Vakantie 2016, Valasske Mezirici

Topic in 'Hoe was jouw vakantie in Tsjechië?' gestart door Franky, 12-06-2016.

1. Hallo luitjes,

Het is weer zover, de vakantievoorpret begint te kriebelen. Dit jaar weer eens naar een voor ons onbekende regio, te weten Noord-Moravië. Het kan ook Midden zijn, want zo hoog zitten wij nou ook weer niet. Hoewel wij ons niet op dagen vastpinnen hebben wij wel een "verlanglijstje".

Wat wij in ieder geval willen zien is:

*Olomouc (moet heel mooi zijn)

*Het openluchtmuseum van Walachije in Roznov pod Radhostem

*Auschwitz

En daarnaast hebben we ook nog een aantal opties:

*Het andere "bomenpad". Het is wat grilliger dan dat van Korunami en loopt niet echt langs de bomen. Heb er iets over gelezen, dacht van Ad. Weet iemand dat nog te vinden?
    *Een voor Jelle toegankelijke grot (via het Tsjechisch reisbureau over getipt)
    *Het Jeseniky gebergte

Kortom, heerlijk het idee alleen al, dat het nog maar 7 weken duurt

Saman, Lisa F., Ad Verschoor en 4 anderen vinden dit leuk/interessant.
  2. Ad Verschoor

Ad Verschoor Donateur

Velasske Mezirici ligt in het oosten van Moravië. Iemand die hier heel erg bekend is Dennuzzz.
    Zelf was ik in 2014 in deze streek, waarover ik in mijn verslag op de pages 4, 5 en 6 uitgebreid schrijf.
    Een bomenpad kan ik mij helaas niet herinneren. Volgens mij is er in Tsjechie alleen Lipno.
    Leuk trouwens om ons een voorproefje van je vakantie te geven. Alvast een heel goede vakantie gewenst voor jullie allemaal.

Saman, dennuzzz en Franky vinden dit leuk/interessant.
  3. kuurgast

kuurgast Donateur

Saman, Franky en Ad Verschoor vinden dit leuk/interessant.
  4. Saman en dennuzzz vinden dit leuk/interessant.
  5. Pelhřimov

Pelhřimov Donateur

Franky, kijk ook eens in het verhaal achter de foto's voor wat uitstapjes - zie. o.a. berichten 9 en 32 39 (helaas hebben ze daar brand gehad)

Franky en Ad Verschoor vinden dit leuk/interessant.
  6. waar verblijf je in vm? villa encore of villa reichlova?

7. Villa Architekt ;)

8. Aha dat zit tegen de nieuwbouwwijk aan. Lekker rustig.

9. Fijn om te horen, de laatste keer zaten we aan een doorgaande weg :nee:

dennuzzz vindt dit leuk/interessant.
  10. Ad Verschoor

Ad Verschoor Donateur

Heeft dit te maken met leeftijd en zaken vergeten ? Ik kom er achter hier zelf over geschreven te hebben.:stom:

dennuzzz, PuNkEnStEiN, hgmw en 2 anderen vinden dit leuk/interessant.
  11. Ik zag het gisteren Ad. Maar nu schrijf jij ook nogal wat :sterretjes:, niet zo gek dus:nee:

Ad Verschoor vindt dit leuk/interessant.
  12. Ad Verschoor

Ad Verschoor Donateur

De website verwijst naar het raadhuis en de gemeentelijke website geeft www.ratiskovice.com
    Helaas geen antwoord op je vraag kunnen vinden. Ook mapy (www.mapy.cz) geeft geen antwoord
    Iemand in de buurt misschien ? Overigens kan een rondvaart over het Bata-kanaal ook heel leuk zijn

Franky vindt dit leuk/interessant.
  13. Franky er staat een mailadres bij... Stel hen de vraag eens. Waarschijnlijk krijg je bij henzelf het beste antwoord.

Franky vindt dit leuk/interessant.
  14. Als je wilt kan ik ze wel even voor je bellen om te vragen hoe het zit met die rolstoeltoegankelijkheid. Deze attractie staat bij ons ook al een tijdje in de planning, ik begreep wel dat het handig is om te reserveren (maar ook dat kan ik evt. navragen).

kuurgast, Franky, Pelhřimov en 2 anderen vinden dit leuk/interessant.
  15. Nou, dat zou ik geweldig vinden als je dat voor ons (lees: Jelle;)) zou willen doen Lisa :bloem:. Het gaat ons er dan met name om of wij weer op dezelfde plek terug kunnen komen met de trollie. En indien niet het geval, is het terrein waarlangs je terug moet dan toegankelijk met een rolstoel. Stuiten wij bijvoorbeeld niet op allerlei trappetjes...

Pelhřimov vindt dit leuk/interessant.
  16. Gobelin museum van valasske Mez. is een echte aanrader.
    Ook het heel gezellige en stijlvolle cafetaria, waar op woensdagavond live piano gespeeld wordt.
    Veel reisgenot

Franky en Pelhřimov vinden dit leuk/interessant.
  17. Goede tip moesti, ik kende het nog niet. Rij er regelmatig langs bijna. Rij vaak op de doorgaande weg die erachter ligt.

18. Hoi Franky, ik heb ze net even gebeld en het is eigenlijk geen enkel probleem. De meneer die ik sprak vertelde dat er vaak rolstoelgebruikers zelfs met rolstoel en al op gaan, het enige punt is dat je Jelle er zelf even op moet tillen. Verder is het zo dat je met die "drezína" heen en terug gaat. Heb ook nog even gevraagd naar het reserveren en dat is dus zeker aan te bevelen, omdat ze in de zomer behoorlijk vol zitten. Laat me t.z.t. maar even weten, dan bel ik ze wel weer even op om te reserveren voor jullie. Ik weet niet of je mijn telefoonnummer nog hebt, ik stuur hem even per pm.

kuurgast, hgmw, dennuzzz en 4 anderen vinden dit leuk/interessant.
  19. Geweldig Lisa:top:Heb je PM beantwoord. Leuk om te lezen dat deze attractie dus goed te doen is:toppie:

Deel deze pagina