Tsjechisch bier in Nederland/België/Duitsland

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

hier heb ik laatst al eens naar toe gebeld maar ze kenden geen tsjechische bieren :traan:
zo'n krusovice dark zou er wel ingaan ( helaas)
 
Zo'n donkere Krusovice is die zoet of bitter? Tsjechische zwartbieren hebben een groot smaakscala, de zoete behoren niet tot mijn favorieten maar de bittere moutbroodachtige zijn heerlijk voor in de middag... Maar ik weet haast zeker dat die in Nederland nauwelijks verkrijgbaar zijn.
 
m.jirka schreef:
hier heb ik laatst al eens naar toe gebeld maar ze kenden geen tsjechische bieren :traan:
zo'n krusovice dark zou er wel ingaan ( helaas)
Eerste de beste drankhandel in duitsland - hier om de hoek: budvar, gambrinus, krusovice, branik, plzen ....
 
Ik was wat aan het googlen en zo kwam ik in dit topic terecht. Met veel interesse heb ik de reacties gelezen. Ik ben net begonnen met verzamelen van bierflesjes. Omdat de lekkerste tot nu Krusovice is dacht ik dat jullie als Tsjechië-fans mij misschien kunnen helpen. Ik wou graag weten of ik hier in Nederland ergens Tsjechisch bier kan kopen?! Wanneer ik al die namen van verschillende bieren zo lees, heb ik echt zo iets van: die moet ik bij mijn verzameling. Weet iemand of ik hier Tsjechisch bier kan kopen en zo ja waar? Alvast bedankt!
 
Bovenaan