TV-serie "Ik vertrek"

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Hallo Corrie en Jan,
Bedankt voor je bericht, er zijn veel mensen die jullie willen steunen.
Ik denk dat je hulp krijgt bij het oogsten van de appels en walnoten.
Een hele steun voor je i.v.m. je hernia. Misschien komt er nog meer hulp, we houden jullie op de hoogte. :zwaai:
En met de hulp van het oogsten van de appels en walnoten is het financiele probleem dus ook meteen opgelost terwijl de boerderij reeds te koop staat?
 
Jemig Stardust...je bent toch niet haar tweelingzus met al deze antwoorden die ze zelf niet geeft?
Iedere keer praat je voor haar,misschien is het beter als ze zelf antwoord geeft of zo ?
 

char

† In Memoriam
Hoi Char, op een boerderij is er van alles te doen, vorig jaar was er in begin augustus al veel fruit en walnoten te rapen.
Goede morgen!!.. Met fruit en walnoten, ook al is het begin augustus, begin je niet veel!!...De vraag blijft: hoe nu verder?..Zit men in arremoede te wachten tot "Ik vertrek" en de Telegraaf zijn langs geweest?..Of worden er meer rationele stappen genomen, waarbij mensen op dit Forum, een kleine of grote bijdrage kunnen leveren?... Niet dat het veel helpt, hoor!... Goed bedoelde reacties...
Gewoon "echt" helpen, is beter..Maar ik ben bang dat het, vanaf dit Forum, blijft bij medeleven.

Char.

___________________________________________
Char. ...gaat helaas ook niet veel verder...
 
Hebben jullie de site van Corrie en Jan al eens gelezen? Daar staat hun hele verhaal onder nieuwsboek en hoe alles nu precies in elkaar zit.
Links onderaan kun je HULP GEVRAAGD aanklikken en daar staat precies wat voor hulp ze kunnen gebruiken. Die hulp gevraagd staat al maanden op hun site en is dus niet van de laatste tijd.
Zoals ik al eerder schreef kunnen wij persoonlijk niet echt helpen maar ik hoop dat anderen dat wel kunnen/willen.
 
Goedemorgen allemaal,

Nog even een aanvulling op ons vorige bericht nr. 252 .
We willen nogmaals benadrukken dat we beseffen dat we een risico hebben genomen door dit avontuur aan te gaan, Daarvoor zijn we dan ook zelf verantwoordelijk en moeten dit ook zelf op zien te lossen. Onze toekomstvisie zoals die 2 jaar geleden gold is voor een groot deel door onvoorziene omstandigheden, vooral ook prive, niet uitgekomen. Nog steeds hebben we de stille hoop dat we een doorstart kunnen maken, maar ons verstand zegt dat dit niet haalbaar is.
Nu is het belangrijk om de boerderij klaar te maken om de gasten die in mei gaan komen netjes te kunnen ontvangen en ook om de boerderij verkoopklaar te maken, om een zo goed mogelijke prijs te kunnen krijgen en ons verlies te beperken. We moeten ook aan onze toekomst in Nederland denken. Op welke termijn is echter zeer onzeker, verkopen we snel of pas over 2 jaar ???
Tot dat moment moeten we doorgaan en de eindjes aan elkaar zien te knopen. De opbrengst van de appartementenverhuur is hierbij zeer belangrijk. Wellicht zal ik wederom eerder naar Nederland gaan om te werken, en Corrie moet dan achterblijven.
Hulp is welkom. We denken dan aan het repareren van het stucwerk aan de buitenmuren, het opnieuw opmetselen van 4 schoorstenen, schilderwerk, snoeiwerk van de boomgaard, opruimen van de binnenplaats, noodreparaties aan bijgebouwen, afmaken van het hekwerk, dus vanalles wat.
De fruitoogst begint al in juni met de kersenoogst, daarna de appels en walnoten. Mocht ik dan in Nederland werken dan is dit niet te doen voor Corrie in haar eentje. Het alternatief is weg laten rotten.
-
Ook zoeken we een nieuw baasje voor Fly, de Bordercollie van Patrick. Wij kunnen straks niet meer voor hem zorgen en kunnen hem nu al niet de aandacht geven die een Bordercollie nu eenmaal nodig heeft. Hij is gecastreerd, erg lief en aanhankelijk, soms een groot schoothondje, maar vraagt veel aandacht en heeft veel energie, de schapen werden soms gek van zijn rondrennen.
-
We vragen niet om geld of zielig gevonden te worden, maar ook niet om veroordeling van betweters, alle negatieve commentaar van deze mensen is voorspelbaar en draagt niet bij aan onze situatie.
-
Voorlopig zijn we nog hier en maken er het beste van, we proberen te genieten van alle positieve dingen die we meemaken en iedereen met een goed humeur is welkom, de koffie staat klaar.
-
Vrolijk Pasen, morgen gaan we lekker gourmetten bij Hetty en Peter, onze rotsen in branding, terwijl zij pas een jaar in ons leven zijn.
Ook Peter heeft nog veel werk te verzetten,dus als jullie bij ons klaar zijn dan gaan we naar Na Kopci !
Daarna naar de volgende, want we weten absoluut zeker dat er vele landgenoten in hetzelfde schuitje zitten, laten we elkaar helpen inplaats van commentaar te leveren en het beter te weten op afstand. Toevallig staan wij wat meer in de belangstelling wegens de uitzending, waar we geen spijt van hebben, maar laten we de groep niet vergeten die anoniem het hoofd boven water probeert te houden.
Tsjechie is groot, maar dit wereldje is redelijk klein.
-
Groetjes uit Radim, van Jan en Corrie.
 

Esthertje

Geroyeerd Lid
Jan en Corrie, ongelooflijk veel succes, ik kan jullie helaas niet persoonlijk komen helpen, begrijp jullie situatie nu helemaal en wens jullie alle kracht en hulp toe en blijf positief, dan komen jullie er samen wel doorheen en geef Hetty en Peter maar een dikke knuffel, zulke rotsen heb je nodig in tijden van nood :bloem:
 
Beste Corrie en Jan,
Ik keek net even op jullie site in het gastenboek waar een berichtje staat van ene Bobo. Deze Bobo verwijst naar ons, leden van het Tsjechische forum en naar onze steunbetuigingen.
Bobo vindt steunbetuigingen in woorden vreselijk goedkoop en daar kun je niet van eten.
Bobo stelt voor dat alle leden van ons forum het "Corrie en Jan" fonds zouden moeten steunen en allemaal een lening van 100 euro moeten verstrekken en later als het beter gaat kunnen jullie dit terugbetalen of mogen we er een keertje voor komen kamperen.

Is deze Bobo lid van het Tsjechië forum?
Ik voel me door hem nogal persoonlijk aangesproken. Het is niet voor iedereen mogelijk om geld aan een ander te lenen en we hoeven ons daar ook niet verplicht toe te voelen.
 
Als je de ledenlijst bekijkt dan is er wel een zekere bobo lid van het forum. Of het dezelfde is, betwijfel ik, maar ik kan het mis hebben, want ik baseer dat alleen maar op het feit dat deze bobo voor het laatst op het forum geweest is in januari 2008.
 
Hallo Unita en iedereen,

Ik weet niet wie bobo is en ik krijg van deze website ook niet automatisch een emailadres, wat soms wel eens lastig is.
Dus ik weet net zoveel als jij/jullie.
Voel je niet aangevallen! Of gedwongen tot hulp.
Een lieve gedachte is soms net zoveel waard!
Dat onze droom stuk valt is niet jullie probleem, het is alleen zo jammer dat het zo moet lopen.
2 jaar geleden zag het er allemaal anders uit, maar wie weet hoe het over 2 jaar is.....wie weet kunnen we de boerderij wel niet verkopen!
We moeten doorgaan en onze vaste lasten in iedergeval betalen. Dat is ons pakkie an. Tot de verkoop gaan we door. En mocht het wonder gebeuren ( zou niet weten welk) en we zitten hier over 2 jaar nog......misschien hoeven we dan ook niet meer weg. Al kunnen we maar half jaar op, half jaar af.
Tja, ik blijf dromen, maar dat is je hart. Het verstand weet dat het zo niet gaat.
Die rug van mij is een aardige spelbreker, waarom dat pas na de aankoop zich openbaarde is me een raadsel. Maar ik moet het er mee doen. Dus bid voor ons, denk aan ons zo af en toe ( wel met een glimlach) Dat is ons al heel wat waard!!!
 
Corrie en Jan,

Ik blijf het beste voor jullie hopen!
Jullie uitzending bij "ik vertrek" heeft me lang beziggehouden en ik heb vaak op jullie site gekeken. Ik vond het knap dat jullie de uitdaging aandurfden alhoewel ik ook mijn twijfels heb gehad bij het zien van het vele werk wat in het verschiet lag en de hierbij behorende kosten.
Het is jammer wanneer niet alles loopt zoals je hebt gepland vooral als de gezondheid ook nog eens parten speelt.
Als wij een auto hadden gehad en de mogelijkheid deed zich voor was ik je graag komen helpen in de vorm van handen uit de mouwen steken.
 
Beste Corrie en Jan,
Jammer om te moeten lezen dat het jullie (waarschijnlijk) niet gaat lukken om een zonniger toekomst op te bouwen in Tsjechie.
Ik weet hoe het voelt om je toekomstidealen te moeten bijstellen, alleen ik zit nog in Nederland en had die stap nog niet genomen. Ik hoop dat ik wel naar CZ kan over een paar jaar (met bijgestelde idealen zoals ik eerder schreef).
Ik wens jullie alle sterkte (jullie hebben elkaar gelukkig) van de wereld...

Dikke knuffel, Sandra

Nb. als ik al ik CZ had gewoond had ik met alle liefde Fly op komen halen...mijn eigen border heb ik op bijna 16-jarige leeftijd afgelopen oktober moeten laten inslapen...maar om zo'n jonge hond nu op een bovenwoning te plaatsen terwijl deze de vrijheid is gewend....suc6 met het vinden van een nieuw baasje. Dat gaat vast wel lukken; border collies zijn gewild !
 
Jan en Corrie, erg jammer dat jullie droom niet is geworden wat jullie gehoopt hebben. Een illusie armer maar wel een héle ervaring rijker, ik weet het, je koopt er helemaal niets voor, maar dat neemt niemand jullie af.
 
Jan en Corrie, was zonde dat dit nou zo moet aflopen. :troost:
Het leek allemaal wel goed te gaan. maar zoals iedereen al zegt, jullie zijn wel een ervaring rijker. ik heb nog steeds bewondering voor jullie, hoe jullie het hebben aangepakt. :bloem:
veel sterkte en succes met het volgende avontuur!:cheers:
 
Bovenaan