Vakantie 2016, Valasske Mezirici

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Daar ergens op het grote plein is er ook een ijssalon... mmm

In de buurt kohutka (novy hrozenkov) en Pulcin zouden er ook workshops houtkappen georganiseerd worden.
Altijd graag meer informatie als jullie daar toevallig meer over te weten komen.

Nog aan aanbeveling is het schoenmuseum in Zlin.

Prettige reis
 
hoi ,wij zijn 4 jaar geleden voor 3 dagen in polen geweest vooral om auswiech te bezoeken voor we 3 weken in tjechie zouden verblijven nou ik kan je zeggen we hebben het er nu nog steeds over met de kids (18 en 21)auswiech is echt iets wat je moet gedaan hebben maar zeer emotioneel vooral als je ervoor in bent geintereseerd wij hebben 1 dag alles gedaan wat met auswiech te maken heeft verder hebben wij d 2 dagen verdeeld over krakau waar je nog poolse joodse wijken hebt en begraafplaatsen en de fabriek van cindlers list ook is krakau erg goedkoop voor een hapje en drankje alleen mist het de sfeer van tjechie
 
Dank je Anniwil. Ook wij vinden dat (een bezoek aan) Auschwitz gewoon bij je algemene ontwikkeling hoort. En niet alleen voor opgroeiende kinderen, in ons geval van 11 en 17. En ja, het zal best een behoorlijke indruk achterlaten :slik:.
 

dennuzzz

Donateur
Overigens in het pools heet het oswiecim...voor de navigatie...ik zou parkeren op de parkeerplaats van het complex zelf en je niet te laten verleiden door zwaaiende parkeerplaatsbeheerders aan het begin van de straat links. Deze is nog duurder dan auswitz zelf en verder lopen. De infrastructuur is zeer matig. Heb 30 minuten gedaan over stukje van 500 meter naar de rotonde vlakbij het wc en de McDonald's komende uit krakau. Dit schijnt om zekere tijden dagelijkse kost te zijn.
 
...ik zou parkeren op de parkeerplaats van het complex zelf en je niet te laten verleiden door zwaaiende parkeerplaatsbeheerders aan het begin van de straat links. Deze is nog duurder dan auswitz zelf en verder lopen.
Dank je Dennuzz, met dat parkeren komt het vast wel goed. Wij zwaaien wel met de IP kaart van Jelle, in de meeste gevallen is dat de garantie voor een plekje vlakbij de ingang ;)
 
Bovenaan