Vakantie Brezova

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

weer thuis! op een kwartier na 12 uur gereden naar Zeeland. Ging vlot! Kinderen sliepen heerlijk. maar wat is het hier ongelooflijk klein hihi.... mini achtertuintje... :p

hebben we toevallig nog een echtpaar van hier gezien gisteravond in Restaurant Gritz in Broumov? Het waren NL's iig...

volgende week komt de rest van het verslag... nu uitpakken en verhalen vertellen hier thuis...

o ja en de zieken zijn gelukkig weer beter! bedankt voor jullie meeleven :)!
 
Ha Elisemier. Dit komt een beetje als "mosterd na de maaltijd", maar alsnog bedankt voor het mooie reisverslag en dito foto's. Wij kijken uit naar het vervolg. Zijn de kinders volledig hersteld? W.s. is gisteren de school weer begonnen. Veel sterkte met het oppakken van het normale ritme. We begrijpen dat je Tsjechië mist, maar gelukkig woon je in de mooiste provincie van Nederland en dat is een groot voordeel. Groetjes uit Erremuu.
 
"Bih je noe hlad besuukert Elisemier in Yese". Ruzie maken doen we niet met iemand uit Yese, want daar komen de lekkerste mossels vandaan en wees eerlijk, de Yese Moer is toch zeker net zo mooi als Tsjechië, maar wel anders. Kijk uit naar de volgende vakantie in Tsjechië en geniet tussentijds van het prachtige Zeeuwse land! Vind je ritme en zorg voor een geweldige apotheose van jouw mooie reisverslag.
:bloem:Succes!!
 
Ik zal vanavond proberen mijn vakantieverslag af te maken! En op mijn verslaglijst zie ik dat er niet heel veel uitstapjes meer te melden zijn..
Dinsdags reden we 's morgens in de vroegte weg naar Dvur Kralové, de dierentuin! Aangekomen stonden er nog erg weinig auto's. dat komt niet erg bekend voor. NL's dierentuinparkeerplaatsen puilen naar mijn idee altijd al snel uit. Of de parkeerplaats was gewoon zo groot, dat kan natuurlijk ook. In het park aangekomen werden we aangenaam verrast door het Afrikaanse dorp wat daar nagebouwd is. Prachtig! Ik hou van die patronen! Het levert ook gelijk weer wat leuke achtergrondfoto's voor mijn fotoboek op! Het is heerlijk weer en de kinderen storten zich met veel genoegen op het enorme klimparcours aan het begin. tijd voor ons om de plattegrond te bestuderen. Enthousiast meldt ik dat er om 10.15 een show is bij de olifanten! dus tegen die tijd lopen we richting de olifanten en staan vol verwachting te kijken en te wachten. En inderdaad klokslag 10.15 begint een monotome stem een heel verhaal in het Tsjechisch (althans daar ga ik vanuit ;) ). We wachten op verdere actie maar het blijkt echt een talkshow te zijn. Helaas voor ons. Dat verstaan we dus niet, en na een tijdje ontdekken we dat de kinderen het ook niet zo interessant vonden en al op het muurtje bij de enorme landschildpad geklommen zijn, hopend dat hij echt nog even wil gaan lopen. Want: kan zo'n beest ook lopen met zo'n groot schild op zn rug mama?? En ja zowaar hij zette zich in beweging en liep naar zijn hok. kids blij :)! De hele dag hebben we ons vermaakt in deze prachtige dierentuin. Overal komen de Afrika accenten terug, heerlijk! zelfs in de prullenbakken! Mooi! In de hele dierentuin zijn genoeg restaurantjes en tentjes om even wat te kopen. Er zit iemand die kindergezichtjes schminkt. helaas zeggen onze kinderen daar nee tegen.. jammer hoor, de tijgersnuitjes zagen er zo leuk uit!
P1160472.JPG P1160477.JPG P1160509.JPG P1160536.JPG
O ja nog zo'n leuk detail, haha... ik was ijs gaan kopen voor de kinderen en later ging mijn man om een biertje. hij had gepast geld meegenomen maar niet voor de beker die je dus extra moet betalen. Er zit ook statiegeld op, mocht je de beker niet willen, dan kan je hem voor hetzelfde bedrag weer inleveren...! Wij vonden de bekers echter zo leuk dat we een lege erbij gekocht hebben zodat we er 3 hadden. want 2 bekers en 3 kinderen dat wordt ruzie. (de jongste maakt nog geen ruzie dus hoeft ook nog geen beker ;) )
P1160579.JPG

Na het ijs en het bier bekeken we de rest van de dierentuin om uiteindelijk als laatste de safari te doen. Erg mooi! We gingen met een soort van treintje, leuke voor de kids. De gids vertelde in het Tsjechisch bij alle dieren een verhaal. Op zo'n moment jammer dat je er niks van verstaat. Tussen de regels door hoorde ik wel dat hij blij was dat hij bijna met pensioen mocht... :o Jongens, hij had er geen lol in! Jammer hoor met al die blije toeristen in je bakje... Bij de leeuwen ging het ijzeren gordijn naar beneden, wat gelijk maakte dat je ook niet echt mooie foto's kon maken. Dat gaat met de eigen auto beter denk ik.
P1160620.JPG P1160644.JPG P1160697.JPG

P1160749.JPG
Maar stoer was het wel die leeuwen zo vlak bij!

Aan het eind van de dag hebben we in de dierentuin gegeten, zodat we de vermoeide kindertjes thuis zo in bed konden leggen!

En halverwege de nacht werd ik dus wakker van geluiden die je liever niet hoort... :( Man ziek en één van de kinders ook ziek. Dus bleven we thuis die woensdag. Gelukkig konden we ons best vermaken daar in Brezová!

Donderdag startten we rustig op met als bedoeling 's middags nog te gaan wandelen bij Cap, Teplicke Skaly... Daar schijnt een uitkijktoren te zijn die vanaf een restaurantje goed aan te lopen is. Met net herstelde zieken dachten we dat nog even te gaan doen. Helaas leken alle toegangswegen tot het restaurantje afgesloten/opgebroken te zijn. Na een eind omrijden vonden we een weg waar het zou moeten gaan. Deze liep over in een grintweg en na een tijd deze gevolgd te zijn besloten we dat we ook nog met dezelfde auto naar NL wilden rijden en zijn omgedraaid... helaas Cap moet echt wachten tot de volgende vakantie in Tsjechië!

Toen brak de vrijdag aan. Ik was er gewoon chagrijnig van... we moesten naar huis! inpakken, schoonmaken, manlief ging nog voorslapen 's middags. Ondertussen wandelde ik met de kids en de hond van de eigenaar nog een rondje in de omgeving. Tegen etenstijd namen we afscheid van de verhuurders en reden nog eenmaal naar Gritz in Broumov om een laatste Tsjechische maaltijd te nuttigen. En bij Gritz zaten toevallig ook NL's te eten. Halverwege de maaltijd bedacht ik dat we hier misschien niet konden pinnen.... en idd niet, dus ging ik nog even om wat Kronen, wat gelijk een mooie fooi opleverde voor Gritz, want ja wat moet je met die paar kronen nog..... Na een heerlijke laatste maaltijd reden we in het schitterende avondrood Tsjechië uit... Tot ziens! Sbohem prachtig land!

Tsjechië-virus?! Ik geloof dat ik het ook meegenomen heb....
 

Bijlagen

  • P1160817.JPG
    P1160817.JPG
    91,5 KB · Bekeken: 7
Bovenaan