Wat MOET je gezien hebben in Praag?

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

In 1911 werd het spiegeldoolhof uitgebreid met een kamer waar spiegels lichamen en gezichten vervormen en op die manier op de lachspieren werken.

Wij zijn hier geweest samen met vrienden en kwamen er dan ook heerlijk onspannen weer naar buiten. :lmfao::lmfao::lmfao::lmfao:
 
metro praag

voor de gene die een tripje met de metro willen maken hier de ondergrondse map :

http://www.worldmapfinder.com/Map_Detail.php?MAP=70806&FN=prague-metro-trams-plan.gif&MW=3521&MH=3177&FS=347&FT=gif&WO=0&CE=3&CO=48&CI=62&IT=0&LC=10&PG=1&CS=utf-8&FU=http%3A%2F%2Fwww.czech-transport.com%2Fimages%2Fprague-metro-trams-plan.gif&SU=http%3A%2F%2Fwww.czech-transport.com%2Findex.php%3Fid%3D348

zelf ga ik van : [SIZE=+2]Staroměstská [/SIZE][SIZE=+2]( hier is ook een groot parkeer garage Lengtegraad : 14°24'53.95"O . / breedtegraad : 50° 5'24.72"N .
zet ik de auto altijd neer als ik naar Praag ga ) over stappen op :
[/SIZE]
[SIZE=+2]Můstek
naar eindbestemming : [/SIZE]
[SIZE=+2]Anděl[/SIZE] even lopen naar het trein museum
op : http://www.kralovstvi-zeleznic.cz/en/



[SIZE=+2]
[/SIZE]
 
In de straatjes in het centrum van Praag zie je overal reclame en flyers van Black Light Theaters. Ze zien er een beetje klein uit, is iemand daar al eens geweest en was het de moeite waard? Het leek ons erg toeristisch, maar misschien is het toch wel leuk?
 

kuurgast

Donateur
The Prague Beer Museum/pub.

images
images


In Praag is een kroeg alias bier museum waar ze meer dan 20 biersoorten van de tap hebben.
Zie voor meer info kudyznudy.cz.
 
parkeren in Praag of de trein nemen in Melnik naar praag

wij gaan komende zondag gaan we voor het eerst naar tsechie we gaan naar stare splavy.
1 van die dagen willen we uiteraard naar praag.

we hebben enkele ideen.

nu willen via melnik naar praag met de trein.
is daar een parkeerplaats aanwezig.

of parkeren vlak bij cherny most de metro nemen.

of parkeren bewaakt parkeren ps hoeveel kost dat ongeveer.

wat raden jullie ons aan. we hebben een splinter nieuwe auto.

gr Jeanette
 
Een aantal jaar geleden in Praag geweest en daar hadden we een goed restaurant gevonden. Ik denk dat het Národní kavárna is, maar dat is nu enkel een lunchroom? Weet iemand hier meer over?
 
Had ook op die site gekeken en die bedoel ik denk ik wel. Had alleen het lunchmenu gezien, maar lijkt erop dat het inderdaad nog steeds gewoon een restaurant is.

Heb daar vorige keer goed gegeten en ga dus ook graag terug! Het menu is overigens wel iets aangepast, maar internet zal misschien ook niet compleet zijn. We zullen er vanzelf achter komen!
 
Misschien een onmogelijkheid, anders misschien een tip
Is het niet mogelijk om dit soort berichten in een printbaar formaat op de site te zetten (word adobe) ik wil dit soort info graag meenemen, heel erg interessant, natuurlijk gaan we zelf ook ontdekken maar op deze manier heb je al een beginnetje
Alleen printen lukt niet altijd, zeker de bijgevoegde fotos/kaarten worden niet weergegeven
of doe ik iets helemaal fout??
please help then

Henk
 

kuurgast

Donateur
Pyrofest 2011 Město Fantazie.

pyrofest_a_image_634472153061.jpg


28 Augustus zal een groots vuurwerk en laser feest exploderen over Praag.
Voor jong en oud is er veel muziek en grote vuurwerk en lasershow.
Locatie Praha-Velká Chuchle.
Voor meer info zie:prague.tv/events/info.

Een goed overzicht van de uit-agenda van Praag kan je lezen op euroagentur.com/en/prague-culture.
En een EN-versie op praguewelcomecard.com.

Dit bracht me bij Pražský jarmark/Internationaal folklore festival op de Ovocný trh/fruitmarkt in Praha1.
Het programma vindt plaats elke dag 15 tot 21.45 uur, ambachtelijke kraampjes open vanaf 11 uur.
Er staan diverse filmpjes op youtube.com.
 
wij gaan komende zondag gaan we voor het eerst naar Tsjechië we gaan naar stare splavy.
1 van die dagen willen we uiteraard naar praag.

we hebben enkele ideen.

nu willen via melnik naar praag met de trein.
is daar een parkeerplaats aanwezig.

of parkeren vlak bij cherny most de metro nemen.

of parkeren bewaakt parkeren ps hoeveel kost dat ongeveer.

wat raden jullie ons aan. we hebben een splinter nieuwe auto.

gr Jeanette

Wit ik altijd doe met de vakantie als ik naar Tsjechisch ga ik zoek alles via google earth op , ( wel even op je pc installeren) als je en pinnetje plaats en eigenschappen kijkt zie je lengte breedte graad staan deze kun je in voeren in de Tom Tom en rij je er zo naar toe , op de meter nauwkeurig. dit doe ik al 5 jaar op deze manier en bevalt mij goed nooit geen gezoek meer , werkt perfect .
 

kuurgast

Donateur
Visuele projecties op de astronomische klok van Praag komt terug in september.

orloj.jpg


Elke zaterdag van september vanaf 20.00 uur ,de laatste show zal zijn 22 Oktober.
Elk optreden duurt ongeveer tien minuten en wordt vertoond vanaf 20:00 uur ieder half uur tot 22:00 uur.
De show zal niet hetzelfde zijn omdat de ontwerpers hem hebben aangepast met hier en daar enkele verschillen.
Bron:praha.idnes.cz.
 

kuurgast

Donateur
Designblok 2011.

images


Tot en met zondag is Designblok 2011.
Tentoonstellingen, modeshows en lezingen op diverse locaties in Praag, in galeries, tentoonstellingshallen en prestigieuze winkels met top design en mode. Alle evenementen van dit jaar vindt plaats in drie basis gebieden die traditioneel geassocieerd met design in Praag - in Holesovice, Karlin en de Oude en Nieuwe Stad.
Website designblok.cz/2011/en.
 
Bovenaan