Waar is dit?

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Ik had deze keer helemaal niet gezocht Aad. Na de waterbak weet ik dat het soms veel tijd kan kosten om de oplossing te vinden,:stout: als ik het al vind. :lmfao: En die tijd had ik even niet. Maar inmiddels weet ik waar het ligt en heb het verhaal achter de foto gelezen. Als het antwoord van Char juist is tenminste. Doe maar weer eentje met een verhaal/history. :top:
 
Het is op de kaart van Tsjechie gezien , in het midden ongeveer.

(niet nagemeten.)

Aart:
Deze was erg simpel; zelfs ik heb m gevonden; het volgende staat erover op een toeristische Tsjechie site geschreven:

Breek/Kraak `vier` walnoten , ...........

Ja dan ben je al een heel eind op weg.

Keuze`s maken blijft moeilijk.

 
watermark.php


watermark.php


watermark.php


watermark.php


Het was goed Lina hier een tekst:

http://www.hlinsko.cz/
http://www.zeleznehory-hm.cz/2363/soubor-lidovych-staveb-vysocina/
http://www.hrady.cz/index.php?OID=2461
http://www.hrady.cz/wnd_show_pic.php?picnum=43753

Geschiedenis Hlinsko
Dit pittoreske stadje gelegen aan de Tsjechisch-Moravische hooglanden, in het stroomgebied Chrudimka naar de bergen en Železné Žďárské Hills, gebouwd werd waarschijnlijk door een schriftelijke melding aan de parochiekerk in de 1349e
Volgens de legende werd de stad van pottenbakkers, dan kunt u draagt uw naam Hlinsko. Aardewerk diende als de belangrijkste middelen van bestaan van de bevolking. Het gebied is rijk aan deposito's van uitstekende klei. Een andere bron van bestaan was tkalcovství (vlas-productie).

De stad was belangrijk handels route die verband houden met Chrudimsko Moravou. Volgens de schriftelijke referenties hier in 1413 was een vesting, die de functie van de douane. Aan het einde van de 16e eeuw herbouwd het fort, dan gaf radním object. Verdere wijzigingen werden uitgevoerd op de drempel van de 17e en 18 eeuw, het fort werd gewone huis, vandaag is het te onderscheiden van de buren. In de ruimte tussen de voormalige vesting (vandaag het huis) en de kerk om een unieke set van houten huizen, genaamd Bethlehem. Sinds 1995 is aangewezen als beschermd natuurgebied van folk architectuur en maakt deel uit van een reeks van folk gebouwen Vysocina.
Vanwege de lange ontwikkeling van de stad is een industrieel centrum met bedrijven voor de productie van elektrische apparaten, textiel, bontwerker, zuivel-, brouwerij-en waterbouw.
Hlinecko Bethlehem is niet zo dat Kerstmis, met Jezus, en dieren. Het is een set van houten en bakstenen huizen, die deel uitmaakt van een reeks van folk gebouwen Vysocina.

Dankzij enthousiastelingen werd in 1993 eerst beschikbaar gesteld aan bezoekers twee jaar later verklaard monument reserve van folk architectuur. Dit boek is, het bewijs is een breed scala van activiteiten die plaatsvinden, niet alleen met Pasen en Kerstmis. Acties met voorbeelden van de productie van sieraden, folk voedsel bereiding en productie van kleding is een van de populaire favoriet onder de bezoekers. In een van de objecten vinden we de verkoop aan kleine upomínkovými voorwerpen, keramiek en kruiden. Elk jaar komt tot leven op het einde van de vakantie, hier gehouden Adámková folklorefestivals.
Kijk in uw toekomst met behulp van oude kersttradities
In het openluchtmuseum worden ook voorspellingen gemaakt. In de toekomst kijken hoort tot de oude kerstgebruiken.
Snij een appel overdwars door. Ziet u een sterretje in het midden, verwacht dan gezondheid, geluk en succes in het volgende jaar.
Kraak vier walnoten – zijn ze allemaal goed? U blijft volgend jaar gezond.
Meisjes gooien op de Kerstavond een schoen over hun schouder. Als de schoen met de neus naar buiten blijft liggen, gaan ze volgend jaar trouwen.
Kinderen vinden het leuk om bootjes gemaakt uit notendoppen te laten varen in de beek.
 
Bedankt voor de uitleg bij Hlinsko Hendrikus. :) Zo te zien een heel mooi plaatsje. En die kersttradities...ik ga die kersttraditie met de appels ook maar aanhouden, gewoon appeltaarten bakken, zit vast wel een halve appel bij met een sterretje. En ehhhh, die walnoten, die sla ik over. :stout:
 
Bovenaan