TV-serie "Ik vertrek"

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Esthertje

Geroyeerd Lid
Ik vind het heel vervelend te horen dat het zo slecht gaat dat ze de boerderij zelfs al officieel te koop hebben staan. Tjonge jonge, jammer hoor. Ik wens ze heel veel sterkte en succes met verdere, eventueel andere plannen, kun je hier nog iets vertellen, Stardust, over hoe het nu verder zal gaan ?
 
Nou misschien kunnen Corrie en Jan dat zelf doen want volgens mij zag ik ze toenstraks online. (of zijn dit een andere Corrie en Jan)?
 
Nou als ik daarvoor moet kijken op hun site dan vraag ik mij af waarom deze hele topic gestart is. Ze kunnen dan zelf toch ook wel reageren.
 
Weet je dat ik een heel naar gevoel aan dit topic overhoud?
Ik heb de tv uitzending ook gezien en het is vreslijk wat die mensen is overkomen, je droomt van een toekomst in Tsjechië, werken in een eigen bedrijf met de kinderen en dan na maanden van keihard sappelen en allerlei problemen spat de droom uit elkaar. Ik denk niet dat zij in de stemming zijn om zelf te reageren en ik wens hen heel veel sterkte toe de komende tijd.
 
Oooh begrijp mij niet verkeerd. Ik vind het ook verschrikkelijk voor ze. Ik weet precies wat er aan vast hangt, dit omdat wij zelf ook een bedrijf hebben. Geen inkomsten geen leven. En als er een tijd niets binnenkomt kan er heel wat stuk gaan. Zowel zakelijk als prive gezien. Maar daarom kan iemand nog wel reageren en anders zekers de persoon wel die deze topic gestart is.
 

Esthertje

Geroyeerd Lid
Ja dat wenst iedereen ze toe, denk ik. Misschien had Stardust dit wat helderder en direkter naar voren kunnen brengen ipv vragen om steun (sommigen dachten dat het hier om geld of handarbeid ging) en als het straks wat beter gaat met Corrie en Jan en ze weten hoe nu verder, misschien kunnen ze dan hier hun verhaal vertellen, want ja hoe rot het ook is, hier kunnen ook een hoop mensen wat van leren, maar voor nu hebben ze inderdaad veel sterkte nodig :troost:
 
Ahoi allemaal,

Ik wil Hetty en Peter bedanken voor hun betrokkenheid bij onze situatie.
Vanzelfsprekend zijn we zelf verantwoordelijk voor de keuze's die we hebben gemaakt en het gevolg hiervan. We hebben ons laten leiden door het geweldige gevoel dat we kregen bij het zien van de boerderij en zijn dit avontuur aangegaan gebaseerd op een optimistische kijk op deze kans.
Er zijn vele factoren geweest die ons hebben tegengewerkt, ook dit was gedeeltelijk te verwachten, maar de onverwachte zaken zoals Corrie's hernia en financiele tegenslag zijn doorslaggevend geweest.
We zijn nu op een punt aangekomen dat we de beslissing zelf hebben kunnen nemen, en niet de bank.
Nu moeten we proberen de schade te beperken om een zo goed mogelijke herstart te kunnen maken in Nederland. Het kan namelijk wel even duren voordat de boerderij verkocht wordt, dus tot die tijd gaan we gewoon door. In april komt de filmploeg weer van Ik Vertrek en een persgroep van de TROS en de Telegraaf.
Als ons verhaal kan bijdragen tot het maken van de juiste keuze bij andere avonturiers dan nodigen wij hen uit voor een goed gesprek.
Nogmaals, we hebben geen seconde spijt van de keuzes die we hebben gemaakt, en hebben een unieke ervaring beleefd.
Het is een moeilijke en emotionele keuze geweest om te stoppen, en het heeft ons in een onzekere positie gebracht, wij blijven echter positief en hopen dat jullie dat ook blijven.
Groetjes van Jan en Corrie.
 
Corrie en Jan, ik wens jullie heel veel sterkte toe!
Ik heb net jullie site bekeken en al het nieuws gelezen. Ik wens Corrie beterschap met haar rug en hoop met jullie op een wonder.
En anders een snelle verkoop van de boerderij en een goede start in Nederland en dan weer lekker in de omgeving van jullie kinderen.
 
Corrie en Jan ik wens jullie sterkte met jullie beslissing
ik heb respect voor mensen die moed hebben (ook al is dat niet altijd goed berekend en doordacht ). Jullie hebben geprobeerd wat veel mensen alleen maar dromen. elke dag met stress in de lijf naar hun huidige baan en maar zeuren.
Jullie hebben gewoon gedaan wat je hart je ingaf en Ja, nu moet je bekennen dat dat niet de beste beslissing is geweest, om welke reden dan ook. Ik vind jullie moedig en ook nog durven aangeven op dit forum dat het niet gelukt is. Ik wens jullie veel sterkte!
 
Het gaat nu om Corrie en Jan, die een grote stap hebben genomen en hoe dan ook het is sneu dat het niet is gelukt.
Ook ik droom wel eens, en ze zeggen dat ik altijd zo veel lef heb.
Nou voorlopig heb ik niet genoeg lef voor zo'n uitdaging als die zij zijn aangegaan.

Ik hoop dat jullie ondanks alles toch een onvergetelijke ervaring hebben opgedaan. En wie weet wat de toekomst nog kan brengen.

Succes:troost:
 
Ik wil Corrie en Jan eigenlijk zo graag een hart onder de riem steken!! :bloos2:

Mensen hou je taai en laat anderen vooral bekvechten en hou het voor jullie zelf zo kalm mogelijk.

Ik hoop van ganser harte dat jullie er uit komen!
 
Ik heb net dit topic een klein beetje opgeschoond, het lijkt me geen goed idee dat dit topic gebruikt wordt om een verschil in inzicht uit te vechten, zeker niet als dat verschil gaat over wat iemand wel/niet geschreven heeft en hoe de ander dat dan weer leest.
 
Hmm, volgens mij iets te veel geschoond, ik had toch ook een berichtje waar ik ze veel succes wens en met ze meeleef :) Wel wat beter opletten wat er wordt gewist, please??

Bij deze Corrie en Jan, een enorme uitdaging, die niet zo is gelopen als gehoopt.
Ik vind het nogal wat, schreef al eerder dat ik ook wel eens droom, maar het lef niet heb.
Jammer dat het zo heeft moeten lopen, maar wie weet wat de toekomst nog brengen kan.

Veel Succes
 
Hallo Corrie en Jan,
Bedankt voor je bericht, er zijn veel mensen die jullie willen steunen.
Ik denk dat je hulp krijgt bij het oogsten van de appels en walnoten.
Een hele steun voor je i.v.m. je hernia. Misschien komt er nog meer hulp, we houden jullie op de hoogte. :zwaai:
 

char

† In Memoriam
Met alle respect, Stardust,... Appels en walnoten.. dat is toch pas aan het eind van de zomer?..En voordat ik, of iemand anders, weer een lading kritiek krijgt....Is er een concrete "Hulpvraag", van de familie zelf?..

Char.

______________________________________________
Char. ... nooit te beroerd om mee te denken...
 
Met alle respect, Stardust,... Appels en walnoten.. dat is toch pas aan het eind van de zomer?..En voordat ik, of iemand anders, weer een lading kritiek krijgt....Is er een concrete "Hulpvraag", van de familie zelf?..
Hoi Char, op een boerderij is er van alles te doen, vorig jaar was er in begin augustus al veel fruit en walnoten te rapen.

Voor een de concrete hulpvraag kun je het beste bij Jan en Corrie terecht op de website bijvoorbeeld.
 
Bovenaan