zit er vol mee!:lache:
 
In Tsjechië vind(vond) ik (ja, het is waar, het wordt beter!!) het winkelpersoneel vele malen chagerijniger dan in Nederalnd, het wordt beter maar het is echt nog steeds slechter dan hier. :puh:
 
Jammer Ben dat je na 1 dag al je oordeel velt over Tsjechië, ik hoop niet dat je altijd zo snel klaar staat met een (voor)oordeel, is een slechte eigenschap vind ik. Het kan namelijk ook echt anders zijn als je goed gekeken had. Een toilet bezoeken in een druk cafe is natuurlijk wel even iets anders als een toiletbezoek in een net restaurant, en die vind je ook volop in Tsjechië. Bordelen aan de grens, ach, voor 10 jaar geleden waren dat er tientallen meer in mijn beleving en wat heb je er nu werkelijk last van gehad? Wat de bedden betreft kan ik het wel deels met je eens zijn, die zijn vaak aan de slechte kant, maar als deze redenen je doet besluiten om na 1 dag Tsjechië de rug toe te keren...:denk: :oeps:
Misschien is het een idee om je/jullie eens beter in Tsjechië te verdiepen, lees bv eens iets meer op dit forum en nog eens terug te gaan in de hoop een andere conclusie van jou hier te lezen. :)
 
Hoi Ben,
Hier een berichtje van n andere Ben,ik ben ook pas 1 keer in tsjechie geweest maar moet zeggen dat ik alleen maar positieve ervaringen heb,ik ben met mn camper ongeveer heel europa door geweest maar durf geen enkel land na 1 dag te beoordelen want dan kan je aardig de plank misslaan.

b.v. dat ik in zuid italy was en dacht dat alle italianen arogante hufters zouden zijn,dat je dan 2 dagen later in het noorden van italy de allerleukste mensen ontmoet, dan vergeet je die hufter al snel he :-)

mijn advies kijk eens verder in tsjechie ik gok dat je daar ook nog hele fijne dingen tegen komt :-)

Garoeten Ben
 
Ik ben blij dat iedereen er toch weer iets beter is op is gaan reageren.
Ik denk dat ik op het verkeerde moment en tegen van alles aanliep wat maar mis kon gaan in een vakantie.
En dat is echt jammer want ik begon er echt heel positief aan.
Ach laat ik het dan maar zo schrijven,ik ga echt nog wel een keer maar dan naar een ander gebied.
Ik geef de moet niet op.

Aanvulling
En voor het geld hoef je het echt niet te laten.
gr
Ben

Hr /Mevr Punkenstein excuus aanvaard.
En laten we er een schep zand over doen.
En dan toch genieten van de vele en mooie verhalen over Tsjechie en dat is waar dit forum over gaat.
 
Of je een ander gebied beter gaat vinden wat betreft je redenen om Tsjechië na 1 dag reeds te verlaten, ik betwijfel het. Kijk gewoon met andere ogen en er gaat een wereld voor je open. Maar waarschijnlijk is het zoals je zegt, de omstandigheden die een negatieve aanblik van het land hebben gegeven. Fijn te lezen dat je de moed niet opgeeft :shake: en zoals ik eerder al schreef, ben ik ook dan benieuwd naar jullie belevenissen, hopelijk dan wel positief.
 
Voor de volgende keer hoop ik dat je het wel treft, je moet het gewoon een tweede kans geven en daar ook wat meer tijd voor nemen.:)
 

char

† In Memoriam
En Ben,... het mooie is, dat jij hier op het Forum eerst op je falie krijgt in 2 dagen tijd, maar dat toch iedereen jou in de toekomst een heel goede vakantie toewenst!!..Bij voorkeur in Tsjechie, natuurlijk!!...

En huur dan een goed huis!!..Of zoek een goede, nette camping uit!!..
Vrienden zat, hier op het Forum....

Char.
 
Bovenaan